1960
Sök

Gjerdingen´s Mercedes Benz 190, w201 \\ Bilen såld vidare!

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
Galad8 skrev:
Riktigt läckert blev de med nya fälgar!

Sen äre ju så att fälgar av snyggare modell gör stor skillnad av bilen i helhet.

Exempel: En bil med kjolpaket och allt du kan tänka dig, men kör omkring på rostiga plåtfälgar.

Exempel 2: En bil som är orginal till utseendet, men har (dyra) läckra fälgar.

Vilken ser bäst ut då?

Hur som helst, din blev läcker me dom nya fälgarna! wink big_smile

Hehe, Tackar och bockar smile
Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
Uppdate!

Idag så bär det av till mantorp med en polare, skulle igentligen hämtat mina amg kjolar, men de blev inte av då Trozzo inte fick med dem, platsbrist..

Men men, ska vara me polaren och bara ta en "semester" smile så ska ta det lungt och bada och njuta av livet tänkte jag smile

Så ni får ha en trevlig helg!
Mvh Kim

2 655 Inlägg
6 juni 2008
Vilken skillnad med nya fälgarna..
Kul att det börjar närma sej besiktning nu..

Väntar fortfarande med spänning på att få se bilen irl.. smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
6 juni 2008
blev ju skit bra med fälgarna! en sänkning och lite toning nu så blir det grym! smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
6 juni 2008
jaopp nu när du har nya fälgar är det ju bara marken den ska närmare smile

345 Inlägg
6 juni 2008
Snyggt med nya fälgarna!

DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
6 juni 2008
fälgarna sitter som handen i handsken på bilen smile riktigt snyggt big_smile

gjorde du ett bra köp tkr jag wink

keep it up

mvh stångberg

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
8 juni 2008
Trådstartare
Streckkoden skrev:
Vilken skillnad med nya fälgarna..
Kul att det börjar närma sej besiktning nu..

Väntar fortfarande med spänning på att få se bilen irl.. smile

Jajamensan smile

Jo de är bra peppande att veta det smile

Hehe, De ska du få göra sen med smile
Mvh Kim

_Glenne_

Tackar, tycker jag med smile

Jo fast mercan är redan sänkt 40/40.. men har dock en ganska stor Gummi "Sak" ovanför fjädrarna ifram som ska bytas till en mindre.. tongue

Men dock så är det gränsfall att det inte går att sänka bilen mer ifram heller, men ska undersökas smile
(På bilderna så har även bilen precis sänkt ner efter upphissningen..  blivit lite lägre nu runtom..)

Mvh Kim

Superdtm

Hehe smile
Jo fast mercan är redan sänkt 40/40.. men har dock en ganska stor Gummi "Sak" ovanför fjädrarna ifram som ska bytas till en mindre.. tongue

Men dock så är det gränsfall att det inte går att sänka bilen mer ifram heller, men ska undersökas smile
(På bilderna så har även bilen precis sänkt ner efter upphissningen.. lite lägre nu runt om.. och sedan kan även bilen sänkas mer när jag börjat använda bilen offtare så blir fjädrarna lite mjukare..)

Mvh Kim

Acke88

Tackar big_smile

Mvh Kim

og900turbo
Tackar så mycket, tycker likadant big_smile
Mvh Kim

HPaddict

Tackar så mycket big_smile
De ska jag och desamma! big_smile
Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
8 juni 2008
Trådstartare
Uppdate!

Halloj alla!

Idag så kom man hem från Mantorp och vart inge kjolpaket eller kika på bilar, eller såg ju alla på väg mot mantorp när de stannat för att träffa varandra tongue

Men fick med mig en hantagsram till mercans ena bakdörr så handtaget åkte på idag när jag kom hem smile sedan sköljde jag även av skönheten och kikade så inget läckte som tex täningen vid takluckan men det verkar tätt smile

Kikade även i hjulhusen nu när jag körde lite och såg att jag precis får in pekfingret mellan fälgens innerkant och dämparen ifram, och runt om i hjulhuset på sidorna får jag väl in ett och ett halft pekfinger tongue så de är bra jävla precis att grejerna funkar smile

Så vet inte om de blir nå mer sänking efterom det är tajt redan och vill inte pajja skärmarna.. men har sjunkigt ihop lite mer nu efterom den varit upphöjd precis innan bilderna, och sedan så är ju inte fjädrarna "inkörda" än så de kan sjunka lite oxå smile

Men det återstå att se, nu äre bara att få tag i sista delen på avgassytemet och sedan ställa in lyserna och besikta sen big_smile

Mvh Kim

dARKiE
5 031 Inlägg
8 juni 2008
fina dem fälgarna har dem själv som vinterfälgar på mercan! big_smile
Den ser riktigt fin ut nu kimpan! Du har lyckats:D

