vill få en bekräftelse om bränslepump/matarpump är kass.
Bränsle sidan är vi överens om ni som är "experter" !
När man vrider på tändningen hör man inte det där "surret" som det brukar vara.
Nu är det helt tyst när man vrider på tändningen.
Att matarpump får signaler att pumpa fram diesel till filtret. Ifall matarpumpen måste jobba upp ett visst tryck till filtret innan start ?
Ni får rätta mig ifall jag räknar fel...
jag bytte till en ny huvudenhets relä till glödstiften helt i onödan.
1300 kr en chansning som inte gick hem .
Motorlampan är ju släckt, som positivt..
"Vanliga symptom på en defekt bränsletrycksgivare är att motorlampan lyser, motorn går med reducerad effekt samt ökad bränsleförbrukning. I vissa fall kan en
defekt tryckgivare också innebära att motorn är svårstartad eller inte startar alls"
Defekt tryckgivare?
Högtryckspumpar är ju inga billiga grejer....
på felkod DF072 enligt bifogad bild: bränsletrycksinfo. för högt cykliskt öppningsförhållande i
insprutarbryggans reglerventil, talar väl emot deffekt högtrycks pump (ok) ?
Ni experter förstår det bättre än jag. Tack på förhand!
kan man hoppas på tryckregler regulator?
Hittade intressant fakta här om regulatorers funktion nedan
https://www.actualidadmotor.com/sv/br%C … rktyg/amp/