Jajust de gör den nog ska åka och kika in nån nu snart tror jag.. är ju nästan billigare att köpa en vinterbil istället för ett set vinterdäck till bilen..
Ja ibland får man fråga sig själv.. finns det något slut med att pilla med bilen? tror jag skämmer bort min bil..
Igår vart det en vända till biltema då jag inte hade något att göra ovh visst så vart man sugen på ett utblås då mitt knappast syns så vart ett fint dock så kommer det byggas ett dubbelpipigt system senare har mina planer..
Men jag får ursäkta med, har mest kört och donat tvättat bilen och vill ite försöra tråden med att skriv att "Idag tvättade jag bilen".. men ska bjuda på några bilder ska jag lova
Men som sagt finns det nog inget slut med att pilla med bilen..
Idag löstes ett problem som stört mig ett bra tag nu.. varje gång bilen stått en eller flera dagar och speciellt när det börjar bli kallt ute så "vajar" tomgången mycket efter uppstart och sedan dör bilen, så gjorde den 3 gånger innan tillslut varvmätarens visare "Vajat" lite..
Men fick tips om att byta ut el-delar, så bytigt tändstift och det gjorde ingen skillnad, fick tips om att byta rotor osv.. men sen fick jag ett tips jag ville testa på först.. OVP relä sitter bakom betteriet kan vara dåligt.. Fick tag i ett sånt på skroten här i uppsala från en 190 som stod där.. och visst hoppar motorn igång direkt och har en stadig tomgång från början
Så nu behöver jag inte stå och starta bilen 2-3 gånger innan man kan åka iväg
Men mer har inte hänt.. ska nog ta och fotta lite till helgen tycker jag va tycker ni om det? Mvh Kim
Ja du får fan ta o slänga in neonet snart Vill fan se hur de ser ut, hur vitt de lyser o sådär Såg ju ut som att de kan bli helt okej me utblåset, men man kanske behöver se de i verkligheten för o få en riktig uppfattning om de
Men de ser ju bra ut iaf, tvätta bilen va de fan länge sen man gjorde
Var till skroten direkt efter skolan och hann plocka på mig en ny huvdämpare i fint skick så nu är inte huven lika tung igen eftersom min förra gav upp hoppet.. Men gjorde även detta när jag kom hem
Finn ett fel.. Smoke skyddsfilm monterat på ena glaset..
Ena sidan utan..
Andra sidan med.. visst ser man inte så stor skillnad på kort.. men i verkligheten så
Och ett litte tag senare så är den andra filmen på lyset.. så blev det Mycket nöjd! Lägg gärna märke till min fina Pärltavla jag fick av min flickvän då vi var barnvakt till hennes granne och min flickvän gjorde denna.. (Svårtatt göra ett "s" så det ser därför ut som en 2a! )
"Smoke" Skyddsfilmen på lyserna monterad..
Skyddsfilm monterad på lyserna..
Som sista bild idag bjuder jag på takluckans motiv
Nu ska jag åka till bror min och fira hans flickvän Hare! Mvh Kim