Vad är en raggare för dig??

TeedasT 100% ninja
17 februari 2009 · 342 Inlägg

tänker direkt på eddiemeduzadunkade fjortiskillar i sina svenska bilar(ja jag menar er, era volvoåkare). men sen tänker jag väl på gubbar som aldrig har sett en dusch också, luktar illa, är fula och kan inte klä sig ordentligt.

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.
Rushman Evolution Garage
17 februari 2009 · 1 299 Inlägg

TeedasT skrev:
tänker direkt på eddiemeduzadunkade fjortiskillar i sina svenska bilar(ja jag menar er, era volvoåkare). men sen tänker jag väl på gubbar som aldrig har sett en dusch också, luktar illa, är fula och kan inte klä sig ordentligt.

exakt samma här, kan inte bete sig för fem öre, framlingsfientliga ouppfostrade inavlade våldsamma slödder, är mina erfarenheter.

Givetvis ska man inte dra alla över en kant, men skrämmande många har varit riktigt utmärkande efterblivna på exakt samma sätt. Finns säkert trevliga raggare oxå... vore kul å träffa någon nån gång!

EDIT: Tycker Eddie Meduza har en del riktigt roliga låtar, V8 jänkare är det fetaste som finns, och gamla volvos må vara fula och långsamma, men förmodligen världens bästa transportmedel. Så har inget med vad raggare står för att göra.

Senast redigerat av Rushman (17 februari 2009)

Sky´s the limit...
TeedasT 100% ninja
17 februari 2009 · 342 Inlägg

Rushman skrev:

TeedasT skrev:
tänker direkt på eddiemeduzadunkade fjortiskillar i sina svenska bilar(ja jag menar er, era volvoåkare). men sen tänker jag väl på gubbar som aldrig har sett en dusch också, luktar illa, är fula och kan inte klä sig ordentligt.

exakt samma här, kan inte bete sig för fem öre, framlingsfientliga ouppfostrade inavlade våldsamma slödder, är mina erfarenheter.

Givetvis ska man inte dra alla över en kant, men skrämmande många har varit riktigt utmärkande efterblivna på exakt samma sätt. Finns säkert trevliga raggare oxå... vore kul å träffa någon nån gång!

klart man kan dra dem över samma kam. det är de vi är bra på. De är alla samma skrot och korn.

Ni som menar att raggare är det som idag heter bilentusiast kan ju tänka om.. riktiga bilentusiaster kan bete sig som folk, och behöver inte folköl för att köra bil.

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.
baca Os Difuntos
17 februari 2009 · 1 822 Inlägg

Rushman skrev:

TeedasT skrev:
tänker direkt på eddiemeduzadunkade fjortiskillar i sina svenska bilar(ja jag menar er, era volvoåkare). men sen tänker jag väl på gubbar som aldrig har sett en dusch också, luktar illa, är fula och kan inte klä sig ordentligt.

exakt samma här, kan inte bete sig för fem öre, framlingsfientliga ouppfostrade inavlade våldsamma slödder, är mina erfarenheter.

Givetvis ska man inte dra alla över en kant, men skrämmande många har varit riktigt utmärkande efterblivna på exakt samma sätt. Finns säkert trevliga raggare oxå... vore kul å träffa någon nån gång!

Titta dig inte i spegeln då din dryga jävel wink

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
NeonX
17 februari 2009 ·

En skam för allt som har med bilintresse att göra, ett svin i alla dess bemärkelser som vilken dag i veckan som helst skulle prioritera öldrickande framför nått som faktiskt har med bilar att göra.

För att inte tala om de stackars människorna som kutar runt på elmia mässan dyngknack och undrar vad det är för P-hus de hamnat i.

Rushman Evolution Garage
17 februari 2009 · 1 299 Inlägg

baca skrev:

Rushman skrev:

TeedasT skrev:
tänker direkt på eddiemeduzadunkade fjortiskillar i sina svenska bilar(ja jag menar er, era volvoåkare). men sen tänker jag väl på gubbar som aldrig har sett en dusch också, luktar illa, är fula och kan inte klä sig ordentligt.

exakt samma här, kan inte bete sig för fem öre, framlingsfientliga ouppfostrade inavlade våldsamma slödder, är mina erfarenheter.

