27 november 2023
Trådstartare
Hej, tänkte kolla om nån har nåt tips på om man behöver chimsa ut kopplingskulan på m90 lådan när man bytt till orginal lamell samt klracings förstärkta tryckplatta, samt stålomspunnen slang. Har även bytt slavcylinder och huvudkopplingcylinder.
Samt luftat på vanliga sättet när någon pumpar samt med trycksatt behållare och sugit vätska.
Börjar bli trött på det, bilen är i nuläget körbar men kopplingen frikopplar endast i botten så tänkte kolla om nån har en aning om det går att lösa med att chimsa ur kopplingskulan typ 3mm? Eller finns det någon annan lösning på detta om någon har erfarenhet?
Eller kan det fortfarande vara luft i systemet? Fast det varit trycksatt och alltid över max strecket?
Lamellen gled lätt på splinesen samt lådan gick på utan nå konstigheter!
Tar gärna emot alla ideer och alla tips!
Mvh Linus