Vad är en raggare för dig??

_Wallis_
17 februari 2009 · 4 506 Inlägg
Kan du andas kan du dö.
hedley Saaboholic
17 februari 2009 · 3 129 Inlägg

nitrox skrev:

hedley skrev:

nitrox skrev:

värst vad alla hackar på volvo:P

För att riktiga raggare åker jänkare och inte sveriges mest vanliga familje bil.

Och om du tar en titt på "cruisingar" så ser du också vilka som svinar mest, "VOLVO RAGGARNA".

men du menar alltså att alla som har en äldre volvo är raggar wannabees?

jag har varit på nån enstaka cruising med min 240 men åkt hem för att Mercedes grabbarna svinat som satan. juste du hörde rätt merca boysen:P

Nej det menar jag inte, men "volvo raggarna" som gör ett patetiskt försök att bli förknippade med riktiga raggare åker oftast 2/7-serien av volvo.

Aldrig påstått att alla som åker volvo är volvo raggare, men som du kanske vet så är eller rättare sagt var volvo 740 sveriges vanligaste familje bil.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
hedley Saaboholic
17 februari 2009 · 3 129 Inlägg

Repson skrev:

hedley skrev:

nitrox skrev:

värst vad alla hackar på volvo:P

För att riktiga raggare åker jänkare och inte sveriges mest vanliga familje bil.

Och om du tar en titt på "cruisingar" så ser du också vilka som svinar mest, "VOLVO RAGGARNA".

Så jag är inte en raggare?? Bara för att jag äger 2 volvo 144:or. så då spelar dä inte någon roll om man har Jänkebil?

Handlar inte om vilka bilar man äger, utan hur man kör och betèer sig. En raggare kan åka nissan micra till vardags om det är så, men om nån nisse åkte runt å dunka meduza på högsta volym och kasta öl burkar från denna skulle jag inte kalla personen för en äkta raggare.

Tycker inte någon bil förutom JÄNKARE hör hemma på en cruising egentligen.

Varken saab,fiat,volvo,ww,bmw you name it.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
DusanMandick Random Hero
17 februari 2009 · 4 047 Inlägg

jag gillar inte högljudda raggare, me andra ord raggare under 45 år, de över de e dom som irmscher_vectra beskrev som är ok

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Lowenhart fälg fantast
17 februari 2009 · 1 086 Inlägg

har aldrig riktigt fattat det där med raggare, men tänker jag på raggare så tänker jag på

En cool 50-talare
en öl i handen
självklart skinnvästen
skägg
och det dära bonna språket


wannabe raggare är väl fattigmans ägarna volvo 240 / 740 / 140 that kind of shieeet !

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
Edvinoo Hetast Just Nu!
17 februari 2009 · 1 355 Inlägg

tänkte skriva "bonde" men kom på att bönder inte gjort mig nått fel så vill inte förolämpa dom..

Inspiration comes standard
Niklas1987 NO
17 februari 2009 · 2 182 Inlägg

Lowenhart skrev:
och det dära bonna språket

Va ä bonna språk? tongue

äre när en prater me lite dialekt?

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
bollen1986
17 februari 2009 · 3 714 Inlägg

Lowenhart skrev:
har aldrig riktigt fattat det där med raggare, men tänker jag på raggare så tänker jag på

En cool 50-talare
en öl i handen
självklart skinnvästen
skägg
och det dära bonna språket


wannabe raggare är väl fattigmans ägarna volvo 240 / 740 / 140 that kind of shieeet !

tycker samma som dig smile

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
zortep
17 februari 2009 · 911 Inlägg

sandin_90 skrev:

JockeRX7 skrev:
Är nog inte direkt en raggare fast dom flesta kallar mig för det.
Jag anser själv att jag är en rockabilly kille eftersom ja har den klädstilen och de intressena.
Endast bilen som kanske inte är så mycket rockabilly men det kommer nog nån sån som bruksbil framöver.


