2895
Sök

Sverige Demokraterna(SD), Vilket Skämt !

2 123 Inlägg
7 februari 2007
Trådstartare
Sitter just nu och kollar på en Dokumentär om Sverige demokraterna och blir bara förskräkt av hur dom försöker värva anhängade och hur dom visar sin politik utåt.
Var en liten snutt från deras propaganda film från 1995 där 10 ungdomar stog med Sverigeflagor/fanor men inte nån av dom var över 18 år gammal.
En kommunfullmäktige stod raklång och berättade varför en annan av deras kommunfullmäktige hade fått av avgå pågrund av att han blivit dömd för många gånger.
Det tråkiga var ju bara det att han själv hade blivit dömd över 10 gånger och inte nog med det, han sa att det var länge sen, det var 1998, inte ens 10 år sen. Han tyckte han hade växt upp och vär äldre och mer förstående, han var 27 år.
En annan av deras kommunfullmäktige var imot anhörig invandring men hon var själv en anhörig invandrare som hade kommit in i landet.

Förstår inte hur dom kunde få ett så högt procenttal under valet, vad tänker folk med egentligen ?

Herr
1 722 Inlägg
7 februari 2007
Fredrik.Gustavsson skrev:
Sitter just nu och kollar på en Dokumentär om Sverige demokraterna och blir bara förskräkt av hur dom försöker värva anhängade och hur dom visar sin politik utåt.
Var en liten snutt från deras propaganda film från 1995 där 10 ungdomar stog med Sverigeflagor/fanor men inte nån av dom var över 18 år gammal.
En kommunfullmäktige stod raklång och berättade varför en annan av deras kommunfullmäktige hade fått av avgå pågrund av att han blivit dömd för många gånger.
Det tråkiga var ju bara det att han själv hade blivit dömd över 10 gånger och inte nog med det, han sa att det var länge sen, det var 1998, inte ens 10 år sen. Han tyckte han hade växt upp och vär äldre och mer förstående, han var 27 år.
En annan av deras kommunfullmäktige var imot anhörig invandring men hon var själv en anhörig invandrare som hade kommit in i landet.

Förstår inte hur dom kunde få ett så högt procenttal under valet, vad tänker folk med egentligen ?

Tv4 är väl nog lite partiska också, visar mer det dom vill visa..

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

2 123 Inlägg
7 februari 2007
Trådstartare
LocKtar skrev:

Jo självklart, fanns mer saker som jag var skeptisk till men detta var det som utmärkte sig och när dom skulle svara på frågorna kom bara idiotiska svar osv.
Den anhöriga invandraren som var kommunfullmäktige tyckte inte att hon borde fått komma till Sverige, det var hennes svar vilket är helt sjukt.

Herr
1 722 Inlägg
7 februari 2007
LocKtar skrev:

Jo självklart, fanns mer saker som jag var skeptisk till men detta var det som utmärkte sig och när dom skulle svara på frågorna kom bara idiotiska svar osv.
Den anhöriga invandraren som var kommunfullmäktige tyckte inte att hon borde fått komma till Sverige, det var hennes svar vilket är helt sjukt.

Heh, jo. men finns ess i alla partier ska du se, enligt undersökning så är sd ett av dom partier som är minst kriminellt belastade.. smile

498 Inlägg
7 februari 2007
Jag såg bara sista halvan av programmet! och helt klart är att TV4 vinklar inslaget.
O andra sidan så verkar SD inte vara speciellt pålästa när reportern ställer en vanlig fråga så har de inte riktigt svar på tal. Vilket är synd då de inte framstår som seriösa.

Och varför svenskarna nu röstar på SD är ju framför allt inte för att de vill att SD ska styra Sverige utan mer att de vill ha en förändring i invandrarpolitiken!
SD:s invandrar frågor är rätt sunda (en del iaf) gämfört med de mer etablerade partiernas.

