3200
Sök

Volvo s40 T4 som inte går rent!

2 Inlägg
2 april 2007
Trådstartare
Hej! Har haft min volvo s40 t4 avställd över vintern i 5 månader! Men när jag skulle starta bilen så gick det inte rent! Har haft full tank under hela tiden den stått plus batteriet urplockat! Den startar utan problem och går bra i ca 5 sekunder sen går den över till ryckig gång och när man gasar finns det ingen kraft, eller så dör den! nån som har liknande problem eller kan tänkas veta vad det är? Har plockat isär luftmängdmätaren och trådarna är hela! Men om jag kopplar ur luftmängdmätaren och startar bilen går den längre på tomgången plus att det går att gasa med den innan den börjar rycka! Men startar jag med luftmängdmätaren går den bara i 4-5 sekunder sen börjar den rycka och det går ej att gasa! Är det luftmångdmätaren som är trasig då?? Tacksam för svar!

Våga Vägra Volvo!
326 Inlägg
2 april 2007
Har du kollat tändstiften? Oljan? Om den stått ett tag utan att den blivit startad, så kan de va de som e fel.hmm

Vad sa du? Har Pappa betalat?

148 Inlägg
3 april 2007
lamdasond?

107...du blev just om körd av en miljöbil.

starta hårt och öka
22 Inlägg
3 april 2007
kolla svänghjuls givaren.. sitter på växellådan.. det är en magnetgivare som kan ge fel signaler till styrboxen om den är"oren" dvs metallflisor m.,m.

starta hårt och öka

Sök