2519
Sök

740in bara dör!!

2 Inlägg
5 april 2007
Trådstartare
#1
hej jag har en 740 som bara dör efter 2 mil. sen är jag tvungen att stänga av tändningen för den ska starta igen sen bara dör den igen, om jag väntar 10 min så kan jag köra igen 2 mil typ. jag har provat byta bensin pump,filter,fördelare,rotor,halvgivare,... Någon som vet vad felet kan vara?


mvh martin

mara

796 Inlägg
5 april 2007
#2
voolvo skrev:
hej jag har en 740 som bara dör efter 2 mil. sen är jag tvungen att stänga av tändningen för den ska starta igen sen bara dör den igen, om jag väntar 10 min så kan jag köra igen 2 mil typ. jag har provat byta bensin pump,filter,fördelare,rotor,halvgivare,... Någon som vet vad felet kan vara?


mvh martin

undrar om du har samma problem som jag fast min tappar bara effekt.

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

429 Inlägg
5 april 2007
#3
Prova att byta bränslepumps relä, de brukar strula


195 Inlägg
5 april 2007
#4
min gör samma sak fast efter 1 - 2 minuter tongue
Senast redigerat av Mattsvart (5 april 2007)


helt galen
388 Inlägg
6 april 2007
#5
Byta boxen? Min bil funkade inte heller som den borde, gjorde en tråd om det för ett tag sedan men har inte hunnit grejja med det förrens nu. Stoppade i kompisens databox, styrbox eller vad det nu heter, den som sitter innanför plastkåpa passagerarsidan fram. Och bilen går som en klocka!

Varför åka fort när man kan åka brett?

195 Inlägg
6 april 2007
#6
Volvotjej84 skrev:
Byta boxen? Min bil funkade inte heller som den borde, gjorde en tråd om det för ett tag sedan men har inte hunnit grejja med det förrens nu. Stoppade i kompisens databox, styrbox eller vad det nu heter, den som sitter innanför plastkåpa passagerarsidan fram. Och bilen går som en klocka!

Den är ganska dyr har jag för mig tongue


Bessewisser
556 Inlägg
7 april 2007
#7
Mattsvart skrev:
Den är ganska dyr har jag för mig tongue

Man behöver kanske inte köpa en ny tongue

//SkyNard

How low

796 Inlägg
7 april 2007
#8
AlvereZ skrev:
tändmodul...

tändmodulen är det iaf inte för den har jag bytt...tongue

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

796 Inlägg
7 april 2007
#9
Volvotjej84 skrev:
Byta boxen? Min bil funkade inte heller som den borde, gjorde en tråd om det för ett tag sedan men har inte hunnit grejja med det förrens nu. Stoppade i kompisens databox, styrbox eller vad det nu heter, den som sitter innanför plastkåpa passagerarsidan fram. Och bilen går som en klocka!

Undrar om styrboxen från en 745a från -88 passar direkt in i min 940 då för att grannen har nämligen en som bara står roll

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

195 Inlägg
7 april 2007
#10
ronne skrev:
Volvotjej84 skrev:
Byta boxen? Min bil funkade inte heller som den borde, gjorde en tråd om det för ett tag sedan men har inte hunnit grejja med det förrens nu. Stoppade i kompisens databox, styrbox eller vad det nu heter, den som sitter innanför plastkåpa passagerarsidan fram. Och bilen går som en klocka!

Undrar om styrboxen från en 745a från -88 passar direkt in i min 940 då för att grannen har nämligen en som bara står roll

940 har 2styrboxar så det funkar inte. beror på årsmoddelen på den och motor nsom sitter i då då tongue


97 Inlägg
7 april 2007
#11
vanliga fel är lmm, kallödningar på pumprelä, lägesgivaren på svänghjul. har du två pumpar kan bilen visa konstiga fel om den ena lägger av, mindre vanliga fel= styrenhet!


97 Inlägg
7 april 2007
#12
kom att tänka på en kompis som hade ett liknande fel på sin 740, då var det en av pumparna som la av, tror att den går att köra ett tag om en av pumparna lägger av.


470 Inlägg
7 april 2007
#13
Ja hade något liknande fel förut... Den dog lite då och då, Sen bytte jag alla säkringar.... Då var felet ur världen, På min iallafall big_smile

Jag är inte bara snygg, jag är singel också!

helt galen
388 Inlägg
8 april 2007
#14
Läs numret på boxen och leta på blocket. det är inte samma på alla 740 å alla 940 men den boxen jag har finns i 240, 740 o 940. Behöver inte kosta många kr på blocket t ex.

Varför åka fort när man kan åka brett?

796 Inlägg
8 april 2007
#15
jonas 740 skrev:
Prova att byta bränslepumps relä, de brukar strula

hur ser bränsle pumps reläet ut till min 940 det sitter troligen innnanför säkringarna men frågan är hur det ser ut. tänkte skifta mellan farsans 740 och hoppas på att det är den. Det måste nästan vara nåt elektriskt fel för att på instrumentpanelen syns symbolen som indikerar fel på motorns elektroniksystem.

//Ronne

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

97 Inlägg
8 april 2007
#16
den lampan indikerar bla när lmm är kass!


97 Inlägg
8 april 2007
#17
reläet är ett dubbelrelä.brukar bli kallödningar på det, men då tänds inte lampan.


796 Inlägg
8 april 2007
#18
dalldall skrev:
den lampan indikerar bla när lmm är kass!

LMM är det luftmassemätaren ? kan jag ta bort från en 740 o sätta på min 940 då det borde väl passa?

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

10 287 Inlägg
9 april 2007
#19
När en 740/940 beter sig så här så är det:

80% : Bränslepumpsreläet
10%: Tändmodulen
10%: Annat skit

Glöm boxar och LMM/AMM så länge.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

796 Inlägg
9 april 2007
#20
Sharky skrev:
När en 740/940 beter sig så här så är det:

80% : Bränslepumpsreläet
10%: Tändmodulen
10%: Annat skit

Glöm boxar och LMM/AMM så länge.

/Göran

så där satte i ett bränslepumpsrelä men det gjorde ingen skillnad. och tändmodulen har jag bytt så det måste vara annan skit då

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.


Sök