3023
Sök

Sverige Demokraterna(SD), Vilket Skämt !

1 163 Inlägg
8 februari 2007
MilleN skrev:
jonesono skrev:
Undrar om det finns något samband mellan att sd fått fler röster nu och att kvalitén i skolan (inkluderar gymnasie) verkar vara sämre än på mycket länge (läs: allt fler går ut med ofullständiga betyg alt skiter fullständigt i den)?! Bara en tanke!

Undrar om ökade antal kriminella ungdomsgäng, mångfaldigt ökade personrån/misshandel/våldtäkter, mer stökighet i skolan, rädsla att gå på stan (bland äldre framför allt), sänkta betyg som sagt, har att göra med att vi tar in fler flyktingar/invandrare än vad vi klarar av att integrera, samt sätter alla på samma ställen. En annan tanke. Är det pga dålig politik eller pga att vi Svenskar är så dåliga på att välkomna dom, som många anser?

Givetvis är det ett missnöjesparti, och dom har extremt dålig sammanhållning på sin vanliga politik mellan kommunerna. Jag är blå men tycker absolut att ett parti som SD behövs. När en hel nations tidningar skriker "rasist" efter Lars Leijonborg för att han vill införa ett krav att kunna svenska för att bli svensk är det något som är väldigt, väldigt fel.

Kommer ihåg att man innan valet rankade vilka saker som var viktiga för folk, och invandringspolitik kom på 15% har jag för mig. Fick då höra "där ser du, det är inte alls viktigt för folk", men faktum är att det som 15% av folket tycker är valets viktigaste punkt att ta hand om, görs eller sägs ingenting om. Är inte det konstigt?
När det bara är SD som talar om saken så är det det partiet folk söker sig till. Hade inte SD haft en så fläckig bakgrund och en mer seriös framtoning hade det varit ett 15%-parti utan tvekan. Se på liknande partier i närstående länder som Norge (fremskrittpartiet är näst störst) och Danmark (folkeparti tredje störst). Ingen skriker "RASIST" åt dom som röstar så där, ändå är politiken densamma.

Bara i Sverige, damer och herrar..

Kunde inte sagt det bättre själv...

Har bara en tanke i huvudet; Varför reagerar inte sveriges politiker på det här och inser faktum? Det funkar inte längre som dom håller på idag och så enkelt är det, synd bara att de är så få som vågar vissa vad dom tycker.

Läste någonstans att Mona Sahlin, som nu är på gång att bli S nya ledare, vill att Sveriges befolkning och myndigheter ska anpassa sig till invandrarna så dom ska få det lättare?
Vad är det för idioti egentligen?!

Fram tills det händer något kommer jag fortsätta vara den "Rasist" jag är och rösta på SD.
Hellre det än att bli tvungen att lära mig ett nytt språk...

9 108 Inlägg
8 februari 2007
NightCruiser skrev:
Läste någonstans att Mona Sahlin, som nu är på gång att bli S nya ledare, vill att Sveriges befolkning och myndigheter ska anpassa sig till invandrarna så dom ska få det lättare?
Vad är det för idioti egentligen?!

Tack för medhåll smile

Yes hon har sagt att om en arbetssökande heter Muhammed ska han automatiskt få jobbet. Är det något jag hatar så är det kvotering, rätt man/kvinna för jobbet ska det vara, oavsett om det är en invandrare/homo/tomte.
Senast redigerat av MilleN (8 februari 2007)

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
8 februari 2007
Men vad fan kan svenskar öppna ögonen och inse vad fan som håller på o hända?! De kommer fler o fler invandrare till sverige! Problemen ökar bara mer o mer! Kommer dom hit kan dom väl för fan ta o börja med att anpassa sig efter vårat samhälle! Som de är nu är de fan VI som får anpassa oss efter dom! Fattar inte varför just Sverige ska bli ett mångkulturellt samhälle?! Vad fan finns de för fördelar med de? Som tur är så finns de några vettiga personer som SER allt detta och försöker förändra allt! Men då när man tycker som jag och många fler gör då är man rasister och dum i huvet!
Sverigedemokraterna får knappt nånting att säga till om där dom har mandat, just här där jag bor så ignorerar man och bara skrattar ut dom. Vi får väl se hur de ser ut i Sverige om 10-15år...... Kanske inte ens heter Sverige längre.... Dom ska ju tydligen byta ut namn i kalendern snart också.... Adventsfirandet i skolan försvinner mer o mer, de är tydligen diskriminerande... hm... avslutning i kyrkan är snart borta.... blir bara förbannad när man tänker på vad som kommer hända! Min röst kommer alltid hamna hos SD och de står jag för!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

Allvetande uppfinnare
377 Inlägg
9 februari 2007
hörrni de e långt kvar till nästa val:P

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..

