Tjenare, nu äntligen kommer lite mer bilder på vad som händer..
Vi började med att bända till den andra sidokjolen som vi gjort med den första. Min armbåge utgjorde stöd så jag fick stå där i 5 minuter tills glasfibern svalnat
Maska bromsljuset till vingen så vi kan ha det och gjuta efter
Fixerat och maskat
Lagt i glasfibermassa
Efter härdning blev det starkt och fint. Lackeraren får spackla och slipa till det sen.
Slipar bort färgen i gtr märket
Och lägger i glasfiberspackel
Sen fick det härda, och sedan slipades det. Så nu ska dem kläs i kolfiber
Provmonterar sidokjolen på högersidan
Värma å pressa.. och voila, passform!
Ett stycke Erick inne i hjulhuset
Passar in..
Borrar
Sådär, sitter som berget, dubbla genomgående m6. Dessa ska bytas till snyggare bultar sen när det är lackat.
Bakre kjolarna fick riktiga fästen i hjulhusen. Även denna m6 bult ska sedan bytas ut sen. Skruven sitter i orginal plast-plopp-skruvhål!
Andra sidan
Blir fint det häringa!
Andra sidan
Plockat bort gummiploppen på el-antennen inför lack, och satt en tejp över så att det inte ska rinna in vatten när bilen transporteras till lackboxen.
Vänster sidokjol fick vi gjuta på lite mer glasfiber för att få den lite längre. (Det skiljde ca 5 mm i längd på höger och vänster sidokjol när jag först fick paketet!)
Ritar ut hur det ska kapas
Sågat bort överflöd och slipat lite
Finfint!
Höger sidokjols främre fäste. Sitter i orginal plast-plopp-skruvhål med rostfria skruv.
Fortsätter med inpassning av högersidan
Högersidan sitter ju som den ska nu
Sandra hjälper till, underlättar att inte vara ensam då sidokjolarna e rätt långa
Försöker hitta vart orginal-skruvhålen är nånstans!
Och det gick fint. Ska ha annan bricka där nere sen.
Allt monterat!
Längtar tills allt e lackat nu!
9 cm markfrigång.
Andra sidan
Sidokjolarna ska limmas mot trösklarna när dem monteras.
Slängde på lampor och grill för att få en helheltsbild!
Sen mina nismo-nycklar jag köpte på ebay, fick göra ett studiebesök hos lokala lås-smeden idag!
Så nu är dom klara att användas till bilen! Kostade 200 kr för båda två att bli kopierade.
De var av mässing innuti och lås-smeden sa att de verkade hålla god gods-kvalitet.
Så nu ska bilen strippas ner allt vad den orkar och åka till lackboxen snarast!
Och jag har fanemej fortfarande inte bestämt exakt vilken färg jag vill ha!!
Mvh
Erick