1834
Sök

RÖD SAAB 9000 AERO > Totalras < 17/7

Living the good Life!
585 Inlägg
21 april 2007
Inte heller förvånad att de hittade den i södertälje, största tattar området, människorna där tål inte att se en fin bil, man drar en sväng ner i stan och pumpar basen, nästa dag så är bilen repad, en annan dag försöker de tjäla bilen (larmet går) man blir less på sånt!!!!

When the flag drops, the Bullshit stops.

Saab raggare : )
887 Inlägg
21 april 2007
Trådstartare
AudiZack skrev:
Inte heller förvånad att de hittade den i södertälje, största tattar området, människorna där tål inte att se en fin bil, man drar en sväng ner i stan och pumpar basen, nästa dag så är bilen repad, en annan dag försöker de tjäla bilen (larmet går) man blir less på sånt!!!!

..och sverige är chockat när sverigedemokraterna vinner röster..

Turbo.. Because Im worth it :)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
22 maj 2007
Grattis till vinsten då wink Blir väl rattkrycka nu i fortsättningen förmodar jag? wink Klår iaf alla larm och SAAB's värdelösa låssystem på tändning och dörrar.

887 Inlägg
23 maj 2007
Trådstartare
Mortalis skrev:
Grattis till vinsten då wink Blir väl rattkrycka nu i fortsättningen förmodar jag? wink Klår iaf alla larm och SAAB's värdelösa låssystem på tändning och dörrar.

Blir fetaste kryckan på marknaden, nytt larm, och en åtgärd till som jag inte vill säga smile

Senaste från polisen: dom är klara med bilen och ska höra med åklagaren ifall dom får lämna ut bilen nu så försäkringsbolaget får fixa det ändrade och skador. Polisen har ju gått igenom bilen 2 gånger nu.

435 Inlägg
26 maj 2007
tur att du fick tebaks den hel(Y) en jag känner fick sin gammla saab stulen (typ sån du har som visningsbild) den hittades 3dagar efter på en parkering fulltankad tvättad sen hade dom även bytt olja å filter på den.så de kan finnas snälla tjuvar också:)

Trägnagare
185 Inlägg
26 maj 2007
Hahhaha den var fan bäst, då hade man varit lycklig kan jag säga tongue

All show and no go!

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
28 maj 2007
hur lyckades den bli igenkänd efter allt de dära?

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

VW-nörd?
4 332 Inlägg
28 maj 2007
Står tidigare i tråden, bara att bläddra igenom alla sidorna wink Var iaf massa grejer han gjort själv på bilen som han hade fotobevis på hemma och som de inte ändrat och så hade de missat att skrapa ett chassinummer ngnstans har jag för mig.

Fri fart för ett fritt folk!
14 339 Inlägg
28 maj 2007
zwich skrev:
mickeooj skrev:
zwich skrev:
hahahha dom hade bytt bilens instansade nr på balken också.. men inte på motorn big_smile

de e fan skrattretande!

Polisen har iaf identifierat bilen nu.. så nu ska ägaren till Reg-plåtarna höras.. sen ska den till MIIIIIG! big_smile  ( om nu inte försäkringsbolaget löser in bilen )

misstänker att dom kommer vilja lösa bilen ...kostar ju en mindre förmögenhet att laga på firma för försäkringsbolaget ...men man kan ju oxå ta bilen som den är och laga själv + en peng smile...hoppas det löser sig för dig smile

sånnafall skulle dom ju lösa in alla bilar ?...

som inte kostar över 100 k tongue

i ditt fall kommer inte reperations kostnaden vara problemet
dom kommer aldrig att göra ordning på bilen pga dom vart och mekat med chassinummrena blir VÄLDIGT förvånad om dom gör ordning på bilen

men försöka kan du alltid göra men hoppas inte förmycket då är risken rätt stor att du kommer bli väldigt besviken

Kör fort så hinner inget hända...

