Tänkte bara höra hur era flickvänners syn på ert intresse är:P
Min tjej hatar verkligen allt bilrelaterat och tycker att man är ett psykfall när man sitter framför datan 1-2 timmar om dan och kollar på garaget.org:P
Hur är era flickvänners/pojkvänners åsikt om detta?
Måste säga att det var en väldigt intressant fråga Och sen måste jag säga att min flickvän är ganska förstående av mitt bil intresse. Följer med på nästan alla utstälningar m,m,m så jag har väl haft turen att träffa den rätte för mig
Tur att finns fler som är i samma sits... Frugan tycker jag håller på som om jag vore 18, men va f*n man måste ju få ha ett intresse, eller hur. Sen att det är ett dyrt intresse det är en annan femma.
Nu har ju inte jag det privelegiet att ha en flickvän för tillfället.. men alla tjejer jag träffat tycker att man är jävligt knäpp när man hänger i verkstaden o mekar med bilen fredag lördag söndag
Tur att finns fler som är i samma sits... Frugan tycker jag håller på som om jag vore 18, men va f*n man måste ju få ha ett intresse, eller hur. Sen att det är ett dyrt intresse det är en annan femma.
hahaha....precis sån e min fruga oxå!....hon förstår inte hur jag kan lägga så mkt pengar på ett kjolpaket,fälgar o sånt! men det e ett jävla fint intresse vi grabbar har!
HAHA flickvän va e de? :S. har inte haft nån på ett år snart. just för mitt bilintresse. men de kommer säkert många nya till sommarn som vill flörta men man tar ju ioförsej inte vilket pack som hälst, hehe
hahaha....precis sån e min fruga oxå!....hon förstår inte hur jag kan lägga så mkt pengar på ett kjolpaket,fälgar o sånt! men det e ett jävla fint intresse vi grabbar har!
Just nu håller jag på att "tjata" om att få köpa Autotech stegIII till bilen... Ibland undrar man vem som bestämmer i huset... ;-(
Har lyckats få flickvännen lite intresserad av bilar faktiskt Har tagit över 2 år men nu har hon till och med blivit medlem här och surfar runt lite ibland! Så ge inte upp hoppet! Till slut faller dom in dom också
Med min flickvän är det lugnt! Hon hänger gärna med på bilträffar och sådant när det är varmt ute iallafall haha. Jobba på brännan antar jag, men ibland får man ju offra sig tillbaka och göra sådant hon vill!
Just nu håller jag på att "tjata" om att få köpa Autotech stegIII till bilen... Ibland undrar man vem som bestämmer i huset... ;-(
det värsta är att vi TROR att vi bestämmer men det e fan de som gör det. sorligt men sant!
Ja att motivera frugan om varför man skall göra det ena eller det andra på bilen kan vara klurigt. tex. Varför måste du byta fjädrar och stötdämpare? är de som sitter på trasiga? Varför måste du byta boxen, är den också trasig? m.m
Varför köper du inte en bil som inte behöver "lagas" hela tiden, ja frågorna blir många Men som tur är så tar hon det för vad det är, nämligen en hobby lika mycket som grannen som kutar omkring i kortbyxor,knästrumpor och sparkar boll.
Jag har sagt till henne nu när jag ska byta bil att det är lika bra att hon blir van med att jag kommer spendera mycket pengar till bilen, och att hon inte har något val när det gäller att ha negativa åsikter om min hobby, förvånansvärt nog så tyckte hon bara att byta bil ifrån Volvo S60 2,4T till S60R var en bra investering Lika bra att man gör damen van vid att det blir inte några dyra resturangbesök, dyra presenter osv i början av förhållandet Så är det större riskt för att hon inte blir sur längre fram då man köper dom dära 19":arna osv för X antal tusentals kronor