3050
Sök

Rost = Katastrof :´( *deprimerad* (ev.Hjälp önskas)

874 Inlägg
22 mars 2007
Trådstartare
Hej, var nere precis och kolla in rost situationen på mina bakskärmar.
Dum som jag är så började jag först skrapa lite och sedan knacka...

Då uppdagades det förskräckliga! Vänster bakskärm är lite rostäten, går nog att hålla ihop ett tag till med en del spackel och/eller lite svets.
Men höger bakskärm är katasrof där har jag nu ett ca 10cm stort hål
(som kommer bli större jag orkade bara inte se på det mer)
Helt genomrostat och jag har ingen aning om hur mycket av skärmen som är infekterad, men det är mycket sad
Har även börjat bubbla sig vid Vänster a stolpe. dessvärre så tror jag att det är rätt illa där med, men jag orkade inte ta reda på det..

Finns Det någon vänlig skäl inte allt för långt från mig i Borås som har erfarenhet av Svets och plåt jobb som eventuellt har lust att hjälpa mig för en inte allför hutlös summa, Jag har inte råd att "seriös" fixa den med riktig lackerare och allt det där. Men jag skulle vilja ha den fixad upp så att man åtminstone kan lacka till den själv så att det ser hyfsat ut i ett par år till iaf.
Nackdelen är att det "måste" vara fixat till den 20:e april då jag ej har nån andra bil*suck*

Ibland avskyr jag min klåfingrighet om jag inte rört det hade det nog hållit ihop ett par år till, Synd på en sån fin bil. Mycket synd sad
Och det värsta är att, om jag inte får fixat det så får jag försöka sälja av den. Vägrar köra runt i en sönderrostad bil

mvh // brillmongo

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-

7 120 Inlägg
22 mars 2007
Så går det med en Opel wink

2 655 Inlägg
22 mars 2007
Aerodynamik skrev:

Då måste du mena moderna Oplar??

7 120 Inlägg
22 mars 2007
Streckkoden skrev:
Aerodynamik skrev:

Då måste du mena moderna Oplar??

Det va bara ett dåligt skämt smile Men visst , om du säger det så.

2 655 Inlägg
22 mars 2007
Ledsen för urspårningen från topic.

Smålänning
7 887 Inlägg
22 mars 2007
Tråkigt att höra. Alltid tråkigt när bilarna börjar rosta. Är tyvärr själv ingen höjdare på karosseriarbete, annars så hade jag gärna hjälpt dig. Lider med dig!

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 256 Inlägg
22 mars 2007
Opel, Nöjd & Belåten, Njut av naturen genom plåten :S

Been there.. Hade själv en Opel Vectra Sport för några årsen.. Den började rosta, igenom goodwill så fick jag hellack smile  och sålde den illa kvickt! smile

874 Inlägg
22 mars 2007
Trådstartare
Aerodynamik skrev:

Har en 740 ståendes också, total genomrostat underrede. Har en arbets kamrat med en SAAB från 2000 som också har rost i en av skärmarna, så skippa sånt onödigt struntsnack.

- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-

Klyphuggare
328 Inlägg
22 mars 2007
Välkomen till sverige här saltar dom vägarna. Det är nog ett par hundra tusen bilar utöver din som lider av detta symptom.

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt

874 Inlägg
22 mars 2007
Trådstartare
Behöver inte vara så nedlåtande, är inte dum du vet!

- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
22 mars 2007
Det är inte bara gamla Oplar som rostar. Köpte en V40 2,0 T från -00 för några veckor sedan. Osedd, vi brukar köpa bilar så, ibland blir det bra, ibland inte, och vi köper alltid under marknaspris.
Det visade sig att bilen hade hål i ena tröskeln och i båda framskärmarna! En Volvo som alltså inte ens är sju år gammal!
Tack vare åtta års rostskyddsgaranti fick Volvo lova att ta in den och byta de skadade delarna och lacka, men visst är det märkligt att det ska komma så fort?!

