3097
Sök

Nyköp av slutsteg, sladdar & eventuellt baslåda.

Nätverkstekniker/ säljare
74 Inlägg
14 februari 2007
Trådstartare
Hej.

Jag undrar lite över detta ämne eftersom jag inte är så insatt i detta. Jag ska köpa nytt slutsteg, och eventuellt ny baslåda (Annars begagnad av min polare som är en låda med två 10" GAS basar max 800w styck). Jag ska även köpa helt nya sladdar.
Idag var jag på BRL och skulle köpa ett kit med sladdar (Allt exklusive högtalarsladdar). Hela kalaset skulle kosta runt 700:-. Jag höll på få hjärtattack, men säljaren försökte lugna mig genom att berätta hur höga kopparpriserna är idag.

Så här sitter jag nu och är smått frustrerad på att det ska kosta så mycket att få en sjyst anläggning till bilen. Har ni något tips på var man kan få tag i sladdar billigare? Har ni något tips på en bra förstärkare för max 1500:-, samt en ny baslåda för max samma pris?

Tacksam om man får några seriösa svar.
MVH Jimmy

oktan i blodet

St200 TILL SALU
78 Inlägg
14 februari 2007
köp mitt ljud med kablar , slutsteg,låda och 2 x 10:or för 3000 ;D

Platta Och Känn Att Du Lever!
ST200 Till salu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dude
197 Inlägg
14 februari 2007
biltema smile

Ät aldrig snö som blivit gul!

542 Inlägg
14 februari 2007
Det är lite grann så att man får det man betalar för. Mitt kabelpaket gick lös på 550:- men då driver jag bara en bas med ett steg.
Satsa rejält från börjar så slipper du köpa nytt senare, det kommer att löna sig.
Om du vill ha tag i billiga steg så kolla begagnat men se till att få kontrollera allt innan du köper.

90mil+ på en tank.
484 Inlägg
14 februari 2007
Granholm skrev:
biltema smile

biltema (thumbs up)
Koppar tråd som koppar tråd,Den leder ström lika bra som vilken annan dyr kabel.

Diesel is the blood of satan.

1 631 Inlägg
14 februari 2007
gonji08 skrev:
Idag var jag på BRL och skulle köpa ett kit med sladdar (Allt exklusive högtalarsladdar). Hela kalaset skulle kosta runt 700:-. Jag höll på få hjärtattack, men säljaren försökte lugna mig genom att berätta hur höga kopparpriserna är idag.

Så här sitter jag nu och är smått frustrerad på att det ska kosta så mycket att få en sjyst anläggning till bilen. Har ni något tips på var man kan få tag i sladdar billigare? Har ni något tips på en bra förstärkare för max 1500:-, samt en ny baslåda för max samma pris?

Det är ju en hel del kablar du behöver. Strömkabel, jordkabel, säkring m hållare, kabelskor, lågnivå. 700 kronor är inte alls orimligt. Några kronor billigare kanske du kan hitta, men gå inte ner för mycket i storlek på ström (och jord)-kablar. 21 kvadrat bör du köpa.

Ledsen att göra dig besviken, men 1500 för ett steg och lika mycket för en baslåda + lite kablar är inte mycket pengar för en "schysst anläggning" i bilen. Det ligger under miniminivå för vad som kan bli bra. Innan det blir "schysst" behöver du också ett framsystem av klass...

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

74 Inlägg
15 februari 2007
Trådstartare
Ok. Jag kollade faktist på Biltema och det är mycket billigare där. Ska nog köpa deras 21 mm kabelsett där; 399:- för Biltemas och 899:- för Rockford dito som är exakt samma enligt specifikationerna. För Biltema borde väl vara samma sak?
Så om jag inte vill lägga ut mer än 2000:- (Höjde ribban med 500:-) för ett slutsteg så bör jag köpa begnagnat då eller, för att få sjysta saker?

By the way så har jag en Alpine stereo 4x60 W, men jag kommer inte ihåg exakt modell men den har några år på nacken.

MVH

oktan i blodet

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
15 februari 2007
biltema, bruka köpa där ja big_smile

med lem
1 925 Inlägg
15 februari 2007
jag köpte ett mds kabelkit till morsan i födelsedags present smile 249kr kostade det o det funkar faktiskt skitbra

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

DB
13 Inlägg
15 februari 2007
Jag skulle väl höja ribban i huvudtaget... ingen ide att köpa snålkablar.. mitt tipps är att köpa riktiga kablar så har du i framtiden med om du skulle vilja bygga värre!

74 Inlägg
15 februari 2007
Trådstartare
Det kommer ändå inte bli något "värsting" bygge. Innan jag vill göra det så har jag nog sålt bilen smile
Men har ni några fler tips?

MVH

oktan i blodet

Kettunen
15 februari 2007
Biltema har billiga kablar i alla fall. Samt MDS. tror det kostar max 250 kr...
Slutsteg. Köp ett begamnat för 1500 så får du en rätt schysst för dom pengarna.

1 631 Inlägg
16 februari 2007
gonji08 skrev:
Ok. Jag kollade faktist på Biltema och det är mycket billigare där. Ska nog köpa deras 21 mm kabelsett där; 399:- för Biltemas och 899:- för Rockford dito som är exakt samma enligt specifikationerna. För Biltema borde väl vara samma sak?
Så om jag inte vill lägga ut mer än 2000:- (Höjde ribban med 500:-) för ett slutsteg så bör jag köpa begnagnat då eller, för att få sjysta saker?

Det här funkar (21 kvadrat) och är nog så billigt det går att hitta:
http://www.biltema.se/products/product. … emId=98989

MEN!

Jag rekommenderar inte att köpa begagnat som nybörjare. Det är värt några extra kronor att köpa allt på samma ställe. Ofta så får du ett paketpris på steg, bas och kablar.

Lämplig nivå är (knappa) 2.000 för ett steg, en bas för under tusenlappen och så lite kablar och byggmaterial. Paketpriser runt 3.500 ungefär. Då får du bygga lådan själv, vilket alltid är det bästa alternativet. I denna prisklass så får du grejor som håller en helt OK nivå!

...funderar du sen på att bygga ut i framtiden, så kan det löna sig att lägga på en femhundring på steget och ta ett med fyra kanaler istället. Annars inte.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

Sök