4052
Sök

Irriterande tacklucka problem !

Ford Focus ST
28 Inlägg
29 mars 2007
Trådstartare
1. Sen jag köpte min golf så har inte tackluckan riktigt gått ner helt på vänstra framsidan vilket som gör mig lite orolig när de börjar regna som leder till fuktskador.
Har länkat upp 2 bilder som kanske hjälper er att se.
En bild säger ju mer än ord 
- - > http://2www.snyggast.se/ul/5/6226745.jpg

- - > http://2www.snyggast.se/ul/9/6226749.jpg

2. Sen så tror jag att motorn är ur funktion på takluckan, den klickar inte, det händer ingentign när jag trycker vid den..
Någon som säljer en motor billigt? Krångligt att byta??

Make love, not war / Fagerman
Senast redigerat av Fagerman (29 mars 2007)

Lastbilsmekaniker
328 Inlägg
29 mars 2007
bytbil.se

Gör det roliga först. Det tråkigare blir mindre tråkigt, när ingenting roligt väntar.

Beredare
561 Inlägg
29 mars 2007
Fagerman skrev:
1. Sen jag köpte min golf så har inte tackluckan riktigt gått ner helt på vänstra framsidan vilket som gör mig lite orolig när de börjar regna som leder till fuktskador.
Har länkat upp 2 bilder som kanske hjälper er att se.
En bild säger ju mer än ord 
- - > http://2www.snyggast.se/ul/5/6226745.jpg

- - > http://2www.snyggast.se/ul/9/6226749.jpg

2. Sen så tror jag att motorn är ur funktion på takluckan, den klickar inte, det händer ingentign när jag trycker vid den..
Någon som säljer en motor billigt? Krångligt att byta??

Make love, not war / Fagerman

Säkring??

Mvh Jonas

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
29 mars 2007
kolla på bildelsbasen.se där hittar du säkert någon motor..

men kolla säkringarna först

"I de blindas rike , är den enögde Kung"

Ford Focus ST
28 Inlägg
29 mars 2007
Trådstartare
ChixZ skrev:
bytbil.se

Moget svar smile Börjat få finnar ännu?

Lastbilsmekaniker
328 Inlägg
29 mars 2007
jorru, du ska bara veta, 1000 tals om dom. ser knappt huven längre smile

Gör det roliga först. Det tråkigare blir mindre tråkigt, när ingenting roligt väntar.

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
29 mars 2007
chixz du va ju inte direkt rätt kille att säga den kommentaren.. du har inte ens någon egen bil.. HAHAHAHAHAHAHA

SSS -12
3 217 Inlägg
30 mars 2007
Stackars ChixZ tongue

Åter till topic...

I värsta fall så kan det vara så att listen runt luckan har lagt sig fel/svällt upp(?) och gör det därför omöjligt för motorn att dra ner den för egen maskin...

Har du provat att trycka ner luckan med handkraft?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Ford Focus ST
28 Inlägg
30 mars 2007
Trådstartare
ChixZ skrev:
jorru, du ska bara veta, 1000 tals om dom. ser knappt huven längre smile

Din hud går nästan att änvändas som blindtavla va? C h i x z lol
Ne ska sluta nu. skämt åt sido..

Fuckface skrev:
I värsta fall så kan det vara så att listen runt luckan har lagt sig fel/svällt upp(?) och gör det därför omöjligt för motorn att dra ner den för egen maskin...

Har du provat att trycka ner luckan med handkraft?

Kan väl testa de, Värt att göra de iallafall. Allting går en gång.

Rent A Retard !
674 Inlägg
30 mars 2007
fan.. fuckface tänkte samma som jag.. men som sagt  prova med lite VÅLD ! lol

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

Jägermeister
910 Inlägg
30 mars 2007
När du låser dörrarna så håll nyckeln i låst läge så bör tackluckan stängas av sig självt med centrallåset, det vill säga om motor fungerar då. Samma gäller fönstrena om du har elhissar. Så slipper man låsa och stänga alla fönster och tackluckan för sig.

En gång är ingen gång...

Ford Focus ST
28 Inlägg
31 mars 2007
Trådstartare
Kan säga så här mycket att nu vet jag att det är den lilla alminium spaken som SKA följa med när man ska ha fram eller bak luckan.

Men nu är det så att jag fick igång motorn till luckan, problemet var att någon tyskpucka hade dragit ur strömkablen till adaptern   

Men nu så följer inte den alminium saken med bakåt vilket gör att jag måste skjuta på den bakåt med hjälp av handkraft.

Någon som vet om den "spaken" går på en vaijer som kan ha gått av som driver den bakåt?
Skulle vart guld att fixa de nu när jag har kommit såppas långt med luckan.

Jägermeister
910 Inlägg
31 mars 2007
Mest troligt är det ju så att den är urkopplad just för att dom haft sönder luckan.
Öppnar man luckan när den frusit fast eller fastnat går den lätt sönder för motorn är så pass stark så den bryter av nått.

Försökte fixa min oxå men gav upp, så tror nog att det är lättast om du får tag på en begagnad från skroten.

Men vet ju inte vad som är sönder på din så kan inte säga så exakt vad du ska göra med din taklucka...

En gång är ingen gång...

Ford Focus ST
28 Inlägg
1 april 2007
Trådstartare
Problemet Är Fixat

Sök