Här kan vi svetsa, men det är så himla tråkigt med rostlagning att vi undviker det allt vad vi orkar! smile

Hoppas du hittar någon som kan hjälpa dig med Opeln. Finns det inga småverkstäder i ditt område, här var det en yngre kille som drev en mack och han svetsade för en hundring i timmen, suveränt! Tyvärr var han duktig och blev värvad av en märkseverkstad sedan... smile

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
22 mars 2007
vulture skrev:
Det är inte bara gamla Oplar som rostar. Köpte en V40 2,0 T från -00 för några veckor sedan. Osedd, vi brukar köpa bilar så, ibland blir det bra, ibland inte, och vi köper alltid under marknaspris.
Det visade sig att bilen hade hål i ena tröskeln och i båda framskärmarna! En Volvo som alltså inte ens är sju år gammal!
Tack vare åtta års rostskyddsgaranti fick Volvo lova att ta in den och byta de skadade delarna och lacka, men visst är det märkligt att det ska komma så fort?!

Här kan vi svetsa, men det är så himla tråkigt med rostlagning att vi undviker det allt vad vi orkar! smile

Hoppas du hittar någon som kan hjälpa dig med Opeln. Finns det inga småverkstäder i ditt område, här var det en yngre kille som drev en mack och han svetsade för en hundring i timmen, suveränt! Tyvärr var han duktig och blev värvad av en märkseverkstad sedan... smile

// Ellen smile

Lät lite småroligt tongue Jo, men dom saltar ju som jag vet inte vad här, inte konstigt att det rostar sad

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
22 mars 2007
Jo, det var liksom därför smileyn satt där. Han har högre timpenning nu, så jag har inte råd att låta honom svetsa rost längre... smile Tyvärr. Annars är det ju bra att han är duktig! smile
Men jag tror du fattade... wink
// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Körv
3 535 Inlägg
22 mars 2007
Fy fan vad jobbigt det är med rost, själv lagt ner cirka 4000 på rostlagning sen förra året sad

ALDRIG MER FORD smile

Truckdriving Man

saabtok
1 306 Inlägg
22 mars 2007
Finns en anledning till varför man inte köper opel eller  ford  *flinar*

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

Körv
3 535 Inlägg
22 mars 2007
hihihi.. Ja ville ha något å meka med wink

Saab är fina saker iaf smile (Dock inte 9-3 Aero SportSedan som är ett helvete med problem)

Truckdriving Man

Fri fart för ett fritt folk!
14 373 Inlägg
23 mars 2007
verkligheten på calibrorna brukara vara sån att trösklar och bakre skärmkanten är antingen borta eller uppspacklade
råder dig att göra det ordenkligt direkt
annars blir du aldrig av med problemet det tar bara några veckor sen är skiten tillbaka

Kör fort så hinner inget hända...

-utan 940
1 728 Inlägg
23 mars 2007
Greatsnyggo skrev:
Finns en anledning till varför man inte köper opel eller  ford  *flinar*

All bilar rostar men Opel har Rekord. smile
On topic:
Själv har jag klarat mig rätt bra, min högra framskärm rostar från baksidan så det kommer krypandes tillbaka runt kanten och sedan till utsidan som syns. Jag ska plocka bort hela framskärmen och åtgärda det en gång för alla.

410 Inlägg
23 mars 2007
vulture skrev:

// Ellen smile

Det kan ha varit ett dåligt exemplar, alla bilar är ju inte identiska fastän dom kommer från samma fabrik. Det är ju det garantin är till för, men det är ju inte så kul för kunden att råka få ett dåligt exemplar.

50 Inlägg
23 mars 2007
De här med rost e faninte kul, de e cancer för bilar ju!

De e bara att svetsa och lackera, finns tyvärr inget annat.

Sen tycker jag de räcker med alla Opel och Ford skämt, vi ska ju hjälpa killen som tydligen lider av att sin ögonsten fått cancer (läs rubriken till tråden så fattar ni att han lider)

Vet själv hur de e när man tror att nån vettig jävel äntligen skrivit nå bra, men sen visar sig vara ett skämt.. Fan va irriterande!

Hoppas du hittar nån som fixar rosten åt dig för en billig peng

Saab rostar, BMW rasar, Volvo är det enda som håller när man gasar!

Sök