3611
Sök

Så här ser polisens kamera kort ut!

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
11 augusti 2005
Trådstartare

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
11 augusti 2005
Trådstartare
A blev oxå förvånad!

Fotograf
183 Inlägg
11 augusti 2005
hur troligt är det, att bilden är så kass, när jag hört folk som fått se bilder och sagt att bilderna är hur bra som helst..när dom åkt fast för fortkörning...
Senast redigerat av Rocco_GL (11 augusti 2005)

638 Inlägg
18 augusti 2005
Ni kanske har missat det att bilden är väldigt liten på blocket?  Lär ju knappast vara den upplösningen på bilderna som kommer till snuten.

Dom är riktigt skarpa, så ner med solskyddet eller upp med tröjjan när ni blåser förbi dom smile

Kommer väl nånting här snart!

202 Inlägg
18 augusti 2005
Ja jag har med hört att de skall vara super.  Är visst riktigt fina kameror som de flyttar runt i dom där skåpen.

Han kanske hade en kass scanner eller liknande bara.  Jäkligt rolig annonsbild iaf smile

Man nog att våga köra en tjejbil :)

draminbil.nu
1 382 Inlägg
18 augusti 2005
dessutom tar den 3 bilder tror jag det var! denna en närbild och en till på något som jag inte vet vad...

121 Inlägg
18 augusti 2005
Kan säga att bilden som kommer hem i brevlådan är ruskigt skarp! big_smile

Kamerahusen skulle visst vara, hörde jag nångång när skåpen var nya, Nikon D1, vilken optik dom är bestyckade med vet jag inte, men det är ju en rätt schysst kamera än idag.

/Pelle

Rallyförare
1 075 Inlägg
19 augusti 2005
hmm låter kanske värt att sno en sån kamera? Man får köra utan reggplåt fort förbi bara så man vet vikken man ska ta smile

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
19 augusti 2005
Trådstartare
en polare försökte göra det. han blev fotad så stannade hhan bakom den och försökte sno den. gick la sådär ha ha ha

638 Inlägg
20 augusti 2005
Varför i hela h-vete ska ni köra fort förbi dom? Kör sakta och kolla efter kameran istället är väl 1000 ggr smidigare, syns ju hur bra som helst om det är en kamera i dom eller ej. Om ni nu har tänkt ta den.

Att sno en sådan är väl inte det svåraste om du vill? bara kapa röret hela skåpet sitter på.

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
21 augusti 2005
Hur lång tid tar det från plåtning till bild i brevlådan.

458 Inlägg
21 augusti 2005
Nää fan jag funderar på att fixa automatisk reg skylts byta eller nått.. Bara att trycka på en knapp inne i cupén så den byter reg skylt big_smile ....

638 Inlägg
29 augusti 2005
Kojloj skrev:
Nää fan jag funderar på att fixa automatisk reg skylts byta eller nått.. Bara att trycka på en knapp inne i cupén så den byter reg skylt big_smile ....

Eller så gör man på det lite billigare o smidigare sättet, ner med solskyddet!

458 Inlägg
29 augusti 2005
Renjägarn skrev:
Kojloj skrev:

Ja men dom ser ju fortfarande din reg. skylt eller??

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
29 augusti 2005
Renjägarn skrev:
Varför i hela h-vete ska ni köra fort förbi dom? Kör sakta och kolla efter kameran istället är väl 1000 ggr smidigare, syns ju hur bra som helst om det är en kamera i dom eller ej. Om ni nu har tänkt ta den.

Att sno en sådan är väl inte det svåraste om du vill? bara kapa röret hela skåpet sitter på.

nej, det funkar tyvär inte göra så längre... sad snutarna stoppar fejk kameror i dem så man ska tro att det är riktiga i alla. =P så har de gjort där jag bodde innan... för en polare har laser-varnare å den tjuter bara på en av dem, trots att det sitter "kameror" i alla...

719 Inlägg
31 augusti 2005
Kojloj skrev:
Renjägarn skrev:
Kojloj skrev:

Ja men dom ser ju fortfarande din reg. skylt eller??

Spelar ingen roll än så länge dom måste kunna indentifiera föraren! men dom vill ändra så att dom bara behöver reg-nr och skicka böter till ägaren!

live free, die young.

8 Inlägg
15 juli 2009
Xoff skrev:
Renjägarn skrev:

nej, det funkar tyvär inte göra så längre... sad snutarna stoppar fejk kameror i dem så man ska tro att det är riktiga i alla. =P så har de gjort där jag bodde innan... för en polare har laser-varnare å den tjuter bara på en av dem, trots att det sitter "kameror" i alla...

Tror knappast att dom stoppar i fejkkameror i dom men däremot kan dom aktivera dom när dom vill via fjärranslutning typ, skulle bli alldeles för mycket jobb annars stanna och kolla med ficklampa så ser du hur fiiina nikonkameror det sitter i, funkar hur bra som hellst att fota med har jag hört roll ny firmware bara så rockar dom på.... dessutom är dom enkla att plocka ner genom att dom har mjuka rör i stolparna annars skulle det va trafikfarligt om man kör på dom wink

DFFL
9 020 Inlägg
15 juli 2009
Starkt jobbat P-G.
Du grävde upp en nästan 4 år gammal tråd. smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 150 Inlägg
15 juli 2009
nikon skrev:
Xoff skrev:
Renjägarn skrev:

Tror knappast att dom stoppar i fejkkameror i dom men däremot kan dom aktivera dom när dom vill via fjärranslutning typ, skulle bli alldeles för mycket jobb annars stanna och kolla med ficklampa så ser du hur fiiina nikonkameror det sitter i, funkar hur bra som hellst att fota med har jag hört roll ny firmware bara så rockar dom på.... dessutom är dom enkla att plocka ner genom att dom har mjuka rör i stolparna annars skulle det va trafikfarligt om man kör på dom wink

lolrolllolrollcoolneutral

Sök