4098
Sök

Volvo V70 T5 99:a

23 Inlägg
8 februari 2007
Trådstartare
Jag får inte min TRACS att fungera Har en V70 T5 99:a. Kopplar jag ur den med knappen så spinner den. Och gör jag inget med knappen så spinner det. Men det låter som ett litet skrap ljud när det spinner vad kan detta vara ....Snälla alla svar är till hjälp

Tack på förhand

One Man Clan
4 287 Inlägg
8 februari 2007
Hade nog försökt kolla felkoderna på de ..kan ju vara någon hjulgivare som e dålig ..kolla alla säkringar ?

23 Inlägg
8 februari 2007
Trådstartare
Men vad kostar en felsökning på volvo då? och alla säkringar är hela

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
8 februari 2007
ska det inte skrapa då.?
Skrapar i min v70 när antispin är på och jag trycker plattan i mattan på snön..

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

One Man Clan
4 287 Inlägg
8 februari 2007
vet inte riktigt men dom kan nog vara schyssta och läsa felkoderna gratis ... vet inte hur tracs fungerar på v70in riktigt ..men på 850in så var de väl så att den bromsade hjulen för att inte spinna ... de är inte abs:n ni hör ? testa å bromsa försiktigt samtidigt som de spinner så känner ni kanske abs:n i bromspedalen

23 Inlägg
8 februari 2007
Trådstartare
dj_aggwa skrev:
ska det inte skrapa då.?

Ja men den spinner iaf. Det är precis som något inte slår till. Och på dom nya så är ju TRACSEN inkopplad hela tiden men på Gammal V70 så fungerar den ju bara upp till 30km/H

23 Inlägg
8 februari 2007
Trådstartare
Xuri skrev:
vet inte riktigt men dom kan nog vara schyssta och läsa felkoderna gratis ... vet inte hur tracs fungerar på v70in riktigt ..men på 850in så var de väl så att den bromsade hjulen för att inte spinna ... de är inte abs:n ni hör ? testa å bromsa försiktigt samtidigt som de spinner så känner ni kanske abs:n i bromspedalen

Ja man kan ju kolla! Nä det är inte sådant ljud som kommer som när ABS slår till. Men jag får riva isär framhjulen när jag är på jobbet.

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
8 februari 2007
Gattin_T5 skrev:
dj_aggwa skrev:
ska det inte skrapa då.?

Ja men den spinner iaf. Det är precis som något inte slår till. Och på dom nya så är ju TRACSEN inkopplad hela tiden men på Gammal V70 så fungerar den ju bara upp till 30km/H

Okey, min spinner den med då.. men det motar bra ska jag säga dig..

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

One Man Clan
4 287 Inlägg
8 februari 2007
Gattin_T5 skrev:
Xuri skrev:

Ja man kan ju kolla! Nä det är inte sådant ljud som kommer som när ABS slår till. Men jag får riva isär framhjulen när jag är på jobbet.

nja de ända som är till tracsen är ju Tandhjulen som sitter monterade på drivaxlarna längst ut mot hjulnavet onödigt å plocka isär man ser dom underifrån  ...kolla om de sitter skit på dom eller ifall dom är spräckta ... då borde abs lampan lysa ifall något e galet där men man vet ju aldrig.. fungerar abs bromsarna på den ? tror ditt tracs system e samma som på 850in och funkar inte din tracs så är de nog något vajs me abs-enheten ...  för då ger inte den någon bromsverkan ....  e nog bäst att kolla felkoderna först

23 Inlägg
8 februari 2007
Trådstartare
Xuri skrev:
Gattin_T5 skrev:
Xuri skrev:

nja de ända som är till tracsen är ju Tandhjulen som sitter monterade på drivaxlarna längst ut mot hjulnavet onödigt å plocka isär man ser dom underifrån  ...kolla om de sitter skit på dom eller ifall dom är spräckta ... då borde abs lampan lysa ifall något e galet där men man vet ju aldrig.. fungerar abs bromsarna på den ? tror ditt tracs system e samma som på 850in och funkar inte din tracs så är de nog något vajs me abs-enheten ...  för då ger inte den någon bromsverkan ....  e nog bäst att kolla felkoderna först

Men ABS fungerar perfekt..Ok någon abs lampa lyser inte

One Man Clan
4 287 Inlägg
8 februari 2007
billigast å kolla felkoderna

23 Inlägg
8 februari 2007
Trådstartare
Xuri skrev:
billigast å kolla felkoderna

Får nog bli och göra det...

Sök