Hej alla.
Har ett problem med min A6.
Jag hade problem med mitt batteri tidigare och bytte då ut det och då fungerade bilen att starta och gick som den skulle.
Men nu när den stod i 1-2 veckor och inte hade blivit startad på en vecka så startade inte bilen, tänkte då att bilbatteriet kanske är urladdat, så jag startkablar igång bilen, det tar liten stund och den går igång.
Jag låter bilen vara igång ett tag och kör lite med den så den kommer upp i arbetstemp 90 grader, fine tänker jag nu bör den starta om jag stänger av den.
Så klart så startar den inte utan behöver startkabla igen.
Det här problemet hade jag innan när batteriet var trasigt / dött och inte kunde startas utan att man startkablade bilen, men nu så beter den sig exakt likadant.
Jag har en video på hur det låter när jag försöker starta bilen, ska försöka lägga upp filmen om det går.
Funderar på om det är startmotorn som jiddrar eller om det faktiskt är batteriet igen.
https://kapwi.ng/c/xhQ0XiUqcfHär är det när jag nu försöker starta bilen (Här sitter det nya batteriet som jag satte dit för ca 2 månader sen i.)
Låter det som att det är batteri eller startmotor?
Tänkte först tändstift men då känner man ju att den missfirar? Inte generatorn heller för den laddar ju när man får igång den.