Givetvis ska man inte dra alla över en kant, men skrämmande många har varit riktigt utmärkande efterblivna på exakt samma sätt. Finns säkert trevliga raggare oxå... vore kul å träffa någon nån gång!

Titta dig inte i spegeln då din dryga jävel wink

haha! nä å titta på dig lär ju knappast heller hjälpa! lol

Sky´s the limit...
Rinnegan Malleus Malificarum
17 februari 2009 · 2 401 Inlägg

TeedasT skrev:
klart man kan dra dem över samma kam. det är de vi är bra på. De är alla samma skrot och korn.

Ni som menar att raggare är det som idag heter bilentusiast kan ju tänka om.. riktiga bilentusiaster kan bete sig som folk, och behöver inte folköl för att köra bil.

Bil-entusiaster och raggar är inte samma sak. Bilentusiaster är dom som verkligen är socialt benägna, tar hand om sina veteran bilar och är otroligt trevliga.
Däremot, så vet jag inte vilka du har träffat. Det finns ju alltid en del som verkar ha bott för nära ett kärnkraftverk.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Lowenhart fälg fantast
17 februari 2009 · 1 086 Inlägg

en nyfiken fråga : är alla raggare främlingsfientliga eller ?

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
snoddas
17 februari 2009 · 1 142 Inlägg

en raggare här där ja bor är en som åker runt med 14åringar i sina sönderkörda 240is och lyssnar på rockabilly.... eller är så kärringstyrda så dom hellre kör deras tjejs epa än sin egna bil EFTERSOM han har körkort.....

BlueBerryPearl LastbilsChaufför .-Sve-Norge-.
17 februari 2009 · 110 Inlägg

Lowenhart skrev:
en nyfiken fråga : är alla raggare främlingsfientliga eller ?

Det är ju klart dom är, du vet väll att elvis var nazist? Det är därför många raggare lyssnar på honom, plus många andra utlänska artister, som buddy holly, han var väll som hitler ??

är ju sjklart att alla raggare är främlingsfientliga, precis som alla nissan föare är kineser.. är de inte så?

eller? :S

Student 2008-. Lastbils chaufför
Cadillac DeVille "Min ÄR Större än Din." (1960)
Volvo v70II "TillSalu" (2009)
Volvo 740 "Inte Alls Breddad.-." (1986)
speedfreak racing Arbetsnarkoman...
17 februari 2009 · 1 098 Inlägg

Vad är en raggare för dig??
En raggare enligt mej är en person som äger en gammal jänkare i fint skick och lever stilen fullt ut med kläder och musik och allt där till..

Vilka är raggare!
En raggare kan benämnas på olika sätt, Fylle raggare som åker i en gammal söndersupen pilsnerbil och bara svinar, kan även kallas "bonnraggare"...

Och sen bara raggare som passar in på beskrivningen jag skrev på vad en raggare är, men man kan även vara en raggare om man har intresse för raggarkulturen men kanske inte har råd..

Är Rocka billis raggare eller dom med 2öl och en gammal Starlet raggare??
Rockabillis skulle jag nog klassa som raggare ja, men 2 öl och starlet raggare benämner nog jag som fjantar!

Är det "fult" att vara raggare?
Nej, är inte raggare själv men känner många som är det. Förbannat trevligt folk och en väldigt go gemenskap mellan raggarna..

Är man raggare om man har en nyare modell av typ Corvette??
Nej! Det kallas brats..

. . . och det jag heller inte förstår är vad ni tycker folk med fina Amerikanare som
inte super eller kanske inte alls dricker i bilen eller på träffar kallas för???
Dom kallas fortfarande raggare, för dom har stilen.. Man måste inte supa skalle bara för att benämna sig som raggare..

Ibland känns det som "Raggare" är en svordom för "Bratzungar" utan livserfarenhet??!!
Nej, isåfall tycker jag att folk har väldigt fel uppfattning om vad en riktig raggare är..

Är du en raggare??
Nej det klassar jag inte mig själv som, men umgås gärna med dom...

. . . och min personliga stora fråga, tycker ni att JAG är en raggare??
Det är helt upp till dig själv!

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)
Audi RS4 "SRS4 Bullet Edition" (2001)
Volvo 760 T5-R "Den urballade sleepern" (1988)
Rushman Evolution Garage
17 februari 2009 · 1 299 Inlägg

Lowenhart skrev:
en nyfiken fråga : är alla raggare främlingsfientliga eller ?

Givetvis inte, men dom hatar alla som inte har bil enligt deras smak. Åkte till en större bilträff i Lysekil som jag sen förstod var en raggarträff.
Brydde mig inte om det så klart utan gick runt och titta, och tja... man kan väl säga att det var knappast någon med studieskulder där...

Kasta flaskor, gapa och skrek, hängde ut genom rutorna, öl överallt!

Detta bekommer mig inte, det som gjorde mig något irriterad var de konstanta kommentarerna man fick för att man var en "hiphoparjävel" (vilket jag absolut inte är) och det faktum att bilen var blästrad med snus när jag skulle hem, och folk fortsatte kasta när jag åkte igenom Lysekil på vägen hem.

Det var en stor träff med säkert ett par hundra raggare, inte bara lokalt, i blandade åldrar.

Flertalet gånger har jag sett och hört raggare vara hotfulla, och till och med misshandlat utländska här i trakterna. Kanske bara är här.
Det faktum att dom hyser sånt agg mot japanare saab och allt som inte tillhör deras kultur bidrar oxå till att jag  ---> fått för mig <--- att det är ett överlag främlingsfientligt folk.

Körde en saab 9000 innan som blev sönderslagen 3 gånger utav ett gäng raggare, som jag gjorde misstaget att rejsa mot en gång. Det var väl inte populärt att bli ifrånkörd av en saab antar jag.

Finns säkert trevliga raggare någonstans, och de finns säkert trevliga nazister oxå...

Sky´s the limit...
Lowenhart fälg fantast
18 februari 2009 · 1 086 Inlägg

Rushman skrev:

Lowenhart skrev:
en nyfiken fråga : är alla raggare främlingsfientliga eller ?

Givetvis inte, men dom hatar alla som inte har bil enligt deras smak. Åkte till en större bilträff i Lysekil som jag sen förstod var en raggarträff.
Brydde mig inte om det så klart utan gick runt och titta, och tja... man kan väl säga att det var knappast någon med studieskulder där...

Kasta flaskor, gapa och skrek, hängde ut genom rutorna, öl överallt!

Detta bekommer mig inte, det som gjorde mig något irriterad var de konstanta kommentarerna man fick för att man var en "hiphoparjävel" (vilket jag absolut inte är) och det faktum att bilen var blästrad med snus när jag skulle hem, och folk fortsatte kasta när jag åkte igenom Lysekil på vägen hem.

Det var en stor träff med säkert ett par hundra raggare, inte bara lokalt, i blandade åldrar.

Flertalet gånger har jag sett och hört raggare vara hotfulla, och till och med misshandlat utländska här i trakterna. Kanske bara är här.
Det faktum att dom hyser sånt agg mot japanare saab och allt som inte tillhör deras kultur bidrar oxå till att jag  ---> fått för mig <--- att det är ett överlag främlingsfientligt folk.

Körde en saab 9000 innan som blev sönderslagen 3 gånger utav ett gäng raggare, som jag gjorde misstaget att rejsa mot en gång. Det var väl inte populärt att bli ifrånkörd av en saab antar jag.

Finns säkert trevliga raggare någonstans, och de finns säkert trevliga nazister oxå...

Aj är det så illa , Bra skrivet !

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
Decibel
18 februari 2009 · 2 911 Inlägg

För mig är raggare
- En person som bär väst med 150 tygmärken på, varav han vet vad 4st betyder
- En person som gärna har massa kladd i håret och luktar konstigt.
- Speciell klädsel
- Äger ingen raggarbil i den bemärkelsen, men har farsans brors frus svåger har en rosthög bakom vedbon.
- Åker gärna 240 på helgerna och vrålar från baksätet med ena armen (går ju inte visa armen som håller folkölen)

Sen finns det de riktiga raggarna, men dom är få till antalet och all respekt till dem och deras intresse för äldre bilar som är värda att ta vara på.

JockeRX7 KTM 660
18 februari 2009 · 537 Inlägg

Fattar inte alla som säger att raggarna skräper ner och förstör. Bilträffarna häromkring tex på bauhaus i norrköping är det ju vm i nedskräpning på. Ser ut som ett krig efteråt, lika dant i linköping med och kan gissa att det ser ut så på dom flesta ställen i sverige.

På cruisingar häromkring är inte svensson bilar välkomna, inte heller vanbussar.

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil
Opelmadness German cars, quality and beyond
18 februari 2009 · 8 197 Inlägg

Lowenhart skrev:
en nyfiken fråga : är alla raggare främlingsfientliga eller ?

Långt ifrån.. smile
Ingen av de jag känner är det. Och det är ett gäng..

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Opelmadness German cars, quality and beyond
18 februari 2009 · 8 197 Inlägg

JockeRX7 skrev:
Fattar inte alla som säger att raggarna skräper ner och förstör. Bilträffarna häromkring tex på bauhaus i norrköping är det ju vm i nedskräpning på. Ser ut som ett krig efteråt, lika dant i linköping med och kan gissa att det ser ut så på dom flesta ställen i sverige.

På cruisingar häromkring är inte svensson bilar välkomna, inte heller vanbussar.

Om det ändå vore så häromkring... Nerlusat av svenssonbilar som åker runt och tycker att jänkebilarna är i vägen.. Sen alla som härjar och förstör. 99,9% av dom har inte på en cruising att göra.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
JockeRX7 KTM 660
18 februari 2009 · 537 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:

JockeRX7 skrev:
Fattar inte alla som säger att raggarna skräper ner och förstör. Bilträffarna häromkring tex på bauhaus i norrköping är det ju vm i nedskräpning på. Ser ut som ett krig efteråt, lika dant i linköping med och kan gissa att det ser ut så på dom flesta ställen i sverige.

På cruisingar häromkring är inte svensson bilar välkomna, inte heller vanbussar.

Om det ändå vore så häromkring... Nerlusat av svenssonbilar som åker runt och tycker att jänkebilarna är i vägen.. Sen alla som härjar och förstör. 99,9% av dom har inte på en cruising att göra.

Jag är faktist väldigt glad över att det är så. Cruising vakter som inte släpper in dom på gatan mellan 2 klockslag.
Vet hur det kan va när man åker iväg en bit på cruising och det är världens griseri tyvärr.
Var ju en skit bra cruising uppåt västerås trakten som tyvärr inte får tillstånd längre pga att folk inte kunde uppföra sig sista åren.

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil
Crusty69
18 februari 2009 ·

Har själv en jänk, men ser mig absolut inte som en raggare.

Inge emot raggarlivsstilen på nåt sätt, men själv så gillar jag varken musiken eller klädstilen

Opelmadness German cars, quality and beyond
18 februari 2009 · 8 197 Inlägg

JockeRX7 skrev:

Irmscher Vectra skrev:

JockeRX7 skrev:
Fattar inte alla som säger att raggarna skräper ner och förstör. Bilträffarna häromkring tex på bauhaus i norrköping är det ju vm i nedskräpning på. Ser ut som ett krig efteråt, lika dant i linköping med och kan gissa att det ser ut så på dom flesta ställen i sverige.

På cruisingar häromkring är inte svensson bilar välkomna, inte heller vanbussar.

Om det ändå vore så häromkring... Nerlusat av svenssonbilar som åker runt och tycker att jänkebilarna är i vägen.. Sen alla som härjar och förstör. 99,9% av dom har inte på en cruising att göra.

Jag är faktist väldigt glad över att det är så. Cruising vakter som inte släpper in dom på gatan mellan 2 klockslag.
Vet hur det kan va när man åker iväg en bit på cruising och det är världens griseri tyvärr.
Var ju en skit bra cruising uppåt västerås trakten som tyvärr inte får tillstånd längre pga att folk inte kunde uppföra sig sista åren.

Ja det är skit att "folk" inte kan sköta sitt och hålla sig på rätt sida...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang