Jag blev nästan haffad vid ett tillfälle för ovanstående brott.
Hittade en S4, uppenbart stulen och trashad. Stått där ett bra tag.
Eftersom hela karossens struktur var så pass illa tilltagen så var det solklart att bilen skulle gå till skroten och att ägaren skulle få ut pengar till en ny, förutsatt att denne hade försäkring.
Därför såg jag inte något problem i att stjäla från "The Man". Bilen skulle ändå slaktas och säljas styckvis för dyrt av en gniden skrothandlare.
Jag stod där med en väska full med verktyg vid 01 på natten, med luvan uppfälld.
Tänkte "låna" turbon, externa wastegaten och dumpventilen till eget bruk.
När jag hade en skruv kvar på wastegaten kom pappa polis sladdandes. Öste ner verktygen i väskan och lade benen på ryggen. Jag kom undan med nöd och näppe.
Fick inga delar. Och bara någon dag senare var bilen borta.
Och nej, jag försöker inte vara häftig på nåt sätt. Jag har aldrig stulit nåt i hela mitt liv, bortsett från LEGO-bitarna man norpade på dagis.
Eftersom bilen redan var totaldemolerad och garanterad en skrotdöd, så var det i mina ögon lindrigt. Kanske skull vara tråkigt för ägaren om han/hon inte hade försäkring. Då hade denne kunnat sälja delarna. Men när man är snäll och trevlig 24 timmar om dagen, sju dagar i veckan, då får man vara lite elak ibland när ingen ser. Det handlade ju ändå bara om pengar, och inte så mycket av det.
Senast redigerat av Klubbmannen (12 februari 2007)