3580
Sök

sänkningssats audi 80..

3 Inlägg
12 februari 2007
Trådstartare
Frågan är, kan man använda samma sänkningssats på en audi 80 2,0e -93 som  på en liknande, fast 89:a ? .. Någon som vet eller har erfarenhet av det?

viktskillnaderna är inga stora, men ändå, det skiljar några hundra kg, dock är ju karossen annars rätt så snarlik, likadant hjulupphängningen?

Och på tal om det, imorgon blir det motorbyte för min del, några saker man för påminnas om innan man sätter igång? Mer än att använda skyddbrillorna o handskar, för en gångs skull?

VAG entusiast
277 Inlägg
26 april 2007
mäk skrev:
Frågan är, kan man använda samma sänkningssats på en audi 80 2,0e -93 som  på en liknande, fast 89:a ? .. Någon som vet eller har erfarenhet av det?

viktskillnaderna är inga stora, men ändå, det skiljar några hundra kg, dock är ju karossen annars rätt så snarlik, likadant hjulupphängningen?

Och på tal om det, imorgon blir det motorbyte för min del, några saker man för påminnas om innan man sätter igång? Mer än att använda skyddbrillorna o handskar, för en gångs skull?

Har du testat?

Audi 1910-2007 97 år
"det viktigaste är inte vad du lyssnar med utan vad du lyssnar på"
"det är väl inte konstigt att det låter kasst när du lyssnar på musik som inte är musik"
Audi: Four rings to rule them all

3 Inlägg
27 april 2007
Trådstartare
pz_racing skrev:
mäk skrev:

Har du testat?

Nix, inte än. Efter motorbytet hann jag köra en vecka eller två, sedan blev den stulen. Sedan dess har den stått på Din Bil här i Helsingborg...

Sök