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

4 299 Inlägg
8 juni 2008
Du kom inte därifrån tomhänt iaf wink

De låter inte som att du behöver nå mer sänkning om du hade tänkt använda bilen tongue Verkar lagom tajt redan nu smile

Kämpa på smile
//Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
8 juni 2008
Trådstartare
Darkie skrev:
fina dem fälgarna har dem själv som vinterfälgar på mercan! big_smile
Den ser riktigt fin ut nu kimpan! Du har lyckats:D

Tackar, hehe, jasså tongue big_smile

Tackar så mycket, jo jag känner mig som en lyckad kille som fixat detta smile
Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
8 juni 2008
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
Du kom inte därifrån tomhänt iaf wink

De låter inte som att du behöver nå mer sänkning om du hade tänkt använda bilen tongue Verkar lagom tajt redan nu smile

Kämpa på smile
//Jacob

Precis, va även in på cloettas fabrik och köpte lite choklad till familjen smile

2A sorteringen där rockar, 7 dubbelplopp för 26 kr wink kan vara så att datumstämpel saknas fast räcker till feb 2009 så hamnar det i cloettas egna 2a sorterings butik i deras fabrik, dit ska du åka om du har vägarna förbi linköping big_smile

Nä jag har ju tänkt att göra det som sagt tongue

Ska jag och desamma big_smile
Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
11 juni 2008
Trådstartare
Ulew skrev:
Med risk för att låta tjatig, men de gamla fälgarna är SÅ mycket snyggare och korrekta. Speciellt om du ska ha AMG-kjolar på!
Gå in på http://www.mercedes190.co.uk/ så kan du lära dig lite vett och etikett när det gäller 190.

Hehe, Roligt att få höra din synpunkt!

Dock vare Et 21 på de gammla fälgarna alltså trodligen kommer de ifrån en w123.. (minsta Et är 35)

Så de är alldeles för breda och ett fartgupp så får jag nog byta skärmen.. så breda så att trodligen skärmen skulle vika sig.. och inget jag vill åstakomma..

Jo de där me kjolarna ska fixas men dock så blire dessa fälgar nu eftersom jag pluggar och inte har en sån jätte inkomst så man kan inte lägga ut allt på bilen..

Tackar för sidan! smile

Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
11 juni 2008
Trådstartare
Uppdate!

Idag började Sommarlovet big_smile

Så nu ska det fixas, Dock så blir det mycket pluggande på teorin till körkortet och mycket åkande till enköping då jag har körskolan där..

Så kommer bli lite meck ibland och inge endel dagar..

Men mitt mål är att få den besiktad och körklar till mercedes träffen den 4 juli i skokloster..
Så clips till de breda sidolisterna kommer beställas nu i veckan så listerna kan monteras smile

Men mer kommer!

Mvh Kim

4 663 Inlägg
11 juni 2008
nice slutade idag ja med big_smile
när är det dags för teori provet da (vet inte om jag har missat det)
lycka till med beiktningen och träffen big_smile
mvh robin

4 299 Inlägg
11 juni 2008
amen fan va orättvist tongue Jag går till på fredag...
Hoppas du får den färdig till den 4:e så du får visa upp han lite wink

Ha de!
//Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
12 juni 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
nice slutade idag ja med big_smile
när är det dags för teori provet da (vet inte om jag har missat det)
lycka till med beiktningen och träffen big_smile
mvh robin

Jasså, Helt underbart äre big_smile

Hehe, jag ska försöka boka nu och se när man får sig en tid.. dock känner jag mig redo och vill testa en gång.. så får bli ett försök smile

Tackar så mycket smile
Mvh Kim

Rallyhalle

Hehe, alltså bara i morrn kvar? smile

Jo jag ska försöka få den till besiktningen snart så man kan få veta om de är nå fel på hen och så de förhoppningsvis hinner fixas smile
Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
12 juni 2008
Trådstartare
Tänkte skriva lite nu eftersom jag bara läst körkortboken idag tongue har varit sugen på att gå ut och pilla, men känns som att körkortet prioriteras först, dock så måste ju mercan vara någolunda klar till den 4e oxå tongue

12 Dagar kvar nu tills man fyller 18 äre oxå big_smile

Vill ha körkortet klart och mercan med tongue

Mne fan måste ha besiktat och fått ihop mercannågolunda till den 4e.. blir att parera mellan läsning och meck tror jag..

Hoppas min oro  lägger sig lite, vill ha en fin bil på träffen så klart, men just nu är körkortet viktigt för mig med.. ska lägga mig och läsa nu igen!

Hare bra alla!
Mvh Kim

Kejsare
547 Inlägg
14 juni 2008
Cheva_power skrev:
Fälgarna gör halva bilen.. Men fan vad den ser högt ut fram!! tongue

+1 smile

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

Sök