2863
Sök

Måste byta strålkastare på gammal bil på verkstad

46 Inlägg
20 juni 2023
Trådstartare
#1
Hej,

Besiktning godkände inte halvljus på höger. Bytte lampa för att testa men som befarat verkar det som hela strålkastaren måste bytas.

Det är en skruttig liten bil från 2003 och jag väntar på samtal från verkstad vad det kan kosta.
Ringde dem idag o de sa att de ska försöka hitta en beg.

Jag tycker inte det ser så krångligt ut att lossa hela grejen, har själv skruvat loss för att sätta dit en lampa.

Men i runda slängar vad kan jag förväntas betala om verkstaden hittar en beggad för säg en tusenlapp med frakt. Och arbetstidsmässigt borde det väl inte vara så stort jobb bara de får tag i strålkastare?

Mvh

2 841 Inlägg
20 juni 2023
#2
Vad är det för bil för det första? Och 2003 är väl inte sådär jättegammal.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 170 Inlägg
20 juni 2023
#3
uhlin skrev:
Vad är det för bil för det första? Och 2003 är väl inte sådär jättegammal.
Tänkte precis desamma, 2003 är väl inte direkt skruttigt.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Diagnostekniker
2 607 Inlägg
20 juni 2023
#4
Det beror ju på timpenningen.

Up the RA

1 494 Inlägg
20 juni 2023
#5
Vad är det för bil du har? På vissa bilar är det gjort på 30 sek utan verktyg, andra behöver hela fronten tas väck.

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

Forummoderator
9 299 Inlägg
21 juni 2023
#6
Är det plastglaset som gulnat? Då går det att polera.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

3 124 Inlägg
21 juni 2023
#7
Hamster skrev:
arbetstidsmässigt borde det väl inte vara så stort jobb
Mvh
Beror till 100% på vad det är för bil det handlar om.
Vissa är lätt, andra är rent vansinnigt tillkrånglat.

Ljusjustering tillkommer oavsett.

Samt vissa bilmodeller har otroligt billiga strålkastare som nya och andra är det ta mig tusan guld i.
Även 2003 års modeller.

Dyr ny =dyr begagnad.

2 841 Inlägg
21 juni 2023
#8
När inte TS svarar så...... Om man går in på foruminlägg och kollar verkar det handla om en Fiat Punto - 03. De tidigare trådarna handlar om en sån, så lär väl va den då. Dräller nog inte av begagnade strålkastare till en sån.
Senast redigerat av uhlin (21 juni 2023)

1 494 Inlägg
21 juni 2023
#9
Om han inte hittar på skroten så kan plan b vara att köpa en MG X-power SV och plocka delar ifrån 👍

https://www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/mg-sv-001.jpg

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

46 Inlägg
23 juli 2023
Trådstartare
#10
uhlin skrev:
När inte TS svarar så...... Om man går in på foruminlägg och kollar verkar det handla om en Fiat Punto - 03. De tidigare trådarna handlar om en sån, så lär väl va den då. Dräller nog inte av begagnade strålkastare till en sån.
Det löste sig smile fick köpa en ny men kostade bara 900 kr.

519 Inlägg
23 juli 2023
#11
Hamster skrev:
uhlin skrev:
När inte TS svarar så...... Om man går in på foruminlägg och kollar verkar det handla om en Fiat Punto - 03. De tidigare trådarna handlar om en sån, så lär väl va den då. Dräller nog inte av begagnade strålkastare till en sån.
Det löste sig smile fick köpa en ny men kostade bara 900 kr.
Bra att det löste sig.Men varför lägga ner tid på starta en tråd om kostnadsförslag när du ej vill ange vilken bil det gäller.Det är stor skillnad i pris mellan porsche och v70n tex.

7 354 Inlägg
23 juli 2023
#12
Hamster skrev:
uhlin skrev:
När inte TS svarar så...... Om man går in på foruminlägg och kollar verkar det handla om en Fiat Punto - 03. De tidigare trådarna handlar om en sån, så lär väl va den då. Dräller nog inte av begagnade strålkastare till en sån.
Det löste sig smile fick köpa en ny men kostade bara 900 kr.
Var glad att det inte var till en av de kinesiska batteribilarna, för till den kostar en lös strålkastarinsats över 65.000:-, enl Teknikens Värld!
Tillkommer monteringskostnad!


Sök