887 Inlägg
29 maj 2007
Trådstartare
Sherlia skrev:
hur lyckades den bli igenkänd efter allt de dära?

Polare på forum som sett bilen med mina grejjer på , sen samma reg me andra grejjer smile

887 Inlägg
29 maj 2007
Trådstartare
Growe skrev:
zwich skrev:
mickeooj skrev:

misstänker att dom kommer vilja lösa bilen ...kostar ju en mindre förmögenhet att laga på firma för försäkringsbolaget ...men man kan ju oxå ta bilen som den är och laga själv + en peng smile...hoppas det löser sig för dig smile

dom kommer aldrig att göra ordning på bilen pga dom vart och mekat med chassinummrena blir VÄLDIGT förvånad om dom gör ordning på bilen

men försöka kan du alltid göra men hoppas inte förmycket då är risken rätt stor att du kommer bli väldigt besviken

Chassinr är ju försig bara en metallbricka ? som man nitar fast i chassit?.. kan inte kosta många kr.

Fri fart för ett fritt folk!
14 339 Inlägg
29 maj 2007
zwich skrev:
Growe skrev:
zwich skrev:

Chassinr är ju försig bara en metallbricka ? som man nitar fast i chassit?.. kan inte kosta många kr.

dom lär jhu även bytt det instansade i skuffen oxå...har dom inte gjort det är det en annan sak..men så fort dom bytt det instansade nummret så är det oftast kört
polaren köpte en 850turbo som var pappersbytt kom det fram efter han ägt den i något år
och han blev dels av med bilen helt utan ersättning trotts att han inte gjort något fel
dessutom fick han inte köpa tillbaka bilen av försäkringsbolaget som ägde bilen
även om dom gärna gick med på det så fick dom inte göra det pga att chassinummret var bytt sad

allså själva chassinummret som är stannsat i karrossen inte den lilla lösa plåtbrickan
Senast redigerat av Growe (29 maj 2007)

Kör fort så hinner inget hända...

887 Inlägg
29 maj 2007
Trådstartare
Growe skrev:
zwich skrev:
Growe skrev:

dom lär jhu även bytt det instansade i skuffen oxå...har dom inte gjort det är det en annan sak..men så fort dom bytt det instansade nummret så är det oftast kört
polaren köpte en 850turbo som var pappersbytt kom det fram efter han ägt den i något år
och han blev dels av med bilen helt utan ersättning trotts att han inte gjort något fel
dessutom fick han inte köpa tillbaka bilen av försäkringsbolaget som ägde bilen
även om dom gärna gick med på det så fick dom inte göra det pga att chassinummret var bytt sad

allså själva chassinummret som är stannsat i karrossen inte den lilla lösa plåtbrickan

men denna är ju inte pappersbytt.. går ju inte ändra nått på en stulen bil.

3 295 Inlägg
9 juni 2007
hur går det för dig med bilen? "Nyfiken"

887 Inlägg
12 juni 2007
Trådstartare
Imorron ska jag in på besiktningen av bilen.. ska bli spännande o se vad han säger vad som kan fixas ..ev. ges pengar för sad

26 Inlägg
26 juni 2007
Humm, låt höra hur gick det nu då för saaben din ? smile

2lateuloose
543 Inlägg
26 juni 2007
varför kan man aldrig få bilen i bättre skick!.. stylad & omlackad t ex när polisen hittar den

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

887 Inlägg
27 juni 2007
Trådstartare
Risen skrev:

Verkar rätt bra.. dom har kollat motorn och så ..han sa att den gick perfekt..

så han sa att förhoppningsvis kan jag hämta ut den nästa vecka big_smile

Då ska jag FANIMIG sova i den första natten big_smile

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
27 juni 2007
zwich skrev:
Risen skrev:

Verkar rätt bra.. dom har kollat motorn och så ..han sa att den gick perfekt..

så han sa att förhoppningsvis kan jag hämta ut den nästa vecka big_smile

Då ska jag FANIMIG sova i den första natten big_smile

Ja, det går ju bra i en Saab som går att fälla plant. Kan inte rekommendera sömn i en Golf II dock, vi höll på att slå ihjäl oss och hade ont överallt! Kom till väninnan och tvärsomnade på en trasmatta på hennes golv kvällen efter, tyckte jag aldrig legat så bekvämt som då, efter en natt i skuffen på Golfen! smile

Kul att bilen verkar okej!

// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

887 Inlägg
4 juli 2007
Trådstartare
Bilen är tillbakaa smile
Verkstadskillarna skulle på semester frånochmed nästa vecka, så dom gjorde den körklar så jag slapp vänta med..

så nu blir det till att åka till mekonomen och köpa lite saker ;P

Sök