MilleN skrev:
jonesono skrev:
Undrar om det finns något samband mellan att sd fått fler röster nu och att kvalitén i skolan (inkluderar gymnasie) verkar vara sämre än på mycket länge (läs: allt fler går ut med ofullständiga betyg alt skiter fullständigt i den)?! Bara en tanke!
Undrar om ökade antal kriminella ungdomsgäng, mångfaldigt ökade personrån/misshandel/våldtäkter, mer stökighet i skolan, rädsla att gå på stan (bland äldre framför allt), sänkta betyg som sagt, har att göra med att vi tar in fler flyktingar/invandrare än vad vi klarar av att integrera, samt sätter alla på samma ställen. En annan tanke. Är det pga dålig politik eller pga att vi Svenskar är så dåliga på att välkomna dom, som många anser?
Givetvis är det ett missnöjesparti, och dom har extremt dålig sammanhållning på sin vanliga politik mellan kommunerna. Jag är blå men tycker absolut att ett parti som SD behövs. När en hel nations tidningar skriker "rasist" efter Lars Leijonborg för att han vill införa ett krav att kunna svenska för att bli svensk är det något som är väldigt, väldigt fel.
Kommer ihåg att man innan valet rankade vilka saker som var viktiga för folk, och invandringspolitik kom på 15% har jag för mig. Fick då höra "där ser du, det är inte alls viktigt för folk", men faktum är att det som 15% av folket tycker är valets viktigaste punkt att ta hand om, görs eller sägs ingenting om. Är inte det konstigt?
När det bara är SD som talar om saken så är det det partiet folk söker sig till. Hade inte SD haft en så fläckig bakgrund och en mer seriös framtoning hade det varit ett 15%-parti utan tvekan. Se på liknande partier i närstående länder som Norge (fremskrittpartiet är näst störst) och Danmark (folkeparti tredje störst). Ingen skriker "RASIST" åt dom som röstar så där, ändå är politiken densamma.
Bara i Sverige, damer och herrar..