Hmm, håller med om det mesta här, fast ja har min gräns på batteri högre.
Ett batteri bör ha 12,4v enligt mig för att ja inte ska bli misstänksam o ta fram testaren. Helst vill man se 12,7v..men man kan inte alltid få som man vill.
O ni som har Husvagnar, Husbilar som konstant laddas via solpaneler och laddare o helt plötsligt märker att saker slutar funka(saker som drar ström) i bodelen. när ni ligger utan el 230v. O kollar ni mätarna så ser ni typ 14,2v på batteriet.(Solceller som e´gamla eller skit) Här går det bli lurad på riktigt...- ja kallar det sönderladdat batteri- men finns nog bättre ord.
Kopplar man ur detta batteri, så kommer det visa 14,2v en stund. Då ska man reagera. Antigen belastar man det direkt o märker att det är märkt att leverera 900cca o fixar 120 o mätaren visar -byt batteri. Annars kan man vänta några dar o mäta det..då håller det 8,6 v. Bara ett tips från nån som byter batteri på dessa fordon varje dag o litar inte på voltmätare o Ledtestlampor. Skål/o Pöss på er/husse
Senast redigerat av husseman (29 juni )