Vägen jag åker till jobbet och det är samma väg för att ta mig till större städer. Har en hastighetsbegränsning på 100 km/h med inslag av 70 km/h sträckor vid avfarter/påfarter.
Jag försöker vara duktig och i god tid sakta in men ändå är det idioter som ska bromsa in i sista sekund och ligga upp i arslet på en.
Här måste jag faktiskt påpeka att lastbilschaufförer är dom som är absolut sämst när det kommer till detta.
Är ALLTID en förvarningsskylt innan där det står att om 500m blir hastigheten 70 så gott om tid hart dom att sakta ner men det gör dom inte. Ibland blir dom till och med arga bara för att man saktar ner till 70 och tutar och blinkar med ljusen.
När dom beter sig så brukar jag ligga kvar i 70 även fast hastigheten ökar till 100 igen och ligga så dom 400-500meter innan det blir tvåfiligt för att då öka min hastighet igen.
Ps. Gör samma lika med vanliga personbilar också. Många personbilsförare brukar då glida om på spärrområden och peka finger men då vinkar och ler jag så glatt tillbaka.
"Dream it, build it, drive it!"