4853
Sök

End of RIGO-ROD spiderweb2007,, motorn slutade med 495HK/Blir nya grejer till 2008

684 Inlägg
18 februari 2007
Trådstartare
#1
http://www.garaget.org/archive/42155/36488/36488-339900.jpg

ja då hade man renoverat motorn ,, byt alla delar,,, men nää gick igenom lyftarna o dom var najs,  strata den idag o skulle låta den stå i tomgång o låda den köra in sej lite!,, men efter 10min så hörde jag ett litet oroande ljud,, osen blev det plötsligt värre,, en lyftare var dåliga,,, usch ville bara slänga bilen åt helvete,,, men jaja bara beställa nya! 


tips på nya lyftare?
Senast redigerat av RIGO-ROD (8 september 2007)


727 Inlägg
18 februari 2007
#3
finns väl på nissan?! tror ej det säljs pirat, och ä nog isåfall inte värt det yikes kolla på 200sx.nu va dem säger där? men är det hydrauliska i s14?!

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

Drifttekniker
224 Inlägg
18 februari 2007
#4
Har du luftat dom ordentligt?

Man måste lufta dom på dessa motorer.
Annars tror jag att dom är ganska dyra hos nissan, så begade är en god idé.. kanske försöka hitta en sr20de och plocka från, ska nog vara samma.
Senast redigerat av NmRi (18 februari 2007)

727 Inlägg
19 februari 2007
#5
ja till en s13 tror ja de kostar runt 900kr st yikes

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

684 Inlägg
19 februari 2007
Trådstartare
#6
NmRi skrev:
Har du luftat dom ordentligt?

Man måste lufta dom på dessa motorer.
Annars tror jag att dom är ganska dyra hos nissan, så begade är en god idé.. kanske försöka hitta en sr20de och plocka från, ska nog vara samma.

jopp luftade ett tag under olja, satt jag o tryckte upp och ner,,  ringde nissan dom ville 1250kr st x 8 = 10 000kr,ska ta ut dom igen o kolla,,, hittat annars tomei hydraliska lyftare för 3000kr totalt för alla e lite högra oxå! bättre vid höga varv,  får se hur jag gör!  tack för hjälpen!


1 072 Inlägg
19 februari 2007
#7
Mekaniska lyftare är ett alt smile smile


684 Inlägg
19 februari 2007
Trådstartare
#8
sik skrev:
Mekaniska lyftare är ett alt smile smile

e det verkligen bra på en trimmad motor?


2 117 Inlägg
19 februari 2007
#9
Det är viktigt att lyftarna är fulla med olja. De ska vid förvaring helst ligga i ett tråg med olja.
Jag tror att det är så att de är tomma på olja och att du därför får missljudet eftersom spelet blir för stort. Det tar en ganska lång stund för dem att återigen bli fyllda när de varit tomma och du stoppar tillbaka dem i toppen. Ta ut dem igen, Fyll dem med olja och sedan monterar du tillbaka dem så ska du se att du blir av med oljudet. Det är ju i alla fall värt ett försök smile

Kolla på den här länken för en mer upplöst bild.
http://200sx.kicks-ass.net/album/album. … ame=shogun

http://200sx.kicks-ass.net/shogun/img45daa6eca655d.jpg
Senast redigerat av shogun (20 februari 2007)


684 Inlägg
19 februari 2007
Trådstartare
#10
shogun skrev:
Det är viktigt att lyftarna är fulla med olja. De ska vid förvaring helst ligga i ett tråg med olja.
Jag tror att det är så att de är tomma på olja och att du därför får missljudet eftersom spelet blir för stort. Det tar en ganska lång stund för dem att återigen bli fyllda när de varit tomma och du stoppar tillbaka dem i toppen. Ta ut dem igen, Fyll dem med olja och sedan monterar du tillbaka dem så ska du se att du blir av med oljudet. Det är ju i alla fall värt ett försök smile

Kolla på den här länken för en mer upplöst bild.
http://200sx.kicks-ass.net/album/album. … ame=shogun

http://200sx.kicks-ass.net/shogun/img45d9fb9926a30.jpg

nice ,, får ta o testa det,, tackar


Drifttekniker
224 Inlägg
19 februari 2007
#11
Sr20det :s lyftare ska luftas genom att man sänker ner dom i olja så hela lyftaren kommer under, med toppen uppåt. Sedan tar man ett litet borr och sticker ner i hålet.. längst ner kommer du hitta en liten boll /knapp som du trycker ner.. Kan vara lite svårt att hitta den men du kommer att känna när du trycker ner den, sedan trycker du ihop lyftaren medans du håller kvar borret mot bollen.. och upprepar ihoptryckningen flera ggr tills all luft är ute.
Detta finns beskrivet i verkstadshandboken till sr20det.