9 108 Inlägg
9 februari 2007
RouziMotorsport skrev:
Men snälla, rösta inte på SD för jag och alla ni vet i grunden att deras politik bygger på att köra ut alla invandrare även om det inte låter så i deras samtal men alla vet att det är vad dom vill om dem kommer till makten.

Det du säger är ju helt omöjligt, dels kommer dom aldrig "till makten" och blir det största partiet det kan jag säga. Och hur som helst skulle dom ALDRIG kunna börja köra ut invandrare utan anledning! Det enda jag märkt dom vill göra på den fronten är att hjälpa sådana som faktiskt vill flytta hem igen genom att ge dom mer pengar i återvandringsbidrag.

Förstår du vad jag menar med att jag tycker det är konstigt när du säger "stäng gränserna men för allt i världen rösta inte på SD". Det är ju bara dom som vill minska invandringen, men det är inte ens snack om att stänga gränserna helt från deras sida.

Håller med dig om allt du säger annars smile

Fartglad
336 Inlägg
9 februari 2007
Inte bara SD som är skyldiga... wink

http://bubblare.se/mona_fifflar/

Power without Quattro is useless!

498 Inlägg
9 februari 2007
TobLju skrev:

HAHA
jag är baske mig ingen fifflare smile nene! (visst alla kan göra fel men...)

9 108 Inlägg
9 februari 2007
RouziMotorsport skrev:
men tänk lite nu på vad du skrev. Du har märkt att dem vill hjälpa dem som vill åka tillbaka igen genom att ge återvandringsbidrag??
Det är ju samma sak som att dem vill köra ut alla!? Och vad skall dem återvända till? Förstörda hus? Korrupterad politik? Det är ju  bara skitsnack dem säger.
Jag ser att deras propaganda har satt tänderna i dig också hehehe..
Precis som Moderaterna, som lovade gröna ängar osv, nu har dem skippat många av deras löften dem hade innan valet och tillfört nya..så är det med SD också, OM dem skulle få makten vem vet vad dem skulle införa för sjuka relger...

man gör allt för att vinna valet, sen kan man göra vad fan man vill

Men Rouzi... Dom tvingar ju ingen. Återvandringsbidraget är för att dom som vill flytta hem igen ska få chansen, antagligen vill dom flytta hem för att det blivit bättre i deras hemländer eller hur? Krig håller ju (oftast) inte på i all evighet. Förstår inte att du kan jämföra det med att köra ut alla. Dom kan inte köra ut någon utan anledning det går liksom inte! Vart fan ska jag då köpa mat wink Återvandringsbidrag finns faktiskt nu också (har för mig det ligger på 30k), men SD vill öka summan (minst det dubbla) för att folk ska ha råd att starta ett nytt liv i hemlandet om dom vill.

Visst kan regler ändras så att brottslingar som ännu inte blivit medborgare kan skickas tillbaka osv, men det tycker väl du också är helt rätt om jag förstått dig?

Som sagt är jag blå men tycker att ett parti som SD behövs eftersom jag inte anser att några andra har några vettiga lösningar för integrationen.. Gillar många av förslagen och är emot några, det man måste tänka på är att det bara är förslag och inget som kommer träda i kraft bara för att dom får 4%, men får dom 4% så kommer dom få resurser att utreda om förslagen går att genomföra i praktiken. Som sagt fungerar mycket i andra länder så varför skulle det inte fungera här.
Man får väl se om fyra år hur det ser ut och vad man ska rösta på.

edit:
TobLju skrev:

haha fan vad bra big_smile Kul att alla sossar tycker det är sååå hemskt att två skitministrar som Stigö-Chiló och Borelius inte betalat tv-avgiften eller vad det var, sedan har faktiskt självaste vice statsministern ett sådant här förflutet. Pinsamt smile
Senast redigerat av MilleN (9 februari 2007)

BILGLASMÄSTARE
92 Inlägg
11 februari 2007
andreas_940 skrev:
Jag såg bara sista halvan av programmet! och helt klart är att TV4 vinklar inslaget.
O andra sidan så verkar SD inte vara speciellt pålästa när reportern ställer en vanlig fråga så har de inte riktigt svar på tal. Vilket är synd då de inte framstår som seriösa.

Och varför svenskarna nu röstar på SD är ju framför allt inte för att de vill att SD ska styra Sverige utan mer att de vill ha en förändring i invandrarpolitiken!
SD:s invandrar frågor är rätt sunda (en del iaf) gämfört med de mer etablerade partiernas.

Och frågan du ställer om varför folk kunde vara så dumma att rösta på SD??
Ptja då frågar jag varför folk var så dumma o röstade på MP, Fi o jag vet inte allt!

Håller med

***hitman***

Sök