Volvo går på lågt varvtal!?!?

NollKoll69
27 mars · 49 Inlägg

Tja, min volvo aut går på väldigt låga varv, nästan så att den vill lägga av ibland, vad kan felet vara? Vart ska jag börja kolla? Volvo 850 aut -95

Utmarks-Loke
27 mars · 5 841 Inlägg

Låg tomgång och allmänt dålig gång på tomgång och låga varv, men att det bättrar sig vid högre varv? I såna fall kan du ha någon dålig slang eller liknande som motorn drar tjuvluft genom. Annars får du beskriva felet bättre.

NollKoll69
27 mars · 49 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:
Låg tomgång och allmänt dålig gång på tomgång och låga varv, men att det bättrar sig vid högre varv? I såna fall kan du ha någon dålig slang eller liknande som motorn drar tjuvluft genom. Annars får du beskriva felet bättre.

Precis de felet, finns de något sätt att hits slangen snabbt eller är de bara att gå igenom varenda slang?

zzr94092
27 mars · 4 392 Inlägg

Startgas/bromsrengöring, spray på misstänkta slangar.

Hilmer
27 mars · 1 789 Inlägg

Min första tanke går till tomgångsmotorn, dessa brukar klegga igen och då får man demontera denna och sedan rengöra med bensin, bromsrengöring eller vad man nu kan tänkas ha hemma.
Du hittar denna under den svarta plastkåpan vid gasspjället mm.

NollKoll69
28 mars · 49 Inlägg

Hilmer skrev:
Min första tanke går till tomgångsmotorn, dessa brukar klegga igen och då får man demontera denna och sedan rengöra med bensin, bromsrengöring eller vad man nu kan tänkas ha hemma.
Du hittar denna under den svarta plastkåpan vid gasspjället mm.

Har hittat den och rengjort med en trasa och bromsrengöring men hittar inte att man skruva isär den för att rengöra.

Hilmer
28 mars · 1 789 Inlägg

NollKoll69 skrev:

Hilmer skrev:
Min första tanke går till tomgångsmotorn, dessa brukar klegga igen och då får man demontera denna och sedan rengöra med bensin, bromsrengöring eller vad man nu kan tänkas ha hemma.
Du hittar denna under den svarta plastkåpan vid gasspjället mm.

Har hittat den och rengjort med en trasa och bromsrengöring men hittar inte att man skruva isär den för att rengöra.

Den går inte att öppna, man får demontera hela och fylla upp med t ex bromsrengöring och sedan skaka på den, gör om ett par gånger och du ser när vätskan börjar se bättre ut.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang