4548
Sök

Hur har DU råd?

xcOOb
388 Inlägg
5 februari 2007
#41
prioriteringar!
Man har råd med det man gör sig råd till..


Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
5 februari 2007
#42
Pengarna till mina bilar fås genom hårt arbete, sen att man arbetar så mycket att man inte har tid för bilarna är en sak man får ta sad


452 Inlägg
5 februari 2007
#43
Jag har väl haft morsan att tacka för några bilar jag ägt.
Haft runt 5-6.000:- i månden och det gick väl till soppa, kläder och ja .. allmänt skit ..

Men idag så har jag jobb och tjänar 2-3 gånger det dubbla och kan svina riktigt mycket
när det kommer till min bil tongue Ne men skämt och sido .. men en del går till bilen i dagsläget!


DFFL
9 020 Inlägg
5 februari 2007
#44
Lånade pengar av mina föräldrar.
Jobbar som en dåre för att betala av den.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

293 Inlägg
5 februari 2007
#45
går fortfarande kvar i skolan, så det är studiebidraget som gäller..
får också in lite försäkringspengar och lite annat smått varje månad. Och självklart också jobbat ihop pengar på sommarjobb.
varken snusar eller röker och festar max 4-5 ggr per år. wink
Det mesta av pengarna lägger jag på bilen istället för en massa annat onödigt krims krams.. wink
Senast redigerat av a_glad (5 februari 2007)

Du Ska Synas Eller Höras När Du Kommer, Antingen Eller Men Helst Båda Sammtidigt!

1 582 Inlägg
5 februari 2007
#46
Jag jobbar och sliter för att ha råd med saker till bilen, fast mycket av pengarna går till kläder, snus, poker, nöje osv. Betalar även självklart hemma för att jag bor/äter där. Men nu på fredag så flyttar jag till Oslo och ska börja jobba inom lager och antagligen få en bättre inkomst än vad jag har nu. Idag så tjänar jag mellan 10 000 - 11 000 efter skatt och det duger då jag betalar hemma 3000:- sen så har ja 7000 - 8000:- och göra annat för. Men de är som tidigare folk skrivit, allt beror vad man prioriterar i första hand smile

517 Inlägg
5 februari 2007
#47
tjänade 1900 kr på börsen idag... annars lever jag på mina pengar från csn.. så de blir inte stora investeringar till golfen... tyvärr
Senast redigerat av MawE (5 februari 2007)

/Martin - Wolfsburg GTI

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
5 februari 2007
#48
Sluta festa wink

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Rörpulare
1 453 Inlägg
5 februari 2007
#49
Lika som många andra 1050kr mån.. gäller bara att priotera "eller hur de stavas" Ja sj ahr inga andra dyra hobbys så de mesta går till bilen och de gör ja iaf genom smuggel, jobb lov,ge fan i onödiga grejer undviker att gå in på krogen nykter klarade denna helg på en 100kr inkl mat och resa hem smile Och inte ett öre har kmt från min mamma....Så om ja kan!, kan var enda fullt fungerande människa bara man lägger manken till wink
Senast redigerat av nissan 200sx (5 februari 2007)

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

348 Inlägg
5 februari 2007
#50
Jag är studerande, sista året på gymnasiet.

Min inkomst består av studiebidrag på 1050, + mitt extra knäck på Posten, det är en lön på minst 1500+, beronde på hur mycket jag jobbar.

Ett tips är att minska andra utgifter, det är det man får pengar över för. Sen ett annat tips är ju att skippa att åka med kompisarna på krogen och erbjuda sig att köra dom mot lite provision, då tjänar man in både krognotan och bensin pengar smile (Samt att du får nöjet att berätta om deras tabbar wink )


306 Inlägg
5 februari 2007
#51
När jag gick i skolan och köpte första bilen så hade jag sparat alla pengar jag fått in på ett ungefär dom senaste 2 åren. det gick åt på bilen soppan och försökringen. sen blev det bara billiga uppgraderingar på bilen som det va mycket jobb med att göra. typ rostlagning och så.

En motor utan överladdning suger.
www.madracing.se

2 182 Inlägg
5 februari 2007
#52
Jag har 1050:- och jag har råd tack vare billig försäkring och skattebefriad bil, blir ju inte så mycket åkande men va fan,trim får komma senare för det tar en jävla tid att få ihop pengar när man inte får nåt jobb på loven å så.

Jag har ägt 4 bilar under två år kan tilllägas.
Senast redigerat av Niklas1987 (5 februari 2007)

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

negativ..
167 Inlägg
5 februari 2007
#53
jobbar, jobbar massa extra.. runt 70 timmar veckan(ink mina vanliga 40timmar/veckan).. iallafall på vintern.. då åker man ju ändå bara hem och sitter och glor.. kan man lika gärna vara kvar och jobba ett par timmar extra och göra nått kul när det blir sol och värme igen..

"Har man en cosworthmaskin så vill man givetvis höra den jobba. Vem vill igentligen ha en tyst bil när man kan få det här? Det skulle vara grannarna då, möjligen" Kenneth Tonef - Motorjournalen.
www.5100.se

B4 2.8 quattro
42 Inlägg
5 februari 2007
#54
jag har inte råd, så jag lånar av farsan, tills studenten efter studenten och man hoppas på ett jobb smile

Vh / Patrik

uberg33k
75 Inlägg
5 februari 2007
#55
Värdetransportrån.

X40 Nordic
784 Inlägg
Trucker
234 Inlägg
5 februari 2007
#57
Skola-Jobba Sova-Äta och skita lite emellanåt. Jag har köpt min bil för egna pengar och det känns bra att man jobbat sig till det.

SMART ARAB...läs det baklänges, det ligger något i det

27 Inlägg
5 februari 2007
#58
Mor och far smile

Tunnelmaster
348 Inlägg
5 februari 2007
#59
Råd har man inte, Råd tar man sig smile

Marcus Karlsson - Katrineholm
Ford Focus RS TimeAttack Projekt ---> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=310771

293 Inlägg
5 februari 2007
#60
MKarlsson skrev:
Råd har man inte, Råd tar man sig smile

haha, helt rätt ! big_smile

Du Ska Synas Eller Höras När Du Kommer, Antingen Eller Men Helst Båda Sammtidigt!


Sök