Absolut! Jag vill ha ny inredning i Fairlanen, den gamla är definitivt slut.
Det det handlar om först är att spänna upp stommarna och stoppa om dem, och det antar jag att jag får anlita ett proffs till? Soffan har säckat så öppnar man dörren ramlar man ut...
Och förarsidan är en decimeter lägre än resten av soffan... Det händer lite på 43 år...
Sedan är det själva fodralen till två soffor, en fram och en bak. Plana dörrsidor.
Det som är praktiskt med gamla jänkare är att det är ganska enkla konstruktioner, det finns inga fällbara säten eller värmare eller sådant som skålningar att ta hänsyn till.
Jag är absolut beredd att betala betydligt mer än tusen spänn, men jag har ingen koll på vad pass mycket tid som går åt. När jag sytt medeltidskläder jag jag räknat på cirka tio timmar för en klänning med en del handfållar och pyssel, och jag vill ha ut 100 spänn i timmen svart - om du räknar på ett liknande sätt så tycker jag det är fullt rimligt.
Är du intresserad av jobbet kan jag fota inredningen och maila bilder så du får se vad det handlar om på ett ungefär och göra en beräkning.
// Ellen