Och det stör mig att folk förknippar raggare och volvoraggare.
Här istan hatar vi v8a folk volvoraggarna och tycker dom är riktigta losers

Där håller ja med dig te 100%!
Hater de där idioterna som tror att nördarna som far runt å sladdar i 240 å 740 är raggare! Vad har de som gör dom te raggare? Dom kör Volvo = Världens Svenssonbil, Dom har gympaskor, tjocktröja med luva, Volvo mössa å hiphop jeans.. Å så lyssnar de på Techno, eller Eddie Meduza..  Vad är det för likhet mellan dom å riktiga raggare..?
Okey, ja kanske inte har världens ballaste bil hellar.. Ja har en Dodge Dart Swinger, men det är en början. Å de ä en amerikansk V8 bil! De tycker ja tillhör för att man ska va raggare, man ska ha en ameriknans V8bil, man ska älska rock n roll musiken och kulturen, du ska ha den RÄTTA klädstilen. Och man MÅSTE ha FRISYREN!
Och som sagt, dessa volvo"raggare" har oftast inget av dom.. Å dom behöver kalla sig Raggare, å övertyga folk om att dom är det.. de ska man inte behöva gära, det ska synas å märkas om man är raggare.
  Detta är min åsikt! Men givetvis så lär ju inte volvo"raggarna"/svansarna hålla med om det.

så man blir raggare om man har en amerikansk bil ? aj då , måste ge en polare lite dåliga nyheter !

pic up the phone, wazzzaaa
Volvo740-88 Volvo850-92
17 februari 2009 · 1 678 Inlägg

Raggare för mej är dom som åker stora amerikanska full-size bilar mellan 50-70-talet.
Raggare behöver inte vara sluskiga utan dom kan ha vanliga kläder. Det är bilen som avgör om man är raggare eller inte.

Men det finns saker som kan göra så att bilen inte blir en raggarbil t.ex. lyssna på hiphop och klä sej som en brat.

Senast redigerat av Volvo740-88 (17 februari 2009)

Niklas1987 NO
17 februari 2009 · 2 182 Inlägg

Volvo740-88 skrev:
Det är bilen som avgör om man är raggare eller inte.

Nej det är väl inte riktigt 100%

Senast redigerat av Niklas1987 (17 februari 2009)

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Volvo740-88 Volvo850-92
17 februari 2009 · 1 678 Inlägg

Niklas1987 skrev:

Volvo740-88 skrev:
Det är bilen som avgör om man är raggare eller inte.

Nej det är väl inte riktigt 100%

Nej, Har man raggarbil så kanske man är 80 % raggare, sen klästilen och musiken är dom andra 20% smile

Sketstopp24v STREETRACER
17 februari 2009 · 892 Inlägg

raggarkulturen börjar juh bli rätt gammal liksom...

de 20åringar som kutar runt och försöker likna en raggare idag är juh ingen "riktig" raggare enligt mig... 


idag så istället för att köra med en jänkare och spela rockabilly så står bil folket idag (jag ink) och ser vem som kan spela högst musik och blinka/lysa mest...

och tyvärr så är väldigt mångas bild på en raggare precis som min.. (läs mitt tidigare inlägg)

vad tycker en "riktig" raggare om oss med bilar som e plast stylade då???  de tycker nog inte att vi e det trevligaste folket som finns precis?

detta kommer nog kunna tjaffsas om lika mkt som  volvo vs saab   elr har jag fel??


raggare kommer försvara sin livsstil och sitt bilintresse medans vi andra kommer försvara vår stil osv osv..

volvoraggare förknippar jag ABSOLUT INTE med de raggare som åker jänke bil...
tycker inte att man blir en volvoraggare heller om man har en fin jänkebil därhemma på vintern... 

kör man sin vinterbil/ icke jänke bil mer än sin jänke bil när det är säsong tycker jag inte att man ska kunna kalla sig för raggare heller...

det finns så förebannat många vinklar man kan se detta med raggare ifrån...  om man läser alla inlägg och summerar allas tankar och åsikter... 

får man fram vad  de flesta tycker är en raggare då??

Bmc Crew
Volvo740-88 Volvo850-92
17 februari 2009 · 1 678 Inlägg

Vill man bli en ÄKTA raggare sååå....köp en ÄKTA raggarbil (50-70-tal, full-size) då och skaffa den ÄKTA raggarstilen. Då är man ÄKTA raggare. Punkt Slut.

sandin_90 Truck Drivers Move The Nation!
17 februari 2009 · 350 Inlägg

nitrox skrev:

sandin_90 skrev:

JockeRX7 skrev:
Är nog inte direkt en raggare fast dom flesta kallar mig för det.
Jag anser själv att jag är en rockabilly kille eftersom ja har den klädstilen och de intressena.
Endast bilen som kanske inte är så mycket rockabilly men det kommer nog nån sån som bruksbil framöver.