Och frågan du ställer om varför folk kunde vara så dumma att rösta på SD??
Ptja då frågar jag varför folk var så dumma o röstade på MP, Fi o jag vet inte allt!

873 Inlägg
7 februari 2007
Äh.

Enda anledningen att de fick så bra siffror är ju vår egen regerings fel.
Integreringen av invandrare i samhället är väl inte direkt slående.

Det finns ju 3000 invandrare i ett län, och sedan 30 i nästa.
Inom detta län är det sedan 300st platser i en komun, och 3 i nästa.

Det är inte konstigt att de lyckas få anhängare i vissa län mer än andra.
Det är inte för att folk är mer rasistiska utan för att staten "dumpat" alla invandrare på koncenrerade län och komuner, precis som det sedan inom dessa gränser dumpas på koncentrerade ghetton istället för att integreras.

Det är ju dels för att vissa komuner säger "nej" till fler invandrare.
Tycker det borde räknas ut per invånare och sedan fördelas jämnt över landet, annars blir det en "vi" och "dem" situation.
Och hur hälsosamt är det för någon?

Solidaritet snackade väl förra regeringen mycket om, eller? wink

Don't get mad, get even.

362 Inlägg
7 februari 2007
Så här va...  Om inte SD hade haft sin inställning till Sveriges invandrarpolitik hade dom mest troligen inte fått den uppmärksamhaten dom fått...   
För bortsett från deras främlingsfientliga politik har dom ju ett riktigt vettigt partiprogram, men de hade aldirg kommit fram om dom inte gjort sej utmärkande på det anti-nysvenska sättet som dom kör med....   Eller har ja fel?

Herr
1 722 Inlägg
7 februari 2007
Shorty666 skrev:
Så här va...  Om inte SD hade haft sin inställning till Sveriges invandrarpolitik hade dom mest troligen inte fått den uppmärksamhaten dom fått...   
För bortsett från deras främlingsfientliga politik har dom ju ett riktigt vettigt partiprogram, men de hade aldirg kommit fram om dom inte gjort sej utmärkande på det anti-nysvenska sättet som dom kör med....   Eller har ja fel?

Det stämmer, men det är ju hursomahaver fortfarande invandringspolitiken som är deras huvudämne.

362 Inlägg
7 februari 2007
LocKtar skrev:
Shorty666 skrev:

Det stämmer, men det är ju hursomahaver fortfarande invandringspolitiken som är deras huvudämne.

Jepp! Å ju fler som kollar på all propaganda, ju fler ser deras vettiga åsikter...
Var nog på nog sätt dom fick deras bästa valresultat nånsin...

Meister
6 763 Inlägg
AT Däck
501 Inlägg
7 februari 2007
jag är invandrare själv o varenda gång jag ser dom på tv lr nåt o dom ger sina kommentarer kan man inte göra nåt annat än att skratta åt dom deras politik funkar inte dom kommer allri komma till makten så det finns inget o oroa sej för

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se

362 Inlägg
7 februari 2007
Aldin skrev:
jag är invandrare själv o varenda gång jag ser dom på tv lr nåt o dom ger sina kommentarer kan man inte göra nåt annat än att skratta åt dom deras politik funkar inte dom kommer allri komma till makten så det finns inget o oroa sej för

Sant, men prova att bortse från deras invandrarpolitik, de e egentilgen de enda som stoppar dom eller hur?  Tänk om SverigeDemokraterna var för invandirng, då skulle både Sossar å Moderater Skita sej i näven för Bortsett från Främlingsfientilgheten är SD de enda parti som ser Riktigt allvarligt på den Svenska välfärden, så som Vård, skola omsorg, o.s.v.....