684 Inlägg
20 februari 2007
Trådstartare
#12
NmRi skrev:
Sr20det :s lyftare ska luftas genom att man sänker ner dom i olja så hela lyftaren kommer under, med toppen uppåt. Sedan tar man ett litet borr och sticker ner i hålet.. längst ner kommer du hitta en liten boll /knapp som du trycker ner.. Kan vara lite svårt att hitta den men du kommer att känna när du trycker ner den, sedan trycker du ihop lyftaren medans du håller kvar borret mot bollen.. och upprepar ihoptryckningen flera ggr tills all luft är ute.
Detta finns beskrivet i verkstadshandboken till sr20det.

tackar o bockar schysst, med folk som hjälper till!


684 Inlägg
23 februari 2007
Trådstartare
#13
det var inte lyftarna... det var en vad nu dom heter (shims), som ligger mellan ventilfjädrarna och vipparmarna,,   en sån hade gått sönder och den andra hoppad av !

den som har ett spår hade gått av!(shims)


Drifttekniker
224 Inlägg
23 februari 2007
#14
ok smile billigare och enklare då ju.

Men se till att lufta lyftarna ändå när du har det ute.

684 Inlägg
23 februari 2007
Trådstartare
#15
NmRi skrev:
ok smile billigare och enklare då ju.

Men se till att lufta lyftarna ändå när du har det ute.

will do will do,, hittade 8st nya lyftare oxå,,,när jag rotade bland mina andra delar som bara ligger,, haft kanske 4 st sr20det motorer,, idag ångrar man att man sålde grejer! men ska ta hem nya så småningom!

tack för tipsen och hjälpen,,


684 Inlägg
13 mars 2007
Trådstartare
#16
nu går allt som det ska, var o provkörde lite igår,, men tryckte ej på nått eftersom jag måste köra in motorn!


684 Inlägg
25 mars 2007
Trådstartare
#17
tja efter jag bytte lyftarna, så gick motorn fint kanon bra o tyst,,, men nu har det kommit tillbaka knack ljudet, kan ej vara lyftarna igen ,, såå less, såå lessss nu ,plus att turbon börjat skramla nånting innut i den som sitter löst,, så den ska jag ta lös o slänga o.h--vete,,  så vad e det mer som kan knacka det e från toppen,,dete  klart,, men , jag e så less nu, och pist off, kammarna e helt nya , vipp,armarna oxå,,, ,, jajaj JAG E LESS,, snart tappar jag lusten o fixa bilen.

den var körbar allt gick fint , o nu detta igen och turbon på köptet,,, aaaaaaaa
vad gör man

fan blir så less at jag , funderar pålägga ner projektet


HJÄLP hjälp hjälp


volvoraggare
4 776 Inlägg
25 mars 2007
#18
men för fan rigo ge inte upp nu asså kom igen nu vi stöttar dig så gått det går din bir är ju grymt läcker

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Kettunen
25 mars 2007
#19
Fy fan. Synd där. Nja tror det kostar en slant per st. Nissan brukar inte ha billiga delar smile Inte grymmare nissan iaf.
Bara att fortsätta. Synd att kasta bort en sån fin bil när det inte är så mkt kvar smile
Tänk bara på att dom ska vara i mkt olja och att du måste lufta systemet precis som när man luftar bromsar
Lycka till / Kari

684 Inlägg
25 mars 2007
Trådstartare
#20
Kettunen skrev:
Fy fan. Synd där. Nja tror det kostar en slant per st. Nissan brukar inte ha billiga delar smile Inte grymmare nissan iaf.
Bara att fortsätta. Synd att kasta bort en sån fin bil när det inte är så mkt kvar smile
Tänk bara på att dom ska vara i mkt olja och att du måste lufta systemet precis som när man luftar bromsar
Lycka till / Kari

jojag luftade don lite då o så i en veckas tid, hehe asså dom nya lyftarna,, o bilen gick fint , allt stämde,, men sen så plötsligt paja min turbo o knacket kom då dagen efter! idag med andra ord! den där garett gt28rs komemr flyga åt h--vete ,15mil gick turbon innan den flög!, kina  kopian funkar fan bättre jag hade innnan,,!  nä ska testa imorn o bara byta ut oljan och trycka dit orginal turbon, tills vidare, sen blir det nog o bygga en platta så jag kan klämma på t70 som jag har liggandes..

men är så less les less och lesss



Sök