3748
Sök

Slutsteg funkar vid tändning men ej när bil startas

1 Inlägg
7 juli
Trådstartare
#1
Tjena! Skulle koppla in dörrsidor på min V50 nu i helgen, efter jag kopplat in allt så spökar steget.
Det är så att när jag endast har tändning igång så funkar högtalarna och basen jag har sedan tidigare utan problem, men så fort jag sätter igång bilen så stängs steget till dörrarna av, powerlampan lyser grönt vid tändning och sedan slocknar när bilen startar.
Dock när jag vänder på ratten i låghastighet eller när jag är stillastående så tänds den igen kort för att spraka till i högtalarna sedan slutar det och steget dör igen.

Har pillat lite för o se om något hjälper, det ända som gör skillnad är när jag byter stegen, så jag tog den till basen och kopplade in till dörrarna. Då funkar det när bilen är igång helt felfritt

Det som sitter i dörrarna är 3 avatar 8? midbas och 1 avatar 1? diskant o vardera dörr fram, de är kopplade till ett Avatar ABR - 460.4 steg
Basen är en GAS 3x10? och de är kopplade till en GAS MAX A2 800.1 steg. Har ej bytt stereo utan använder en GAS HLCS24 högnivå omvandlare, remote till allt är kopplat på pos lampan bak

Forummoderator
17 745 Inlägg
8 juli
#2
Var har du anslutit triggerkabeln?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!


Sök