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
7 februari 2007
Aldin skrev:

Får hoppas att det aldrig blir så! Men, verkar som något har hänt.. kanske att fler har drabbats av den sk fördumningen?! smile Den verkar spridas ganska väl, både här och där tyvärr.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
7 februari 2007
Shorty666 skrev:
Aldin skrev:

Sant, men prova att bortse från deras invandrarpolitik, de e egentilgen de enda som stoppar dom eller hur?  Tänk om SverigeDemokraterna var för invandirng, då skulle både Sossar å Moderater Skita sej i näven för Bortsett från Främlingsfientilgheten är SD de enda parti som ser Riktigt allvarligt på den Svenska välfärden, så som Vård, skola omsorg, o.s.v.....

Tror att de etablerade partierna är allt för väl förankrade för att det skulle kunna ske. Egentligen är ju invandrarpolitiken det "enda" de har att komma med.. hiskeligt många punkter om det iaf, medans det "övriga" i partiprogrammet snarare verkar vara där för att inte verka för enbart en fråga.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

362 Inlägg
7 februari 2007
jonesono skrev:
Får hoppas att det aldrig blir så! Men, verkar som något har hänt.. kanske att fler har drabbats av den sk fördumningen?! smile Den verkar spridas ganska väl, både här och där tyvärr.

Inte oroa dej, SD kommer Aldrig få nån makt....    De ser dom stora blocken till.... tveklöst!

1 163 Inlägg
7 februari 2007
Jag ska medge att jag rösta på dom.

Mest av den enkla anledningen att jag är trött på snälla sverige som tar in mer och mer folk hela tiden, men dom tar inte tag i problemen som vad ska folket som kommer hit göra sen?

Jag anser helt enkelt att vi får först och främst ta hand om dom som finns här, ge dom undervisning eller hjälpa dom komma in i sveriges kultur och syn, och framför allt lära dom att anpassa sig till sverige!

Rätt mängd invandring är bra för ett land, det innebär mer arbetskraft, bättre förhållanden, bättre ekonomi och bättre syn på världens befolkning.
Men för mkt skapar problem, skapar våld, arbetslöshet och en dålig ekonomi för sverige...

Vi kan inte ta in mer än vad vi klarar av att hantera, det är ju väldigt logiskt.

Sen att SD utmålas som ett skämt, och för vissa även är ett skämt, har inte med saken att göra.
Över 100000 personer har röstat på dom för att dom vill se en förändring i sveriges politik, en förändring som sveriges topp politiker vägrar se...

Fri fart för ett fritt folk!
14 129 Inlägg
7 februari 2007
NightCruiser skrev:
Jag ska medge att jag rösta på dom.

Mest av den enkla anledningen att jag är trött på snälla sverige som tar in mer och mer folk hela tiden, men dom tar inte tag i problemen som vad ska folket som kommer hit göra sen?

Jag anser helt enkelt att vi får först och främst ta hand om dom som finns här, ge dom undervisning eller hjälpa dom komma in i sveriges kultur och syn, och framför allt lära dom att anpassa sig till sverige!

Rätt mängd invandring är bra för ett land, det innebär mer arbetskraft, bättre förhållanden, bättre ekonomi och bättre syn på världens befolkning.
Men för mkt skapar problem, skapar våld, arbetslöshet och en dålig ekonomi för sverige...

Vi kan inte ta in mer än vad vi klarar av att hantera, det är ju väldigt logiskt.

Sen att SD utmålas som ett skämt, och för vissa även är ett skämt, har inte med saken att göra.
Över 100000 personer har röstat på dom för att dom vill se en förändring i sveriges politik, en förändring som sveriges topp politiker vägrar se...

röstade av samma anledning på sd
har inget med att man ogillar invandrare men det finns liksom inte jobb åt alla som redan bor i sverige
och varför fylla på med mer folk som går arbetslösa
det sänker sverige och det är ingen bra lösning
man kan inte bara se det till hur världen ser på sverige som ett land som är öppet och alla är välkommna när det finns massor av folk som varken har jobb eller bostad
man märker rätt bra att tv4 vinklar allt
tycker det är bättre att man för en ärlig snack över sd politik
tror att både sd och dom andra partieran har mycket att lära av varandra

tror och hoppas att dom kommer in i regeringen nästa val
bara för att få en riktig diskution utan att bli kallade rasister
för det är ett ord som missbrukas totalt här i sverige
och enda som tjänar något på det är dom verkliga rasiterna och nazsister

Kör fort så hinner inget hända...

