2826
Sök

Gjerdingen´s Mercedes Benz 190, w201 \\ Bilen såld vidare!

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
15 juni 2008
Trådstartare
Fernicus skrev:
Cheva_power skrev:
Fälgarna gör halva bilen.. Men fan vad den ser högt ut fram!! tongue

+1 smile

Jo som sagt, bilen ser hög ut på bilderna ifram efterom den precis blivit nersänkt från domkraft.. alltså inte helt ner sjunken än..

Men om jag bedömmer det högt senare kommer det göras något åt det.. men just nu är jag nöjd och den kommer nog sjunka lite till när jag kört lite med den..
Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
15 juni 2008
Trådstartare
og900turbo skrev:
kimpan_90 skrev:
Tänkte skriva lite nu eftersom jag bara läst körkortboken idag tongue har varit sugen på att gå ut och pilla, men känns som att körkortet prioriteras först, dock så måste ju mercan vara någolunda klar till den 4e oxå tongue

12 Dagar kvar nu tills man fyller 18 äre oxå big_smile

Vill ha körkortet klart och mercan med tongue

Mne fan måste ha besiktat och fått ihop mercannågolunda till den 4e.. blir att parera mellan läsning och meck tror jag..

Hoppas min oro  lägger sig lite, vill ha en fin bil på träffen så klart, men just nu är körkortet viktigt för mig med.. ska lägga mig och läsa nu igen!

Hare bra alla!
Mvh Kim

är inte du 18 ?? trodde du va 20 eller något tongue kämpa på med läsningen nu big_smile  Mvh!!

Hehe, Nä fyller 18 om 9 dagar big_smile
Japp de ska jag smile
Mvh Kim

2 079 Inlägg
15 juni 2008
snyggt jobb med bilen, blir ju sugen på en egen projekttråd när man läser här, fortsätt jobba, inte långt kvar nu ju, och lycka till med körkortet wink

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

427 Inlägg
15 juni 2008
Fälgarna blev ju riktigt bra kimpan!

//Erik
Mitt Projekt!
If u think of it as practice, you won't get better - If u think it's fun, you will get better in no time - Ken Nomura
Sponsorer sökes!

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
15 juni 2008
Trådstartare
Mackanol skrev:
snyggt jobb med bilen, blir ju sugen på en egen projekttråd när man läser här, fortsätt jobba, inte långt kvar nu ju, och lycka till med körkortet wink

Tackar och bockar smile
Roligt att an väckt ditt intresse för att skapa en egen tråd, tycker helt klart du ska göra det smile

Japp de ska jag och nä är ju inte särskligt långt kvar.. smile

Tackar så mycket smile
Mvh Kim

Lifeabuser

Tackar så mycket big_smile
Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
15 juni 2008
Trådstartare
Uppdate!

Jahaja, tänkte småpilla me bilen lite idag så fick meig ett ryck ifrån teori boken till körkortet då man har skrivning snart big_smile

Men dock så fanns inte kameran hemma, letade i 1 timme men hittade ingen så visade det sig att syrran hade den, men de som gjorts är!

- Dragit jord från batteriet bak till skuffen (fick 25mm kabel av farsan så passade på att dra hela vägen när det ändå stod så i manualen till slutsteget)

- Suttigt fast och frächat till batteri hållaren..

- Dragit om lite el till en ny switch knapp från slutsteget så jag kan sätta på det och stänga av det..

-Glasfibrat lite på "ramen" runt växelspaken där switcharna sitter, fortsättning följer..

- planerat va som ska införskaffas i morrn när jag ändå är i stan..

