Det börjar bli dags för besiktning av denna så lite småfix var på sin plats i solskenet under eftermiddagen idag
De fel jag känner till är:
1: Tutan
2: Vindrutespolning
3: Ej fastsatt batteri
Tutorna sitter ju på ett otroligt dumt ställe på 740 egentligen, brukar vara mer lera än metall i dessa efter ett par år.. Precis så var fallet även på denna.
Vid demontering så fanns det inga tvivel på att tutorna hade gjort sitt på denna
Tog en sväng förbi lokala bildelsnasarn i byn och hittade en Bosch tuta på hyllan som var väldigt lik orginalet. Enda skillnaden egentligen är väl att orginal-kontakterna inte passar, i den nya är det flatstift så standard kabelskor fick det bli istället. Man fick även med "damasker" som förhoppningsvis skyddar mot endel smuts iallafall.
Pressade på kabelskorna och tätade med gummit och monterade dit tutan lite gömd bakom frontspoilern istället för att försöka få bort det absolut värsta stänket åtminstonde.
Nu fungerade tutan fint igen så då var det bara två punkter till (Listan blir nog längre efter besiktning
) men kikade på spolningen iallafall, pumpen gick ju hörde man tydligt men det var tvärstopp i munstyckena. Testade att göra rent med bromsrengöring, tryckluft och nål men utan resultat. Så knatade in i garaget och letade reda på två nya istället, så även den punkten är numer "check".
Batteriet som satt löst var egentligen bara att sätta dit som Volvo tänkt, inga konstigheter, men upptäckte en trasig batteripol som åtgärdades i samma veva.
Så.. Håll tummarna för denna nästa vecka när det är dags att för besikting....