4434
Sök

angående skrotningspremien/skrotningtsavgiften

Bigge
27 mars 2007
Trådstartare
Hörde att skrotarna ska sluta betala ut skrotningspremien/skrotningtsavgiften någon gång snart, någon som vet om detta stämmer och isåfall när? måste ju hinna skrota vinterbilen innan detta händer! wink
Senast redigerat av Bigge (27 mars 2007)

607 Inlägg
28 mars 2007
1maj är de senaste som är sagt, först var det 1januari men dom skjöt upp det några månader

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
28 mars 2007
Gäller detta alla bilar, om det gör det så kommer ju våra skogar bli fulla med bilvrak igen. Kan ju vara bra att börja plocka reserdelar istället för svamp iskogen:lol:

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

873 Inlägg
28 mars 2007
Jaha...
Varför detta?

Det enda positiva är väl att en del papper och bilar som annars hade blivit mosade har större chans att komma i dager istället för direkt till skrot nu när man inget får för det.
Men det är ju bara positivt om fordonet i fråga var gammalt och kul/sällsynt.

Det negativa väger ju tyngre.
Tror vi kommer se fler och fler dussinbilar dumpade i skogar och diken om man inte får någon skrotpremie alls.

Don't get mad, get even.

9 108 Inlägg
28 mars 2007
Bör ersättas med någon annan premie annars blir det massa vrak i skogen som sagt.. Med tanke på all miljöhype som råder så borde man få mer pengar för att skrota gamla bilar än förut.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
28 mars 2007
ett tag var det ju prat om att höja skrot premiern till 4500kr
verkar som det är nedlagt

Trucker
166 Inlägg
28 mars 2007
Har med hört att dom skulle höja premien till runt 4000:-...

http://www.bilsweden.se/files/brev20050629.pdf

Moderator+
1 081 Inlägg
28 mars 2007
Grejen var väl att dom även inför att man inte längre ska kunna ställa av ett fordon i samband med detta. På så vis kan du inte ha vrak ståendes i skogen då du får betala skatt och försäkring på skiten hela tiden. Vilket dock är jävligt surt för alla som vill ställa av bilar under vintern osv.

Men men vi får väl se vad det blir...

Vem jag?

SupeR
106 Inlägg
28 mars 2007
Jag skrotade min vinterbil för ett antal veckor sedan.. Frågade då skrotgubben vad som kommer att hända..

Han var inte själv 100% säker,  det verkade som det inte riktigt var klart.. Men som jag förstod det så ska premien inte tas bort helt och hållet utan på något sätt komma från annat håll.. Det ska vara någon övergripande lag/regel som gäller inom typ hela EU,
alltså samma premie ska delas ut i alla länder..

Och som jag förstod det så ska man få relativt bra betalt, eller i nivå med dagens premie för en bil utan katalysator.. Och en något lägre eller ganska mycket lägre premie för en bil med katalysator..

Kan absolut inte säga att dessa uppgifter stämmer.. Men det är i alla fall som jag har förstått det..

Mvh Victor
Senast redigerat av Jaysx (28 mars 2007)

-red lights-

519 Inlägg
28 mars 2007
Redbull skrev:
Grejen var väl att dom även inför att man inte längre ska kunna ställa av ett fordon i samband med detta. På så vis kan du inte ha vrak ståendes i skogen då du får betala skatt och försäkring på skiten hela tiden. Vilket dock är jävligt surt för alla som vill ställa av bilar under vintern osv.

Men men vi får väl se vad det blir...

Det där får vi verkligen hoppas att det inte går igenom, det blir ju omöjligt att ha flera bilar då ju^^

Sök