4667
Sök

koeningsegg CCR

12 Inlägg
26 mars 2006
Skumt .. på vilket sätt?

7 Inlägg
26 mars 2006
För att driva kompressorn till ac'n finns en rem i motorn...   det går tungt att driva densamma vilket leder till att den effekten tas från motorn och kan inte användas till framdrivningen!!   Ingen som tänkt på att ac-bilar drar mer soppa på sommaren och varför??

Angående Norrmannen hoppas jag inte att han var så dum att han köpte bilen i norge, när han kunde åka över gränsen!??

15 Inlägg
26 mars 2006
jo det stämmer men veyron är helle ringen bil att leka med, 16 cyl är manligt

Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
961 Inlägg
26 mars 2006
Såg den gule CCR'n i fredags när jag var inne hos koeningsegg,,,Mycke riktigt så e d en Rik norrman som äger den samt den var här för service.

Mellan 5-7mil. kostar en sådan leksak smile

Saab 99 Turbo-Nörd
368 Inlägg
27 mars 2006
that´s ´n´ expreincse eller hur det nustavas...

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
27 mars 2006
Har för mig att veyron´s hastighetsrekord inte blev godkänt av någon anledning, så Egget är fortfarande snabbast.

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

SupeR
106 Inlägg
27 mars 2006
Tror bestämt att dom har eller ska sätta nytt rekord medd CCX modellen, tyckte ja läste det nyligen..

-red lights-

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
29 mars 2006
MRX skrev:
För att driva kompressorn till ac'n finns en rem i motorn...   det går tungt att driva densamma vilket leder till att den effekten tas från motorn och kan inte användas till framdrivningen!!   Ingen som tänkt på att ac-bilar drar mer soppa på sommaren och varför??

Angående Norrmannen hoppas jag inte att han var så dum att han köpte bilen i norge, när han kunde åka över gränsen!??

Det är hyffsat dyrt å ta in bilar i Norge!!!!!!!!!!

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

186 Inlägg
29 mars 2006
Tycker det e lite skumt det där med att koenigsegg har världsrekordet. På papper sägs det att den klarar 395+ km/h men har aldrig kört snabbare än 388 km/h som gjordes i videon som "lustgasen" länkar till. McLaren F1 gjorde ju ett likadant test och kom upp i 391 km/h. Hur är då Koenigsegg snabbare???

Catch me if you can!

Utanlem
895 Inlägg
29 mars 2006
söker du efter "Worlds Fastest Supercar" så får du upp en rad jevla olika......
sen görs väl inte F1 längre? kanske de bara bilar som tillverkas just nu

12 Inlägg
1 april 2006
MRX skrev:

Jaså .. trodde AC'n hade en separat insug

121 Inlägg
10 maj 2006
Trådstartare
Scorren skrev:
Tycker det e lite skumt det där med att koenigsegg har världsrekordet. På papper sägs det att den klarar 395+ km/h men har aldrig kört snabbare än 388 km/h som gjordes i videon som "lustgasen" länkar till. McLaren F1 gjorde ju ett likadant test och kom upp i 391 km/h. Hur är då Koenigsegg snabbare???

olika förhållanden eller nått kanske, jag vet inte.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
10 maj 2006
Scorren skrev:

vart läste du det? Testet med mclaren f1 visade 386km/h och vart rekordet.
Senast redigerat av MeloveGolf (10 maj 2006)

sixten
252 Inlägg
10 maj 2006
koenigsegg har världsreckord för högst hastighet då en bot har utfärdats... 242 MPH

199 Inlägg
10 maj 2006
xisten skrev:
koenigsegg har världsreckord för högst hastighet då en bot har utfärdats... 242 MPH

hur många km/h är det då? vad är 1mp/h i km/h?

Maizer
10 maj 2006
Saabdajw skrev:
xisten skrev:

387.2 km/h för att vara exakt.

482 Inlägg
14 maj 2006
Saabdajw skrev:

1 mp/h = 1,6 km/h

Dvs : hastighet i mph * 1,6 = hastighet i km/h smile

- Bromsa är ett tecken på svaghet -

Mental retard :D
98 Inlägg
14 maj 2006
chrizz skrev:
Ful wink ... eller inte. Jag trodde ingen hade råd med de där.. trodde inte de hade sålt en enda med tanke på att prislappen ligger runt några miljoner väl?

jo dom kostar ju en hel del men för något år sedan så stod det i en bil tidning(kommer inte ihåg vilken) att dom hade fått en beställning på 9 st av någon oljesnubbe som skulle ge en till varje son som dom kunde leka med...   blev man smått avundsjuk då eller?wink

FRA Var har jag lagt mina blåa byxor ???

54 Inlägg
14 maj 2006
hittade dessa länkarna då top gear testade koenigsegg,

testet.
http://videos.streetfire.net/search/koe … 2D3848.htm

Koenigsegg vs. Zonda
http://videos.streetfire.net/search/koe … 33B5B4.htm

mvh

Grabbar med smak kör bilar utan tak..

Sök