3102
Sök

Hur polera framlyckt-glas??

781 Inlägg
28 mars 2007
Trådstartare
Mina framlysen är lite sjaskiga i plasten.Kan man anv Autosol till att polera upp dom igen??

Har läst att man kan polera baklysen av plast som är matta o mjölkaktiga till att bli fina igen med Autosol.

Men blir genomskinliga frontplast-glas "klara"igen??Dom blir inte matta i glansen?

Hur gör man ??..

Golle
448 Inlägg
28 mars 2007
Jag har plastlysen på min skyline, de var gulaktiga och allmänt sjaskiga. Polerade upp dem med autosol och avslutade med flytande hårdvax (typ Sonax). Blev som nya smile
Senast redigerat av WilYawn (28 mars 2007)

James May: In other news.... I've fitted a fan!

Miklen
28 mars 2007
annars finns d ju stooora tuber me sån där display polish..e väl samma skrot å kort..funkar me..

781 Inlägg
28 mars 2007
Trådstartare
Ok..att man polerar bort repor o märken är väl rätt klart med Autosol.Det viktiga är ju som sagt att slutresultatet blir klara glas,inte typ sidenmatta...hmm

Kommer att testa..

121 Inlägg
28 mars 2007
marbling skrev:
Ok..att man polerar bort repor o märken är väl rätt klart med Autosol.Det viktiga är ju som sagt att slutresultatet blir klara glas,inte typ sidenmatta...hmm

Kommer att testa..

Fick ombesiktning på just en Opel (Sintra?) vi hade på jobbet, taskig ljusbild löd domen från Bilprovningen. Testade med Autosol och polermaskin, men för att slippa stå där i timmar fuskade jag med 600 våtslip och sen avslutade med en omgång Autosol igen. "Glasen" vart som nya! Helt kristallklara.

/Pelle

781 Inlägg
29 mars 2007
Trådstartare
Testade igårkväll med Autosol o kan bara instämma att det blir skitbra!Kommer nog o testa med våtslip osså för o få väck det värsta.

Kanon!..

www.maniacracing.se
494 Inlägg
30 mars 2007
Våtslipa Inte på Glas...du kommer att få det svårt att få bort slipreperna som blir

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se

Sök