Jokabsson skrev:
Mazda 6 2.5
Jag tycker den är skön att köra, sitter bra, den lastar gott och väl golf-bagen. Troligtvis går det in 2st utan att fälla säten tack vare halvkombi-utförandet. 170hk räcker för att ta sig fram då den väger blygsamma 1,5 ton. Drar 0,75 på långresorna och runt 1 liter i stan. Ligger tvärfint i kurvorna.
Börjar bli gammal modell men AUX är standard så du kan alltid spela din egen musik i dem
Just 2,5orna är ofta väldigt välutrustade, min har bose-högtalarsystem, automatiskt avbländande backspegel, regnsensor, fönsterhissar x4, parkeringssensorer fram och bak, två mugghållare fram och två bak, färddator och allt det där. Den har till och med bluetooth handsfree för telefonsamtal vilket används ofta! Har bara haft den i 1,5 år men hittills är det den mest totalekonomiska bil jag ägt trots att det varit långt ifrån den snålaste. Snart 15 år gammal och jag byter bara olja, bromsar och filter.
Just det! Den har kamkedja också så den behöver du aldrig byta. Jag fick loss min för 45 000kr och då hade den gått 15 000 mil. Det är gravt underskattade bilar så priset är till köparens fördel!