3326
Sök

Webbläsaren stängs helt plötsligt ner!

1 723 Inlägg
13 mars 2007
Trådstartare
#1
Det kvittar om det är Firefox eller Explorer. Nyss gick jag in på Tradera och loggade in. Klickade på min info där och då stängdes Explorer ner. Testade med Firefox och samma hände. Blir likadant på vissa annonser på Blocket, sökte på Eniro och samma hände. Sökte på samma namn på Hitta.se och det stängdes ner där med. Bytte jag namn att söka på stängdes det inte ner....  Sitter det en gremlin i datorn?

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
13 mars 2007
#2
Om du slutar trycka på alt + f4 så kommer problemet upphöra.

MVH

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

1 723 Inlägg
13 mars 2007
Trådstartare
#3
bra där!

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
13 mars 2007
#4
Ledsen, för mitt otroligt tråkiga inlägg, jag skulle tro att det kan bero på 3 saker.

1: Flash/Java stöd fel
2: Virus
3: Adware

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

1 723 Inlägg
13 mars 2007
Trådstartare
#5
ska köra en total rensning av datorn och installera ett äldre OS. Avskyr XP! Det är inte bara webbläsarna som krånglar. hela datorn blir knas med jämna mellanrum.

Administratör
11 858 Inlägg
13 mars 2007
#6
falloutboy skrev:
ska köra en total rensning av datorn och installera ett äldre OS. Avskyr XP! Det är inte bara webbläsarna som krånglar. hela datorn blir knas med jämna mellanrum.
Xp är ju det första Windows som faktiskt fungerar utan större problem. Windows 95, 98 och till och med 2000 var ju rejält sämre. Det är min uppfattning iaf.

Det är inte helt osannolikt att din hårdvara är problemet helt enkelt. Datorn blir inte bättre än den svagaste länken. Nu menar inte jag att du har en skitdator, jag vill bara klargöra att om man köper de absolut billigaste komponenterna och sätter ihop något så ska man inte förvänta sig 100% stabilitet, oavsett operativsystem. Man får vad man betalar för, även när det handlar om hårdvara.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

1 723 Inlägg
13 mars 2007
Trådstartare
#7
ja jag får väl skylla mig själv på ett sätt. köpte den på OnOff... suck. Men Acer har jag än bara hört bra om.

En sak är jag säker på oavsett märke. Jag hatar datorer. Alltid nåt i den som ska krångla. Tacka vet jag C64.... Stabila grejjer! smile

326 Inlägg
14 mars 2007
#8
Du har redan Firefox 2.0.0.2 istället för Internet Explorer, installera Adblock Plus och se om det blir någon skillnad. Reklam kan verkligen döda datorn...
Är det Explorer.exe som slutar fungera, kolla i Aktivitetshanteraren?

Det där att XP skulle vara dåligt är rent utsagt skitsnack, ett mer stabilt operativsystem går knappt att få.

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
14 mars 2007
#9
Gör följande så skall du få koll på grejjerna:

Rensa filer & dylikt i internetvetktyg
installera Nod32 Antvirus finns 30dagars på www.eurosecure.com
Kör scannen efter virus.
Ladda hem och installera java på nytt.
Ladda ner ett nyare explorer lr äldre
Senast redigerat av spunk_totte (14 mars 2007)

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

607 Inlägg
14 mars 2007
#10
Hade samma problem, då man skulle söka på något så kunde webbläsaren stängas ner.. Förmaterade om datorn och hade ett bra virus program och då slutade det jävlas, känder som nån satt och jävlades med en ibland

Brynäs tigers


Sök