Idag ville jag fanimej ha igång slutsteget så man kan få lite bas hehe
Så kopplade in den "bortglömda" kabeln och vips så funkar allt Så nu har högtalarna spelats lätt i ca en timme och jag bara suttigt och lyssnat men ska försöka att få tag i 25mm kablar nu som ska dras från batteriet + & - i bak till slutsteget.. vill inte fästa en jordpunkt i govet som va tänkt efterom om de nu skulle börja glappa så kan ju steget brännas så ska försöka hålla mig på den säkra sidan och dra ända ifrån batteriet
men det är nu om jag får tag i kabel så tänkte jag även byta ut min nuvarande 16 mm + kabel till 25mm..
Får bara hoppas på att man finner kabel nu Mvh Kim
Lönar siga att byta minuskabeln också, om den inte redan är tjockare. Och som redan nämts så lönar det sig att hålla minuskabeln kort... Annars så ser ju allting bra ut, fortsätt i samma stil, du har verkligen fått mercan snygg
Fan va skönt att du slipper svetsa o skit Vissa kompisar e bra o ha Då kan du ju nästan boka bes.tid dårå, bara avgaset som fattas. Om du säger att bilen varit avställd för renovering (vilket dom borde märka ) så kan dom nog fixa ljusinställningen åt dig Funkade för mig iaf
//Jacob
Ja det är apskönt att slippa det
Jo de är ju bara att göra det, farsan ioch jag tänjkte faraoch kika på fälgar (nya) i morrn med
Jo en jag förklarade ju på msn vrf jag måste kika så de inte står helt åthelvete innan man börjar ratta på de inställnings rattar som finns
Mvh Kim
Robban_89
Tackar
Acke88
Okej, Får göra det då Tackar och bockar så mycket Mvh Kim
Såg nu på bilderna att det såg konstigt ut, och jo.. Själva hjullagret ibak delade ju sig så "locket" lossnade och delade upp hela lagret.. så nu känns det piss igen, måste byta lager.. och de är väl ett jävla jobb skulle jag kunna gissa på ?
Kan använda våld just för tillfället (så jag får ihop locket igen) fram till besiktningen och byta efter sedan.. för livslängden blir ju inte föralltid Mvh Kim
de va ju lite jobbigt Vet inte hur de e att byta lager på dom där, men antar att de inte e en barnlek me den typen av lager...
Men de kanske kan va lika bra att byta de nu när du ändå har skiten nere, så de e gjort. Och så kan dom inte ha nåt att klaga på heller De va ju nära att min fick nedslag på första besiktningen pga kassa hjullager. Men de kanske funkar bra iaf om du monterar tillbaka de som de e, o de skulle ju va ganska skönt
Nja kommer inte byta lager, dock blir det svårt att få tillbaka medbringaren utan att inte ta loss den från drixaxeln.. Nä men ett lager gick på 900kr så tänker nog inte byta försämrar livsängden lite men vafan om de blir dåligt ska jag byta det
Så hoppas att allt går bra nu när man måste ha bort hela jävla drivaxeln och försöka pressa tillbaka den med jängstång och brickor och muttrar
Men måste ha förklarat hur jag ska gå tillväga, annars kommer de gå åt pipan tror jag Mvh Kim
Nja kommer inte byta lager, dock blir det svårt att få tillbaka medbringaren utan att inte ta loss den från drixaxeln.. Nä men ett lager gick på 900kr så tänker nog inte byta försämrar livsängden lite men vafan om de blir dåligt ska jag byta det
Så hoppas att allt går bra nu när man måste ha bort hela jävla drivaxeln och försöka pressa tillbaka den med jängstång och brickor och muttrar
Men måste ha förklarat hur jag ska gå tillväga, annars kommer de gå åt pipan tror jag Mvh Kim
900 spänn Har du kollat på biltema?? Dom lagrena funkar utan problem, de gör mina iaf
Dom där e ju assnygga ju Passar skitbra gör dom också
Grattis till ett bra köp Kan tänka mig att de satte sprätt i fingrarna när dom där kom hem
//Jacob
Tackar och bockar kul att alla verkar gilla dem
Jajamensan Mvh Kim
Cheva_power Tackar Jo de är genomslagsgummit som är lite för kraftigt öer fjädrarna.. ska bytas till mindre, dock ären lite mer nere nu efterom den precis varit upphissad före bilderna..
Mvh Kim
Olzzon
Tackar och bockar, kul att du gillar dem Mvh Kim
ajka Tackar, Jo de är genomslagsgummina som är lite för höga.. och sedan så har bilen precis varit upphissad så är lite närmre backen nu.. Mvh Kim