9 108 Inlägg
8 februari 2007
Aldin skrev:

Nej komma till makten lär dom aldrig göra, men möjligtvis plats i riksdagen. Personligen hoppas jag på att den blåa regeringen anammar lite av deras mer realistiska förslag för att förbättra integrationen, men att SD håller sig utanför riksdagen, dom är inte mogna för det så det komplicerar nog bara. Troligtvis kommer dom väl in nästa val så vi får se hur dom klarar sig..

Grejen är ju också att dom tagit i princip all sin invandringspolitik från andra länder, där det fungerar bra. Så att den inte fungerar vet man ju faktiskt inte wink Många verkar även tro att om SD får över 4% så byggs det koncentrationsläger överallt, alla pizzerior stängs och alla invandrare blir utslängda men det är ju bara humor att lyssna på sånt det tror jag alla förstår smile

Har inte sett programmet och vet inte om jag orkar ladda hem det heller, har redan sett smutskastningsprogram där dom intervjuar dom största tomtarna dom kan hitta, istället för att prata med dom som är duktiga på att tala i media. Man lär kunna hitta liknande idioter i alla partier smile

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
8 februari 2007
Sverigedemokraterna kommer säkert komma in i riksdagen nästa val.
Grejjen är att folk röstar på dom för att visa missnöjje med sveriges invandrarpolitik och för att man är förbannad över att inga andra partier vågar prata invandrarfrågor.
Jag tycker det är riktigt crap stil att ta in massa folk och sedan sätta dom i ghetton och sen dessutom inte kunna fixa jobb åt dom.

Sen har vi ju den här roliga skandalen med Iraks ambassad också. Jättefint av dom att dela ut 27.000 pass till folk med falsk identitet. JÄTTEBRA. Jag säger inte att 100% av dom är dåliga, men man behöver inte vara einstein för att inse att många av dom som fick nya pass (läs: ny identitet) är kriminella som nu slipper straff eftersom dom inte är samma person längre. Det var inte BARA irakier dessutom, dom gav ut till massa olika folkslag, bara man hade cashen.
Det är ett jävla daltande tycker jag, det ända som kommer hända är att vi kommer säga åt ambassadören att han varit taskig, och sen händer det inget mer. SÅ TYPISKT PASSIVA SVERIGE.
Norge är i sin tur förbannade på Sverige, och det har dom fan rätt att vara. Dom har sagt att alla med falska pass kommer landsförvisas, HELT RÄTT.

Hade detta skett innan valet hade SD fått MÅNGA fler röster. Inte för att SD på något sett är ett vettigt parti överhuvudtaget, utan just för att dom vågar dra upp invandrarfrågan.
Det är inge fel på invandrare i sig, det är bara så att Sverige suger på att ta hand om dom när dom väl kommer hit. Man är inte snäll bara för att man tar emot dom och sen sätter dom på bidrag. Man är snäll när man grejjar normala liv åt dom, dvs jobb och vettig bostad (inte i något ghetto).

Nu tycker säkert många att jag är rasist eller nått, men dom kan kyssa mig i arslet, för jag är inte helsvensk själv. tongue

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
8 februari 2007
RouziMotorsport skrev:
Jag hoppas alldrig SD kommer in i riksdagen då flyttar fan jag härifrån!
Så jävla less på regeringen. Va fan stäng gränser då för helvete ska det va så svårt?
Sverige sabbar fan för sig själv asså. Regeringen kommer cepa så mycket att SD kommer in i riksdagen o då bryter helvetet loss.

Word.

Sök