Och det stör mig att folk förknippar raggare och volvoraggare.
Här istan hatar vi v8a folk volvoraggarna och tycker dom är riktigta losers

Där håller ja med dig te 100%!
Hater de där idioterna som tror att nördarna som far runt å sladdar i 240 å 740 är raggare! Vad har de som gör dom te raggare? Dom kör Volvo = Världens Svenssonbil, Dom har gympaskor, tjocktröja med luva, Volvo mössa å hiphop jeans.. Å så lyssnar de på Techno, eller Eddie Meduza..  Vad är det för likhet mellan dom å riktiga raggare..?
Okey, ja kanske inte har världens ballaste bil hellar.. Ja har en Dodge Dart Swinger, men det är en början. Å de ä en amerikansk V8 bil! De tycker ja tillhör för att man ska va raggare, man ska ha en ameriknans V8bil, man ska älska rock n roll musiken och kulturen, du ska ha den RÄTTA klädstilen. Och man MÅSTE ha FRISYREN!
Och som sagt, dessa volvo"raggare" har oftast inget av dom.. Å dom behöver kalla sig Raggare, å övertyga folk om att dom är det.. de ska man inte behöva gära, det ska synas å märkas om man är raggare.
  Detta är min åsikt! Men givetvis så lär ju inte volvo"raggarna"/svansarna hålla med om det.

Så upprörd man kan vara då. Det är väl bara skita i volvofolket och forsätta klappa dig för bröstet om dom stör dig sdå mycket.
Sen vad är det som säger att en volvo kille ens vill vara en raggare?

Jäpp! Tacka faan för att man blir upprörd när de kommer folk å förstor en sådan vacker å fin kultur. Jaja, ja skiter mer eller mindre i dom, ja säger bara vad ja tycker ja. å ja tycker dom är patetiska.  Ja du, inte ä de ja som säger de iallafall.. Att köra volvo som bruksbil får väl folk göra om de vill.. men när de kommer te cruisingar så kan de ställa sina små rak 4or hemma i cykelställen!

----------------Våga Vägra Volvo----------------
sandin_90 Truck Drivers Move The Nation!
17 februari 2009 · 350 Inlägg

Volvo740-88 skrev:
Raggare för mej är dom som åker stora amerikanska full-size bilar mellan 50-70-talet.
Raggare behöver inte vara sluskiga utan dom kan ha vanliga kläder. Det är bilen som avgör om man är raggare eller inte.

Men det finns saker som kan göra så att bilen inte blir en raggarbil t.ex. lyssna på hiphop och klä sej som en brat.

Njää, du verkar ju faktiskt ha ganska vettiga åsikter. Men! Ja tycke att en Raggare MÅSTE ha den rätta klädstilen för att få kalla sig/va raggare.. Själv tycker ja att kläderna å frisyren är jävligt viktig. Känner sig så jävla tom utan västen å frisyren t.ex..  Njää, bilen, klädstinen å frisyren å musiken tycker ja är lika viktiga alltihop..

----------------Våga Vägra Volvo----------------
nitrox Defloratör.
17 februari 2009 · 641 Inlägg

sandin_90 skrev:

nitrox skrev:

sandin_90 skrev:

Där håller ja med dig te 100%!
Hater de där idioterna som tror att nördarna som far runt å sladdar i 240 å 740 är raggare! Vad har de som gör dom te raggare? Dom kör Volvo = Världens Svenssonbil, Dom har gympaskor, tjocktröja med luva, Volvo mössa å hiphop jeans.. Å så lyssnar de på Techno, eller Eddie Meduza..  Vad är det för likhet mellan dom å riktiga raggare..?
Okey, ja kanske inte har världens ballaste bil hellar.. Ja har en Dodge Dart Swinger, men det är en början. Å de ä en amerikansk V8 bil! De tycker ja tillhör för att man ska va raggare, man ska ha en ameriknans V8bil, man ska älska rock n roll musiken och kulturen, du ska ha den RÄTTA klädstilen. Och man MÅSTE ha FRISYREN!
Och som sagt, dessa volvo"raggare" har oftast inget av dom.. Å dom behöver kalla sig Raggare, å övertyga folk om att dom är det.. de ska man inte behöva gära, det ska synas å märkas om man är raggare.
  Detta är min åsikt! Men givetvis så lär ju inte volvo"raggarna"/svansarna hålla med om det.

