16 augusti 2023
Trådstartare
Har problem med att välja min nästa bil och skulle gärna ta lite råd från massan så att säga. Har kollat på bilar ett bra tag nu och har kommit fram till 4 modeller, budget kring 150k, då det mer är en "rolig/glidar" daily driver jag letar.
Modellerna: Lexus 400/430, Chrysler 300c, Volvo S80, Volvo C70
Lexus: Gillar att det är en av de mest pålitliga V8orna som skapats mellan 1uz-3uz och från forum känns dom som en lyxig glidare till ett bättre pris som håller sig problemfria. Vet att det kan tillkomma rätt dyra reparationer med tiden (luftfjädring/premiumdelar), men att dom även har en historik att hålla sig väldigt problemfria vid rätt service.
Chrysler 300c: Inte superpålitliga på papper, v6an mellan 2009-12 har dock fått rätt bra reviews och är sagt att vara mer pålitlig. Gillar alltid verkligen hur denna bil ser ut och känns som en ultimat glidare. Tänkte först bort den pga att Chrysler kanske inte håller måttet alla gånger, men såg en här om dagen och känner bara "fyfan vilken bil".
S80: Gillar hur bilen ser ut, jagar isf v8an från Suzuki. Kanske lite mer alldaglig och säker, men tycker ändå att det är en väldigt fin bil.
C70: Letar då 2006-2013, hard top cab. Bara allmänt trevlig glidar bil, gärna med T5 eller T6 om det ska bli en c70. Känns även den som ett väldigt "säkert" val, men att det bara är trevligt att kunna köra den året om, vem vill inte cabba ner i mitten av en solig vinterdag.
Skämt och sido, har jättesvårt att välja vad man ska plocka upp, ge mig gärna era åsikter!
Tack för ni tog er tid att läsa!