När bilen är kall funkar växellådan hur bra som helst, Men har man varit och snurrat nere vid torget en fredagkväll tar det en timma innan tvåan kanpt går att få i. Det är inte det att det skrapar eller nåt sånt men den är SKIT tög att få i, får man inte i tvåan får hoppar fyran istället! Nån som vet var problemet ligger??? Funderar på om det kan vara växellåds oljan men jag vet inte!!! Tacksam för all info jag kan få!!!
om jag minns rätt är dom vire styrda .. se om de går o justera på något sätt sen tror jag att det ikke är fel att byta oljan;) saabs lådor e ju klena tyvärr:
Har en 900 ja me, undrar litta det där me växellådsolja, när ska den bytas, för jag har nyligen passerat 20K mil, så om man ska göra det eller har det ingen betydelse?!
Hmm, det låter typ som samma problem jag har! Är det bara till 2:an det är trögt att växla för dig? För mig e det alla växlar... trögt som fan, och så "knirrar" det typ vid växelspaken när man växlar? ...Fast inte när den e kall! =S
Du har inte fått rätt på det än?? Jag har testat att smörja allt skit som har med växellådan att göra under bilen, men det gav inget resultat...