Så upprörd man kan vara då. Det är väl bara skita i volvofolket och forsätta klappa dig för bröstet om dom stör dig sdå mycket.
Sen vad är det som säger att en volvo kille ens vill vara en raggare?

Jäpp! Tacka faan för att man blir upprörd när de kommer folk å förstor en sådan vacker å fin kultur. Jaja, ja skiter mer eller mindre i dom, ja säger bara vad ja tycker ja. å ja tycker dom är patetiska.  Ja du, inte ä de ja som säger de iallafall.. Att köra volvo som bruksbil får väl folk göra om de vill.. men när de kommer te cruisingar så kan de ställa sina små rak 4or hemma i cykelställen!

Rak 4or? du har ju en drös mercor och en saab är det nå bättre?

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P
Volvo 240 Turbo "Inbrottsmagneten" (1984)
raggar_rasken
17 februari 2009 · 48 Inlägg

jag tycker att en raggare är nån som har stor livsglädje och har respekt för folket i sin närhet å gillar gamla fordon och gillar att vara ute å vara social med sina polare:)

lunndqvist
17 februari 2009 · 20 Inlägg

raggare e bil entusiaster för mig förr köpte de jänkare begagnade bilar självklart de dom hade råd med och de gillade att ut och åka visa upp sina bilar och lyssna på dåtidens musik detta första stadie av raggare har hängt kvar tills nu där folk kör jänkebil och lyssnar på 50tals musik och själv måste jag säga att jag älskar jänkare och den musiken men de ja vill komma fram till här ar att volvo raggarna i dag är inte så så olika från de riktiga raggarna utan det är bilintresserade ungdomar som köper begagnade bilar sen vilket märke de är spelar inte så stor roll men att de har blivit volvo har nog mest med priset den enkla konstruktionen och bakhjulsdriften och de vill ha skoj med sina bilar gillar att få uppmärksamhet i sina bilar och lyssnar de på dagens tecno ja raggarna på 50 talet lyssnade på 50 tals musik hänger ni med så att säga att en raggare är en sånn som gör allt som de ursprungliga raggarna gjorde de tycker jag är fel känner man sig som en raggare så e man nog de.

Navkapsel
17 februari 2009 · 4 637 Inlägg

lunndqvist skrev:
raggare e bil entusiaster för mig förr köpte de jänkare begagnade bilar självklart de dom hade råd med och de gillade att ut och åka visa upp sina bilar och lyssna på dåtidens musik detta första stadie av raggare har hängt kvar tills nu där folk kör jänkebil och lyssnar på 50tals musik och själv måste jag säga att jag älskar jänkare och den musiken men de ja vill komma fram till här ar att volvo raggarna i dag är inte så så olika från de riktiga raggarna utan det är bilintresserade ungdomar som köper begagnade bilar sen vilket märke de är spelar inte så stor roll men att de har blivit volvo har nog mest med priset den enkla konstruktionen och bakhjulsdriften och de vill ha skoj med sina bilar gillar att få uppmärksamhet i sina bilar och lyssnar de på dagens tecno ja raggarna på 50 talet lyssnade på 50 tals musik hänger ni med så att säga att en raggare är en sånn som gör allt som de ursprungliga raggarna gjorde de tycker jag är fel känner man sig som en raggare så e man nog de.

Helt rätt! Allt ändras med tiden, även raggarna. Volvoraggarna är idag de riktiga raggarna. Skulle dagens skatare inte vara riktiga skatare för att deras stil och musik har ändrats med åren? Skulle dagens bönder inte vara bönder för att de inte handmjölkar längre?

Personligen har jag svårt för både många Volvoraggare och många jänkraggare. Man kan äga en gammal amerikanare eller en gammal Volvo men ändå bete sig som folk vilket de flesta faktiskt gör.

Senast redigerat av EmilHammarlund (17 februari 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang