3336
Sök

Vad för "Dump" till en A4 1.8T -04??

190 Inlägg
12 april 2007
Trådstartare
Vad för "Dump" till en A4 1.8T  -04??  Om man vill att det ska låta mycke?

Blir det stor skillnad på ett sport insattsfilter mot ett vanligt org insattsfilter (ljudmässigt)?

Saab 9-5 2.0T :)

med lem
1 925 Inlägg
12 april 2007
dumpen kan jag inte svara på ! 

men luftfiltret kommer det inte bli någon ljud skillnad på ! om du itne sätter öppet filter vill säga

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

DFFL
9 020 Inlägg
12 april 2007
Har tyvärr inte svar på din fråga, men har en fråga till dig.

Varför har du bara 163hk?
Har inte vi samma motor?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

674 Inlägg
12 april 2007
den ända dump jag har känt funkat bra förutom orginal är den som dahlbäck säljer...
sen måste du har sportfilter då kommer de pysa...

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.

190 Inlägg
12 april 2007
Trådstartare
Jo vi har samma motorer. Men man kunde tydligen välja då bilen var ny ifall man ville ha 163 lr 190 nånting. antar det bara är chippena som skiljer, för ja kommer få som din ungefär när ja chippar min. så nån har snålat när han köpte bilen på den fronten.. tongue.. men de ska ja snart åtgärda.. chippa o dippa smile

FireTraXX skrev:

Har inte vi samma motor?

190 Inlägg
12 april 2007
Trådstartare
okok. vad är de för slags dump?? jag har läst lite ang olika filter. men de verkar riskabelt ifall den suger varmluft lr att filtret inte håller 100% tätt. tar ju skada. men vad för tips ang det har du?

vaughn skrev:
den ända dump jag har känt funkat bra förutom orginal är den som dahlbäck säljer...

DFFL
9 020 Inlägg
12 april 2007
Hybbe_ skrev:
okok. vad är de för slags dump?? jag har läst lite ang olika filter. men de verkar riskabelt ifall den suger varmluft lr att filtret inte håller 100% tätt. tar ju skada. men vad för tips ang det har du?

vaughn skrev:

Jag har tänkt låta BSR trimma min bil, och då även sportluftfilter.
Tycker det ser bra ut och är ganska många som är nöjda med det.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

190 Inlägg
12 april 2007
Trådstartare
Jag har läst lite i gästboken på "powerchip.se", många som skriver att powerchip har rätat till fel som bl a BSr har kladdat i. Att bilarna går mycke bättre nu..

FireTraXX skrev:
Hybbe_ skrev:

vaughn skrev:

Jag har tänkt låta BSR trimma min bil, och då även sportluftfilter.
Tycker det ser bra ut och är ganska många som är nöjda med det.

674 Inlägg
12 april 2007
ta bsr... där ingår ju värmeplåt! är ju viktigt för värmens skull!

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.

DFFL
9 020 Inlägg
12 april 2007
Powerchip.se verkar bara ha till 150/163 & 180hk motorerna.
Vilket passar dig, men tyvärr inte mig.

(Mitt val av ställe är också mycket för att BSR är 15 minuter härifrån och 2 minuter från mitt jobb tongue)
Senast redigerat av FireTraXX (12 april 2007)

Russel Crowe, Gladiator.

674 Inlägg
12 april 2007
hybbe du har ju ASP i karlskoga han trimmar BSR
www.aspkarlskoga.com

190 Inlägg
12 april 2007
Trådstartare
haha ok  big_smile  då förstår jag . klart du ska dit o trimma då.. tongue  lycka till o skriv gärna sedan när du varit där o rekommendera tongue..

FireTraXX skrev:
Powerchip.se verkar bara ha till 150/163 & 180hk motorerna.
Vilket passar dig, men tyvärr inte mig.

(Mitt val av ställe är också mycket för att BSR är 15 minuter härifrån och 2 minuter från mitt jobb tongue)

190 Inlägg
12 april 2007
Trådstartare
tack tack yikes  ska lägga de på minnet.. vill ha bilen klar nuu.. smile.. drömma kan man ju

vaughn skrev:
hybbe du har ju ASP i karlskoga han trimmar BSR
www.aspkarlskoga.com

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
12 april 2007
Hybbe_ skrev:
Jo vi har samma motorer. Men man kunde tydligen välja då bilen var ny ifall man ville ha 163 lr 190 nånting. antar det bara är chippena som skiljer, för ja kommer få som din ungefär när ja chippar min. så nån har snålat när han köpte bilen på den fronten.. tongue.. men de ska ja snart åtgärda.. chippa o dippa smile

FireTraXX skrev:

Har inte vi samma motor?

Den med 163hk är en 1,8t den andra e en 1,8ts! Har för mig att det var ngt mer än ett chip som skiljer men det får ni själva söka vidare på...kolla tex nordicaudis sida!

Sen e ju sambons (jockecruiser) A4 1,8t -04 chippad av BSR å den har det då inte varit några bekymmer med! Vi e mkt nöjda!smile
Senast redigerat av HardcoreHunny (12 april 2007)

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

190 Inlägg
12 april 2007
Trådstartare
okok, låter inte helt otänkbart.. smile.. tack för informationen..

HardcoreHunny skrev:
Hybbe_ skrev:

FireTraXX skrev:

Har inte vi samma motor?

Den med 163hk är en 1,8t den andra e en 1,8ts! Har för mig att det var ngt mer än ett chip som skiljer men det får ni själva söka vidare på...kolla tex nordicaudis sida!

Sen e ju sambons (jockecruiser) A4 1,8t -04 chippad av BSR å den har det då inte varit några bekymmer med! Vi e mkt nöjda!smile

Sök