VW Caddy 2017 ingen ström till förardörren

Ibisbill
5 maj · 8 Inlägg

Hej
Jag har ingen ström till förardörren. Jag tänkte att det berodde på en säkring men hittar ingen säkring som är trasig. Jag har inget säkringsschema utan har kollat på nätet. Hittar inga skadade kablar. Någon som kan hjälpa mig i felsökningen?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
5 maj · 17 556 Inlägg

Och du har kollat de som går in i dörren?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Ibisbill
6 maj · 8 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Och du har kollat de som går in i dörren?

Kablarna verkar hela "tyvärr".

Jesper328
6 maj · 2 388 Inlägg

Verkar?
Du har alltså dragit ordentligt i dem?
Du har väl ett kontaktstycke i karossen/dörrgången och där kan du helt enkelt mäta/belasta så att du har spänning.

Har du kräm i kontaktstycket får du mäta så att du har kräm på insidan av dörren också.

Up the RA
Ibisbill
11 maj · 8 Inlägg

Jag har dragit och mätt motstånd i kablaget och det verkar ok. Säkringen var hel men så tittade jag på den igen och då var den trasig. Bytte den och problemet löst men… 12 h efter var allt tillbaka men nu är säkringen ok. Och byter jag den igen händer inget. Jag hittar inget säkringsschema så jag kan inte riktigt felsöka på ett bra sätt. Jag är rådvill helt enkelt

Jesper328 skrev:
Verkar?

Du har alltså dragit ordentligt i dem?
Du har väl ett kontaktstycke i karossen/dörrgången och där kan du helt enkelt mäta/belasta så att du har spänning.

Har du kräm i kontaktstycket får du mäta så att du har kräm på insidan av dörren också.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
11 maj · 17 556 Inlägg

Gissar på att kablaget är skavt någonstans. Du bytte säkring och fungerar. Sen så blev det avbrott igen. Nästa gång kan det bli kortis och säkring går. Svårt att hitta var skadan kan vara? Ja. Men där kablaget slits/vrids som mest vid dörren är ju troligt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang