Extrakrorgrenrör totota corolla 1988

Lucke_boi
14 februari · 2 Inlägg

Hej, jag har nyligen införskaffat mig en toyota corolla 1988 (E90)
Min tanke är att försöka trimma lite lättsamt. Det är då en 4cylindrig 1,6 litermotor med förgasare.

Min första tanke gick till extraktorgrenrör. Men lyckas inte hitta något som jag vet passar. Någon som vet om någon annan modell passar lika bra?

Även almäna trimmtips och idér är jag tacksam för.


Vet inte om jag valde rätt tråd så jag ber om ursäkt om det på förhand om jag gjorde fel.

torsen
15 februari · 7 264 Inlägg

Inte svar på din fråga - men varför trimma en så gammal bil?

Growe Fri fart för ett fritt folk!
15 februari · 13 757 Inlägg

torsen skrev:
Inte svar på din fråga - men varför trimma en så gammal bil?

en 88a är ju inte gammal..

vet inte om jag skulle ha kvar den motorn eller kasta i något lite större..  borde passa med en 1.8 från avensis..
smile eller 2.0:A   bes har noll koll på en gammal toyota smile  så är det en toyota motor rullar den rätt igenom smile

polarn hade en 88a om jag inte minns fel.. gick som fan.. och han plågade den där både när hans mamma och pappa ägde den men sen köpte han den av dom och fortsatte plåga skiten ur den där.. och vad jag vet är det den enda bilen på den tiden han inte körde ras på.
lånade den några gånger och ligga i 200 var inga som helst problem..
så jag ser ingen anledning till att inte få mer fart i en corolla.. smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Lucke_boi
15 februari · 2 Inlägg

Growe skrev:

torsen skrev:
Inte svar på din fråga - men varför trimma en så gammal bil?

en 88a är ju inte gammal..

vet inte om jag skulle ha kvar den motorn eller kasta i något lite större..  borde passa med en 1.8 från avensis..
smile eller 2.0:A   bes har noll koll på en gammal toyota smile  så är det en toyota motor rullar den rätt igenom smile

polarn hade en 88a om jag inte minns fel.. gick som fan.. och han plågade den där både när hans mamma och pappa ägde den men sen köpte han den av dom och fortsatte plåga skiten ur den där.. och vad jag vet är det den enda bilen på den tiden han inte körde ras på.
lånade den några gånger och ligga i 200 var inga som helst problem..
så jag ser ingen anledning till att inte få mer fart i en corolla.. smile

Häftigt ju
Vet du vad han gjorde för något med den? Eller några tipps på vart man kan hitta trimdelar?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang