2981
Sök

End of RIGO-ROD spiderweb2007,, motorn slutade med 495HK/Blir nya grejer till 2008

684 Inlägg
25 mars 2007
Trådstartare
ironhead skrev:
men för fan rigo ge inte upp nu asså kom igen nu vi stöttar dig så gått det går din bir är ju grymt läcker

nä ska testa o kolla om jag får nått rätt ur den imorn,,
tack för stödet, det uppskattas verkligen

98 Inlägg
26 mars 2007
hur går det med nissan nu då? smile hoppas verkligen att du får det fixat! grym bil du har! smile
ge inte upp nu!

:D Mazda Driver :D

684 Inlägg
26 mars 2007
Trådstartare
jojag luftade don lite då o så i en veckas tid, hehe asså dom nya lyftarna,, o bilen gick fint , allt stämde,, men sen så plötsligt paja min turbo o knacket kom då dagen efter! igår med andra ord! den där garett gt28rs komemr flyga åt h--vete ,15mil gick turbon innan den flög!, kina  kopian funkar fan bättre jag hade innnan,,!  nä ska testa idag o bara byta ut oljan och trycka dit orginal turbon, tills vidare, sen blir det nog o bygga en platta så jag kan klämma på t70 som jag har liggandes..

men är så less les less och lesss ger upp snart!

tack för stödet!

684 Inlägg
26 mars 2007
Trådstartare
hur ser jag om lyftaren är slut om jag ska fel söka vilken som är dålig?

tips förslag?

1 534 Inlägg
26 mars 2007
Hej!
Känner precis likadant, håller på med bilen, man e lite smånöjd sen går Växellådan sönder :@

OT:
Håll modet uppe, det mesta av bilen är ju klart, läcker är den dessutom

2 117 Inlägg
26 mars 2007
RIGO-ROD skrev:

tackar uppskattar hjälpen, jag e så less!

Äsch! Ryck upp dig nu...
Solen skiner, det är kring 20 grader varmt ute...ta en liten mekarpaus och kör sedan på ny kula igen. Då ska du se att du får fart på den igen. Småproblem är till för att lösas, det vet du ju själv wink

684 Inlägg
26 mars 2007
Trådstartare
jetta16v skrev:
Hej!
Känner precis likadant, håller på med bilen, man e lite smånöjd sen går Växellådan sönder :@

OT:
Håll modet uppe, det mesta av bilen är ju klart, läcker är den dessutom

tackar,, riktigt kul o höra att folk vill se mer av min riskokare

684 Inlägg
26 mars 2007
Trådstartare
shogun skrev:
RIGO-ROD skrev:

tackar uppskattar hjälpen, jag e så less!

Äsch! Ryck upp dig nu...
Solen skiner, det är kring 20 grader varmt ute...ta en liten mekarpaus och kör sedan på ny kula igen. Då ska du se att du får fart på den igen. Småproblem är till för att lösas, det vet du ju själv wink

jopp det e  sant,,,dete fan nice ute, vill vara ute o glida,, ska ner nu o ta ur lyftarna o lufta igen,, vad heter vertygen/instrumenten man använder för att kolla om dom e bra?  innan tors ska den låta fint,, så ska jag bjuda mig själv på en hela förpackning piggelin glass i solen,, heheh

tack igen shogun, du verkar vara 200sx svaret här, det e grymt kul att se dom som kan riktigt mycket hjälper till!

MVH RIGO-ROD

2 117 Inlägg
26 mars 2007
Micrometer heter det. Kolla också att de inre delarna inte kärvat fast. Kan vara lite trögt med olja inuti men försök i alla fall. Sedan fyller du dem med olja enl anvisningen och så håller vi alla tummarna för dig big_smile

684 Inlägg
26 mars 2007
Trådstartare
shogun skrev:
Micrometer heter det. Kolla också att de inre delarna inte kärvat fast. Kan vara lite trögt med olja inuti men försök i alla fall. Sedan fyller du dem med olja enl anvisningen och så håller vi alla tummarna för dig big_smile

nu kom jag just från garaget, tagit ut alla lyftare, och blåst av alla med högtrycl lyft,, kom massa vitt gisch från den när jag spruta luft i dem,, sen torka jag dom o la dem i ett dieasel bad tills imorn,, imorn ska jag torka dom blåsa av dom igen så att all dieasel försvinner, sen ner i oljan,o lufta,  och byte av olja i motorn oxå,,

hur länge luftar du ? när märker du att dem e klar?

vilken olja rekomenderar du?
kör på castrol edge 0w-40 nu!

mvh rigo-rod

Drifttekniker
224 Inlägg
26 mars 2007
Det räcker att trycka ihop lyftaren typ 10 ggr under olja.. du ser ju när det kommer små bubblor upp ur den.
"Vitt gisch" ? Låter ju som du har vatten i oljan.
Du borde lyssna efter var ljudet kommer ifrån med ett stetoskop om du inte gjort det. För det låter lite konstigt att ljudet kom tillbaka efter ett tag igen, om de inte är luftade ordentlig så låter det antagligen från början.
Senast redigerat av NmRi (26 mars 2007)

684 Inlägg
27 mars 2007
Trådstartare
NmRi skrev:
Det räcker att trycka ihop lyftaren typ 10 ggr under olja.. du ser ju när det kommer små bubblor upp ur den.
"Vitt gisch" ? Låter ju som du har vatten i oljan.
Du borde lyssna efter var ljudet kommer ifrån med ett stetoskop om du inte gjort det. För det låter lite konstigt att ljudet kom tillbaka efter ett tag igen, om de inte är luftade ordentlig så låter det antagligen från början.

kan vara vatten kvar i dem har två uppsättningar lyftare!  förr köpte jag massa motorer, o nu hittade jag lyftare från en motor jag köpte som hade gått under vatten vid avkörning!

men nu e alla lyftare ur blåsta från allt skit, ligger nu i disel bad tills senare idag , sen ska jag prova igen,  tror ej det kan vara nått annat det e samma ljud som förut, o jag fixade det, alla lager e nya allt e istortsett nytt i min motor!,
en annan sak jag tänkte , hålet som är i mitten på lyftarna ska de peka åt ett specielt håll?

men alla 16 lyftarna ligger i disel bad nu fram till ca: 17.00 idag, la dom igår i bad runt 19.00 , men jaja vi får se om det blir bättre!

tack för tips och hjälpen

MVH RIGO-ROD

Drifttekniker
224 Inlägg
27 mars 2007
Det lilla hålet kan peka åt vilket håll som helst. Men jag satte dom åt ngt speciellt håll ändå vid montering.. bara för att det kändes bättre smile Men som sagt.. det spelar väl ingen roll, spåret i lyftaren går ju runt om hela.

684 Inlägg
27 mars 2007
Trådstartare
NmRi skrev:
Det lilla hålet kan peka åt vilket håll som helst. Men jag satte dom åt ngt speciellt håll ändå vid montering.. bara för att det kändes bättre smile Men som sagt.. det spelar väl ingen roll, spåret i lyftaren går ju runt om hela.

fan e du redan vaken, heheh

oki doki,, ska montera så alla pekar åt ett håll,
kommer skriva senare ikväll hur det gått!

mvh RIGO-ROD

2 117 Inlägg
27 mars 2007
Håller tummarna för dig. Var noga nu och se till att de verkligen är fulla av olja. Det är viktigt. cool
http://200sx.kicks-ass.net/album/album. … ame=shogun

684 Inlägg
27 mars 2007
Trådstartare
shogun skrev:
Håller tummarna för dig. Var noga nu och se till att de verkligen är fulla av olja. Det är viktigt. cool
http://200sx.kicks-ass.net/album/album. … ame=shogun

aaa ska kolla riktigt ordentligt!  skriver senare ikväll hur det gått!

men vad rekomenderar du att man kör på för olja,?
har nu castro edge sport 0w-40

tack igen cool big_smile

Sök