Börjat fixera hur mycket ringarna til tratten ska vara upphöjda för att allt ska passa perfekt me reflexrören från baslådan..
dagen därpå såg det ut så här, polyesterna torkad och ja resultatet duger.. på me glasfiber nu bara!
Glasfiber på!
Åkte även in til stan och hämtade clips till bromsslangarna som de klagade på sist på besiktningen.. Vart även lite högtalarmatta so hatthyllan ska kläs i och lite dämpningsmattor som ska sättas under huven eftersom den gamla togs bort innan lackering av huven.
Målade lite på bromsskivorna med, mycket snyggare än "rost" som blivit när regnvattnet hammmnat på dem..
Sådär står den nu, väntar på att färgen ska torka lite mer sedan åker fälgarna på innan det blir godnatt här för mig..
Bilens punkter som va bristfälliga från besiktningen ordnades idag och svetsade avgassystemet gjorde min vän magnus till mig Även broms "clipsen" ordnades nya och monterades, olje läckan fixade jag samma kväll efter besiktningen..
Så nu äre bara att åka lite tills ombesiktnings tiden kommer Mvh Kim
Idag så kläddes hatthyllan så den är klar, bara att montera efter ett besök hos glasmärstaren först..
Glasmästaren i morrn eftersom bakrutan ska få en ny bakrutelist och även metall ramen runt rutan ska monteras sedan ska även takvingen monteras här hemma!
Men dagens work påbörjades en dag efter jobbet..
Hatt hyllan klädd.. Nöjd med den eftersom den gjordes efter en bild i huvet mitt..
Hatthyllan klädd, jag är nöjd iallefall
Visst, ni kanske ser nån skavank eller ojämnhet, men jag är nöjd med det jag åstakomit och jag känner mig bra nöjd med det Obs! Kan se ut som höjdskillnad mellan trattarna, men det ser bara så ut på bilden.. Obs!
Idag så ordnades lite till och hatthyllan sitter på plats nu och även takvingen Bilen va även in till glasmästaren här och fixade dit metallramen till rutan
Bilder kommer.. Nu
Hatthyllan klar och monterad!
Hatthyllan klar och monterad!
Duger helt klart för att vara gjort av mig
Takvingen /takförlängaren monterad nu!
Limma fast och tjepa fast hehe Närrå tejpen åker av i morrn!