2662
Sök

Angående hayabusa 1300r motor!!

10 Inlägg
22 februari 2007
Trådstartare
Tjena jag bara undrar har fått ett tips av en kille som säljer en suzuki hayabusa 1300r motor gått 160 mil inklusive allting man behöver mätare m.m allting till ett pris av mellan 40-45 tusen är det ett bra pris eller? jag skall ha motorn i ett bygge!!

tack för svar mvh joel

Hej älskar alla bmw bilar!! speciellt min 1802 touring....

ingen aning
687 Inlägg
22 februari 2007
kolla med vad dom kostar på blocket och jämnför

även zebran har sina fläckar

RIDE OR DIE!
15 Inlägg
23 februari 2007
Ja du jag tycker det låter lite dyrt men jag har inte någon aning om vad det kostar men det går garanterat att få tag på billigare grejer. det fins tex RB25DET motorer på blocket för runt 25000:- men då kan du juh inte få det shöna motorljudet som du kan få i en MC spis:P

23 Inlägg
23 februari 2007
Balkong skrev:
Tjena jag bara undrar har fått ett tips av en kille som säljer en suzuki hayabusa 1300r motor gått 160 mil inklusive allting man behöver mätare m.m allting till ett pris av mellan 40-45 tusen är det ett bra pris eller? jag skall ha motorn i ett bygge!!

tack för svar mvh joel

Tycker det låter dyrt... Fast den har iofs bara gått 160mil... Säger han...
Skulle ha lite is i magen och spana vidare. Finns många andra hojmotorer att bygga på också.

sporthoj.com kan du fiska lite på smile

10 Inlägg
24 februari 2007
Trådstartare
Mjoo det är sant men det är ändånästan en helt ny maskin!! har hört med en kille som byggde sig en megabusa en lotus seven fast med hayabusa motor han sa att dom motrerna kostar runt en 30.50 tusen beroende på mil osv hitta en motor i tyskland för 28 tusen som billigast dom motorerna är är tydligen jävligt slitstarka plus vädligt trevliga och trimma dom håller för runt 400 hästar med turbo och man behöver inte byta ut en massa grejer så kanske blir billigare i längden ändå=) aja får se motor är inte inköpt men skall åka och kolla på den nästa vecka eller såblir det en yamaha r1 motor den kan fixas för runt en 15 tusen istället med turbo men får se=)

10 Inlägg
26 februari 2007
Trådstartare
har kollat på rodster.se där kostar endast en helt ny suzuki hayabusa motor 99tusen svenska kroner så det är ändå kanske inte så farligt med tanke på att du får allting till elsystem m.m mätare m.m bara det kan man ju iförsig sälja för en peng senare det man inte behöver:P

Sök