Har fått lite gjort nu och eftersom jag inte har mycket för mig just nu lägger jag in lite bilder här också vilket jag nog redan borde ha gjort men inte orkat. Men börjar väl lite snabbt från början då. Nu blev det nog hemskt mycket bilder men så får det vara.
Grunden klar, 24mm på sidan och baksidan och 12mm på undersidan.
Båda grunderna klara.
Sågar ut ringar i mdf som ska bli något av en stomme.
Sen tog jag en smalare spånskiva för att dölja kanten.
Använde smältlim och smala mdf pinnar för att placera mdf ringen.
Stadigt och bra!
Sen var det bara att försöka få den andra att bli så lik den första, vilket tog ett tag.
Hittade lite flexibelt tyg hemma som jag lindade runt dom och nu ser man hur formerna blir.
Dags för den andra.
Dags att plasta!
Började med att bara pensla på plast för att få en bra grund att lägga matta på sen.
Båda klara för plastning.
Klipper sektioner och plastar på. Blir ungefär 4,5 sektioner på hela lådan.
Första lådan jag har plastat, ett lager ligger på.
Sen fortsatte plastningen tills det ligger 5,6 lager. Emellan så slipar jag iaf ner kanterna så det inte ska bli allt för mycket att slipa i slutändan.
En snabb provmontering men det är en massa plast under och på sidorna så passformen är inte som den ska än.
Plastade klart en låda i förväg för att se hur många lager det skulle behövas och har nu fått till passformen och det låter över förväntan!
Bra passform, men kommer att bli bättre sen.
Följer mycket bra
Så nu är den andra lådan färdig plastad. Härdar den ikväll kommer jag fixa passformen och provlyssna den också.
Undersidan.