3219
Sök

Inte skött service på bil

1 722 Inlägg
24 februari 2007
Trådstartare
Ja vad kan hända?
är lite orolig ,vad kan hända om man inte sköter service på bilen?

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

Old School Ford
600 Inlägg
24 februari 2007
Minskat värde enligt nästa köpare och motor +annat haveri pga av uteblivna oljebyten och genomgångar av olika komponeter på bilen

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!

Smålänning
7 883 Inlägg
24 februari 2007
Större risk att bilen går sönder, samt att den kan dra mer bensin och så är det inte bra för varken ekonomin eller miljön

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
25 februari 2007
när anser ni att man ska sluta serva den?

DFFL
9 020 Inlägg
25 februari 2007
dusty skrev:

När den brunnit.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Old School Ford
600 Inlägg
25 februari 2007
dusty skrev:

Aldrig. När servichäfte gått ut så kan man fortsätta själv med Oljebyten, filter och kontroller.

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!

1 414 Inlägg
25 februari 2007
Man ska definitivt byta olja oftare än vad som står i service... gärna var 1000'e mil eller oftare...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

289 Inlägg
25 februari 2007
Founder skrev:
Man ska definitivt byta olja oftare än vad som står i service... gärna var 1000'e mil eller oftare...

Inkluderar även detta oljefiltret eller syftar du bara på att byta oljan mellan serviceintervallerna?

Gödseldräng
4 529 Inlägg
26 februari 2007
Gatzone skrev:
Founder skrev:

Inkluderar även detta oljefiltret eller syftar du bara på att byta oljan mellan serviceintervallerna?

byter du inte alltid oljefiltet när du bytt olja yikes
kör ju inte med min bil men brorsan kör den
jag byter olja på den vart 700mil och även oljefilter dieselfilter och gör rent vissa slangar
kollar även att det inte är för mycket rost och sådan skit under bilen samtidigt när jag hade den uppe tongue

FreddeK
26 februari 2007
tycker frågan är dum...vad händer om du käkar kanelbullar och dricker cola hela dagen utan att bajsa...

607 Inlägg
26 februari 2007
Freddeponken skrev:
tycker frågan är dum...vad händer om du käkar kanelbullar och dricker cola hela dagen utan att bajsa...

Men berätta nu vart jag nyfiken lol

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"

14 Inlägg
1 mars 2007
Freddeponken skrev:

haha den var bra!!

das auto

268 Inlägg
1 mars 2007
Man ska sköta servicen, annars kan bilen bara trilla ihop när som, man vet inte skicket på bilen och det finns ett servicehäfte av en anledning. Men när den börjar komma upp i åren och bilen ökar så räcker det att byta olje, filter och stift själv tycker jag.

Sök