3426
Sök

Ang. Ford Sierra DOHC -90.

Wannabe ;o
3 Inlägg
21 juli 2005
Trådstartare
Hej hej.

Jag är både ny här på forumet och inom triming och styling.

Jag har precis införskaffat en Ford Sierra DOHC från 1990, Jag har också tittqat runt lite på sidor och forum men inte lyckats hitta speciellt mycket intressant man kan göra med motorn eller bilen i sig heller för den delen.

Jag är i stora drag ute efter en bil som ser realtivt lugn ut men ska kunna leverera några extra hästkrafter.

Någon som har några tips på vad man skulle kunna göra för att klämma ut några extra hästar ur motorn?

ps. förklara gärna ganska ingående då jag som sagt är ganska ny inom detta. ;o

271 Inlägg
21 juli 2005
www.fmcs.nu  !!
Finns otaliga trådar om trimma doch. Men snabbt och enkelt, dom e inte trimvänliga!

Wannabe ;o
3 Inlägg
21 juli 2005
Trådstartare
Jag har suttit under kvällen och letat frenetiskt efter nånting att hitta på till motorn, men det verkar inte bättre än att man får leta fram en cossie snurra och sätta på plats.

Men lägg gärna in ett svar om ni kommer på något smile

228 Inlägg
22 juli 2005
det finns ju lite godis med det är inte mycket...kolla på www.burton.com tror det stavas så..finns i alla fall vassa kammar m.m till dochen..men den motorn har ford byggt föör orginal..trist men sant...satsa på pinto motorn istället..wink

RäZeR Matte hittar rätt i år.
familjeräzer på heltid

671 Inlägg
22 juli 2005
http://www.burtonpower.com är det burton.com är ju ett snowboardmärke (eller är det kläder)

Sök