2725
Sök

Vad för bas/basar till MDS GP3 slutsteg?

21 761 Inlägg
18 mars 2007
Revc behöver du egentligen inte tänka på, det är impedansen som är det viktiga. Har basen 2x2 Ohm talspolar så ska steget klara den impedansen om du kopplar en spole per kanal.

Det ska inte bli överbelastat.
Senast redigerat av Drönirettab (18 mars 2007)

91 Inlägg
18 mars 2007
Trådstartare
okey...   Va bra att jag inte behövde tänka på de med, när jag ska välja bas...    Jag får tacka för all hjälp jag har fått av dig så här långt..

Hoppas att du inte har trötnat på mig, för jag har nämligen några flera frågor..

THD är väll distorationen när man tittar på slutsteg.. Man ska väll sträva efter ett sånt lågt värde som möjligt.. Men ifall man har ett för högt värde, kan basen gå sönder utav de?

Sedan när de gäller GP3 an. Så står de att den har 0,3% (filter 22k)    Vad menas de i parantesen och hur kan jag jämföra de med andra steg där det endast står typ "THD 0,3%"
Senast redigerat av bennyktm89 (18 mars 2007)

21 761 Inlägg
18 mars 2007
Det är bara att ösa på med frågor, finns många här på forumet som bygger ljud och kan hjälpa till.

THD är en förkortning av Total Harmonic Distorsion och är en av flera olika mätstandarder, exakt hur det går till när den mäts är jag osäker på. Det får andra svara på. Men det värdet behöver du nog inte heller tänka på, jag är ganska säker på att distorsionen är mindre än 1% vid den angivna RMS effekten hos i princip alla steg.

Kan inte svara på vad de menar med "filter 20k" tyvärr, men det är nog också ett värde som du inte behöver fundera på.

En sak som man kan säga säkert är att distorsionen är hög om man drar på så att steget ger ut max effekt, då är det antagligen minst 10% distorsion eller mer. Det är då som saker kan börja gå sönder.

91 Inlägg
18 mars 2007
Trådstartare
okey....   men då är de bara till att vara lung... Får taka för din hjälp, nu har jag nog inga flera frågor..   smile

Sök