Men mer har inte hänt.. ska återgå till körkortsboken nu smile

Hoppas att tråden fortfarande är intressant och bilder kommer senare!
Mvh Kim

4 663 Inlägg
15 juni 2008
det ät bra att plugga på du big_smile ska själv börja hårt plugga  fullar 18 i september 
är själv ine på att koppla  en swithknapp till slutsteget,   orkar inte  dunka skiten ur en hela tiden

självkart är tråden fortfarande intressant big_smile big_smile
lycka till
mvh robin

4 299 Inlägg
15 juni 2008
Ja nu är de fan inte långt kvar tongue Bara lite mer än en vecka kvar smile Låter som att du fått lite gjort också smile
Ska bli kul o se bilder sen, framförallt på plastningen wink

Ha de smile
//Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
15 juni 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
det ät bra att plugga på du big_smile ska själv börja hårt plugga  fullar 18 i september 
är själv ine på att koppla  en swithknapp till slutsteget,   orkar inte  dunka skiten ur en hela tiden

självkart är tråden fortfarande intressant big_smile big_smile
lycka till
mvh robin

Jo man måste ju så klart plugga till körkortet om man ska få det nån gång tongue

Jasså, Jo de är bara att börja och köra hårdare och hårdare..

Jasså big_smile Nä precis och så äre skönt att kunna lyssna utan ibland smile

Tackar så mycket för du tycker det smile

Tackar, Mvh Kim

Rallyhalle
Nädu.. de är ju inte det smile

Jo de närmar sig dag för dag big_smile

Jorrå lite gjort har jag allt fått, och bilder ska ordnas!

Jo men sitter nu och funderar om mina planer funkar, men det åsterstår att se.. smile

Desamma! big_smile
Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
16 juni 2008
Trådstartare
Uppdate!

Halloj i stugan!

Idag så införskaffades endel grejer smile Alltså följande:

- bakre avgasröret (hela avgassystemet på nu)
- Pl 400 & Pl 600
- Nytt batteri
- lite ny blanksvart färg
- tjock underredsmassa

De va nog det enda va jag kommer på nu tongue

Men sedan när jag kom hem så fortsatte jobbandet på "panelen" bvid växelspaks knoppen..

Bilder på dagens work!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24769/376542_clz4mc.jpg
Oj kommer ni nog säga.. men kim löser upp detta hoppas jag själv tongue Växelspaks "hålet" igenlagt och även de två fyrkantiga i vardera nedre hörn.. glasfiberspackel på med över glasfibern..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24769/376548_at0bv9.jpg
Finspackel ska man fan inte spara på tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24769/376550_tdsibr.jpg
finspacklet slipat och hål gjorda för switscharna och för växelspaken tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24769/376554_j78nyr.jpg
Sådär, ursäkta bilden, batteriet på kameran tog precis slut så han få det på bild iallefall tongue Ni förstår hur jag kommer ha brytarna nu iallefall.. bättre bilder kommer i morrn då färgen på "panelen" torkar nu smile

Men sådär blir det, dock så har damask fästet till växelspaken pajjat så damasken kommer att behöva ligga så där (på bild 3) tills jag kommit på en lösning..

Men blev heltklart bra tycker jag och så blir jag av med den där jädrans trä strukturen tongue

Men nu ska jag plugga lite mer på körkortet!

Vill ha kommentarer..
Mvh Kim

2 655 Inlägg
16 juni 2008
Ser ju riktigt lovande ut..

Får passa på och önska lycka till på teorin när den skrivs, misstänker att vi får reda på hur det gick?

Eftersom du verkar vara en klippa på rädda paneler, har du inte lust att rädda min radiosarg? Plasten har reagerat med färgen.. sad
Senast redigerat av Streckkoden (16 juni 2008)

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
16 juni 2008
Trådstartare
Streckkoden skrev:
Ser ju riktigt lovande ut..

Får passa på och önska lycka till på teorin när den skrivs, misstänker att vi får reda på hur det gick?

Eftersom du verkar vara en klippa på rädda paneler, har du inte lust att rädda min radiosarg? Plasten har reagerat med färgen.. sad

Tackar så mycket smile

Tackar återigen, Jarrå, dock ska jag förvarna att det just nu inte är en sattsning på att klara provet.. eller om jag kan det så fixar ju jag det tongue men annars så vill jag bara veta var "gränsen ligger" för just nu känns det som jag pluggar för ett prov hos en ny lärare i skolan tongue bara läser och vet inte exaktpå hur mycket jag ska sätta fast i skallen  tongue

Men men, bara att hoppas på de bästa big_smile

Hehe, Jarrå, va ska du ha gjort på den då? sprucken så den måste plastas om eller äre bara slipande och lite spacklande och lackande som behövs? smile

Mvh Kim

4 663 Inlägg
16 juni 2008
blev riktigt snyggt med brytarna  big_smile
fortsätt så big_smile
mvh robin

4 299 Inlägg
16 juni 2008
Blir ju kalas me v.spakspanelen smile Fast nu kom jag på att jag har ju kvar min strömbrytarpanel o lacka tongue
Men va blev de för batteri då??

Då kan de ju inte va nått kvar till besiktningen ju, avgaset sitter ju på o allt tongue

Ha de fint o lycka till me pluggningen smile
//Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
16 juni 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
blev riktigt snyggt med brytarna  big_smile
fortsätt så big_smile
mvh robin

Tackar smile
och det ska jag smile
Mvh Kim

Rallyhalle

Tackar, Ja just de har du ja wink
Det blev ett betteri från biltema nu, hare inte råd me annat just nu så de duger föratt driva bilen ju big_smile dock så kommer nog generatorn och betteriet uppgraderas lite senare!

Nä, Bokade tid nu big_smile
fredag 27 juni, och om bilen blir klar innan så kommer vi ringa till "återbuds telen" hos bilprovningen så kanske vi får en tidigare tid smile

Tackar så mycket och desamma!
Mvh Kim

4 299 Inlägg
17 juni 2008
Ok, ja de funkar ju helt klart som för-tillfället-batteri smile

Va, ringa yikes Vad omodern du e, sånt gör man ju på nätet wink Skämt o sido, de e ju nice att du kunnat boka nu smile Känns som ytterligare ett steg i rätt riktning big_smile

//Jacob

3 714 Inlägg
17 juni 2008
vilket jobb du lägger ner på bilen tongue

men det blir bra med:P

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
17 juni 2008
Trådstartare
Uppdate!

Tja alla!

Kan börja me att berätta om dagen, Var till enköping och körde lite på körskolan och pluggade lite teori, sen fick jag ett samtal att alla mina clips landat hos kille nu big_smile

Så bara att åka dit och hämta ut dem..
En jävla massa clips och när jag börjat montera bort de gamla som va spruckna och sätta på de nya så fattas det en jävla massa clips hmm ska vara komplett set från mb som han fått från mercedes.. mad

Fattas drygt clips för 450kr.. och allt som jag köpte idag gick på 900kr hmm så nu är jag bra jävla förbannad..

Skrev ett mejl och tänkte ringa killen i morrn, han hade fått veta att clipsen skulle vara till ett komplett listpaket genom Mercedes Benz.. så de va orginal grejerna jag köpte, men helvete heller, oroande dåligt faktiskt mad

Men de som gjordes iallefall, fick dit lite breda sidolister iallefall smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24769/377530_ih4doi.jpg
Sidolisterna monterade på ena sidan, clips fattas nu.. fatsen jag köpte ett "komplett" set från mb.. fyfan va sur jag är!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24769/377534_1rgd8g.jpg
lite lister monterade, samma färg fast i olik vinkel mot va bilens dörrar är..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24769/377536_le4nra.jpg
Sidolisterna monterade, dock inte den längst bak då jag måste ha fler clips eftersom inte alla verkat ha följt med hmm

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24769/377537_1jcexq.jpg
Sådär vart panelen, ska målas om och spacklas lite mer på endel ställen, men ville ha det ihop plockat till besiktningen..

Även ett besiktnings datum är bestämmt, men det kommer jag inte säga nå mer om nu wink

Hare gött alla!

En jävligt Sur Kim mad

4 299 Inlägg
17 juni 2008
Men fy fan va dåligt mad
De hade väll kännts någorlunda okej om nått enstaka clips hade varit bort, men de e fan inte acceptabelt när drygt hälften borta!

Jaga den jävlen nu o se till att du får resten, för komplet ska va komplet.

//Jacob

DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
17 juni 2008
fy helvete vad dåligt! du får se till att få de andra gratis, ska de va komplett så ska de va komplett som Rallyhalle säger.

annars ser det jävligt bra ut med sackoplasten wink
jag ska också göra mig en egen panel runt växel spaken wink får se vad det blir för något dock tongue

keep it up,

mvh stångberg

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker

Sök