Lowenhart skrev:
en nyfiken fråga : är alla raggare främlingsfientliga eller ?
Givetvis inte, men dom hatar alla som inte har bil enligt deras smak. Åkte till en större bilträff i Lysekil som jag sen förstod var en raggarträff.
Brydde mig inte om det så klart utan gick runt och titta, och tja... man kan väl säga att det var knappast någon med studieskulder där...
Kasta flaskor, gapa och skrek, hängde ut genom rutorna, öl överallt!
Detta bekommer mig inte, det som gjorde mig något irriterad var de konstanta kommentarerna man fick för att man var en "hiphoparjävel" (vilket jag absolut inte är) och det faktum att bilen var blästrad med snus när jag skulle hem, och folk fortsatte kasta när jag åkte igenom Lysekil på vägen hem.
Det var en stor träff med säkert ett par hundra raggare, inte bara lokalt, i blandade åldrar.
Flertalet gånger har jag sett och hört raggare vara hotfulla, och till och med misshandlat utländska här i trakterna. Kanske bara är här.
Det faktum att dom hyser sånt agg mot japanare saab och allt som inte tillhör deras kultur bidrar oxå till att jag ---> fått för mig <--- att det är ett överlag främlingsfientligt folk.
Körde en saab 9000 innan som blev sönderslagen 3 gånger utav ett gäng raggare, som jag gjorde misstaget att rejsa mot en gång. Det var väl inte populärt att bli ifrånkörd av en saab antar jag.
Finns säkert trevliga raggare någonstans, och de finns säkert trevliga nazister oxå...