Jonve skrev:
Sharky skrev:
Om du bara vill ha lika mycket effekt som en fulltryckare - "940 Turbo" - så behöver du inget chip. Då räcker det att ställa upp laddtrycket till samma som fulltryckaren.
/Göran
Jao, det är också ett alternativ! Men är det samma turbo till en ltt som en fulltryckare?
Sen är jag inte så inne på hur man höjer laddtrycket via wastegaten osv. lite rädd för att det ska bli nått fel! Om du förstår hur jag menar...
Jag har en 940 LTT från 96 som är chippad för ca 2 månader sedan.
Jag köpte ett chip av en snubbe som kallas för ferre och det han inte kan om volvo turbo och chip är defenetivt inte lönt att veta, jag lovar.
Du kan få telenr av mig så kan du ringa och höra med han men ring när du har tid för han är ganska bra på att prata och som sagt han kan allt så.
chipet har han gjort själv (mycket bättre än BSR, Viking osv) för Ferre gör dom själv så han vet vad det är för grejjer och är inget HPD.
chipet är enkelt att montera sitter vid passagerarsidans fötter. Ta bort sidoplasten så sitter det en box där och en hållare som håller fast boxen. Den sitter i 2st torx skruvar och sedan i stora kabelhärvan. OBS! Lossa minus kabeln innan du har bort kabel´härvan från boxen. Sedan sprätter du upp boxen och skruvar upp skruvarna sedan försiktigt tar bort det gamla chipet och trycker dit det nya, du behöver inte löda utan sitter redan plasthölje där. Är väldigt försiktig och ser till att du inte är elektriskt laddad och ta inte på piggarna som är chipet för då är det sönder.
Du skall aldrig ställa upp wastegate klockan innan du monterat chipet. Motorn kan spika (utan att du hör det) och det beror på att motorn inte för tillräckligt med bensin så det rekomenderar jag ikke.
1250kr betalade jag för chip + frakt fick det på 2 dagar.
Telenr: 0584/411041 , Det kan vara lite svårt att få tag i han men har tålamod för denna kille vet vad han gör